Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Min dag med mit anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ved at se en ende på min sommeferie da der for mit vedkommende er skolestart på mandag. Jeg venter på svar om optagelse på Kolding Designskole, brevet skulle komme d. 28 Juli og er ved at finde min første lejlighed. Det medfører jo at der en hel del der skal sættes i sving. Så der sker da noget omkring mig.

Men her til morgen da jeg vågnede op og så mit anlæg ved siden af sengen blev jeg enormt glad. Så efter at have slukket det irriterende vækkeur rakte jeg hånden ud og tændte for forstærkeren så den kunne blive varm mens jeg gjorde mig klar. Dog tvang en masse pligter mig væk fra at høre musik så det var først her til aften jeg kunne sætte et par plader på. Det var på en måde dejligt men på den anden måde forfærdeligt. At høre musikken stå skarpt og tydeligt og leve sig ind i sangene var enormt lækkert. Men jeg er efterhånden begyndt at stille større og større krav til lyden. Og det er helt tydeligt at jeg mangler en subwoofer til at fylde rummet med lidt mere varme og flere vibrationer.

Men som dagene er gået siden jeg købte mit nuværende anlæg er jeg blevet mere og mere glad for det. Jeg nyder at høre cd-trayet's elegante lyd når den åbner og lukker lige præcis med den tyngde så man ved der er gods i apperatet.
Jeg elsker at køre hånden henover de forskellige linier, materialer og knapper hver i sær efterlader de en følelse i mine hænder og mit hoved.
Vedmodigt er der også at se de blå lys fade ud når jeg slukker for anlæget som har givet mig så meget i løbet af dagen. Når jeg vågner i morgen vil jeg sætte Simon and Garfuncle på så jeg rammer stemningen når jeg om aftenen drager til storbyen for at høre de to herre spille i Parken - håber de har lånt troldmanden fra Rolling Stones koncerten for han kunne virkelig få udstyret til at yde sit optimale. En tak skal der også lyde fra mig til alle jer der har hjulpet med gode råd, vejledninger og sjove historier. Det har sammen med min egen nysgerrighed (og pengepung) ført mig til der hvor jeg er i dag. Og det er en sjov del af verdenen at slå nogle af sine folder i. Så jeg tror bare jeg vil holde fast i jer og mit anlæg nogle år endnu.

Venlig hilsen
Mir

Musik lyttet til:

Kim Larsen - Guld og grønne skove
Oasis - (What's the story) Morning glory?

Anlæg:
Opera-Consonance Reference CD-2.2
eAR Pre Two
eAR LE 2
B&W CDM 1NT

Kabler:
Taralabs Omni og Nexa, bi-wiret
Taralabs prism 200i
Artsound sølv XLR/RCA

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Lyder sgu næsten som om du tænder på det

Men kan da godt forstå dig, sådan er der jo mange der har det med ting de går op i
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Skønt med en lille underholdende, og på mange måder livsbekræftende, lille historie fra dagens Danmark.

Musik er en dejlig ting....

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Ja dejlig historie. De er skønne de dage, hvor anlæget spiller godt og de rejner udenfor. (mangler bare "DEN SIDSTE HØJTTALER") (hørte jeg nogen sige duelund?)

Held og lykke med de skole-halløj MIR!

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jerg vil ikke sige jeg tænder på det men derimod sige at jeg nyder det i fulde drag. Og så har jeg altid haft et eller andet med lige at skulle føle på overfladerne for at mærke kvaliteten og strukturen. Nogle gange kan jeg blive helt frastødt hvis jeg kan mærke materialerne er af for ringe kvalitet i forhold til hvad man forventer.

Og så var Simon and Garfunkle koncerten ellers rimelig god -lyden stank for det meste specliet var diskanten helt vild på nogle numre. Der var i alt 3 storskærme og det var kun den i midten der vidste billedet i en acceptabel opløsning for de andre to var meget grønne og i lavere opløsning. På et tidspunkt gik de to skærme helt i grønt og så tænkte jeg fedt nok nu kommer FCK's opstilling. Men det var nu alligevel hyggeligt at se de to gamle herre står og spille og synge, specielt en af guitarristerne var en oplvelse i sig selv som taget ud fra Braveheart.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Juli 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Fantastisk historie! Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke har nogen penge
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes