Forfatter |
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke så meget til producenterne af sådanne ting som netkabler og stikdåser - håber der er nogen her der har. Jeg leder efter en stikdåse, gerne lidt lækker kval. - med 5< stik, gerne med jord. Jeg har ikke tænkt mig at ofre mit endnu ikke undfangede afkom på det . Havde tænkt noget i retningen af en maks. pris på ca. 1000,- Gerne lidt under . __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Knudsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget interessent emne. Jeg har en gang læst om nogen der købte nogle stikdåser og efterfølgende monterede bedre strømskinner i dem, samt fyldte dem med et eller andet. Jeg kan bare ikke huske mærke mv, men måske der er nogen her inde der kan. Jeg er nemlig også på udkig efter stikdåser i rigtig god kvalitet.
Og måske lige så interessent, så er der måske nogen der kan nævne nogle af de facts man skal gå efter, og hvad man især skal undgå.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige sådan noget jeg leder efter - hva har du måtte slippe for det....eller nærmere.....hva skal jeg slippe for sådan en?
Til alle: Er stadig interesseret i andre - godt at ha lidt at sammenligne med. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups, var lidt dyrere end jeg huskede 
1950,- sek for stikdåsen (inkl. en ledning på 1.5 mtr), hvilket er 1580,- dkr.
Netkablerne koster 875,- sek for 1.5 mtr, hvilket er lige godt 700,- dkr.
Hjemmesiden: http://www.jormadesign.com/
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Søg på Ebay.de, (netzkabel) der er masser af firmaer der sælger kopier af Jorma dåserne og kablerne... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dienadel.de/lshop,showrub,1090579529-14185,d,1090 579550-14398,1061913586.1062069363,,,,.htm
audioplan, har en rigtig fed en ! medn dyr
eller bachman, til lidt mere rimelige priser 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, kan se sam25, har anbefalet Die Nadel, sorry....... Det er også en rigtig god side  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men pas på dine kroner.... man kan let blive snydt!
Jeg har tidligere omtalt, at det er sygt at betale så meget for et netkabel, som ikke er væsentlig dyrere end et standardkabel at producere.
Jeg blev svinet til, fordi der var nogen der mente at der var stor forskel, og at det var helt specielle kabler, udviklet til hifi-brug og alt muligt... ja ja... men jeg undersøgte sagen....
Jeg har tidligere fået en meter af et skærmet netkabel foræret af en af gutterne herinde.... det var et kabel til ca. 25 kr hos elektrikeren. Og det minder imponerende MEGET om et af dem der sælges til 1000 kroner pr meter hos en af de respekterede scandinaviske producenter.
Der er ganske enkelt tale om præcis samme kabel! Jeg spurgte for sjov min kære far, der arbejder med stærkstrøm, hvad han mente sådan et kabel ville koste i indkøb.... svaret var mellem 7-10 kr pr meter hvis man tager en hel rulle med 100m. Nu er 100m jo ret meget, men på den anden side... man kan få hele rullen til det samme som man skal give for 1 meter, hvis det skal købes i en hifi butik under dække af at være særligt udviklet til hifi!
Og JA.... Jeg har undersøgt det lidt nærmere, og det er 100% samme kabel.... ikke noget med at det er lidt anderledes....nix! Hvorfor køber folk så det dyre, og hvorfor tror folk stadig på, at de kan høre forskel??? Tjaaeee... den sidste idiot er ikke født endnu!! Det er fint nok at man vil have et godt skærmet netkabel.... men det er for dumt at give 100dobbelt pris for samme kabel som man kan købe til industrielt brug for 10kr/m.... Og jeg gentager gerne.... Det er samme kabel.... Hvor tror i de små danske HIFI producenter køber deres kabel??? Ikke underligt, at de pludseligt har set lyset i, at sælge "specielle" netkabler. Det er jo en rimelig pæn avance!
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Jeg har tidligere omtalt, at det er sygt at betale så meget for et netkabel, som ikke er væsentlig dyrere end et standardkabel at producere.
Jeg blev svinet til, fordi der var nogen der mente at der var stor forskel, og at det var helt specielle kabler, udviklet til hifi-brug og alt muligt... ja ja... men jeg undersøgte sagen....
Jeg har tidligere fået en meter af et skærmet netkabel foræret af en af gutterne herinde.... det var et kabel til ca. 25 kr hos elektrikeren. Og det minder imponerende MEGET om et af dem der sælges til 1000 kroner pr meter hos en af de respekterede scandinaviske producenter.
Der er ganske enkelt tale om præcis samme kabel! Jeg spurgte for sjov min kære far, der arbejder med stærkstrøm, hvad han mente sådan et kabel ville koste i indkøb.... svaret var mellem 7-10 kr pr meter hvis man tager en hel rulle med 100m. Nu er 100m jo ret meget, men på den anden side... man kan få hele rullen til det samme som man skal give for 1 meter, hvis det skal købes i en hifi butik under dække af at være særligt udviklet til hifi!
Og JA.... Jeg har undersøgt det lidt nærmere, og det er 100% samme kabel.... ikke noget med at det er lidt anderledes....nix! Hvorfor køber folk så det dyre, og hvorfor tror folk stadig på, at de kan høre forskel??? Tjaaeee... den sidste idiot er ikke født endnu!! Det er fint nok at man vil have et godt skærmet netkabel.... men det er for dumt at give 100dobbelt pris for samme kabel som man kan købe til industrielt brug for 10kr/m.... Og jeg gentager gerne.... Det er samme kabel.... Hvor tror i de små danske HIFI producenter køber deres kabel??? Ikke underligt, at de pludseligt har set lyset i, at sælge "specielle" netkabler. Det er jo en rimelig pæn avance!
|
|
|
Jeg er meget enig med dig på mange punkter - og til hvorfor mange vælger det dyre kan jeg kun forestille mig at der må være en Pseudo-effekt ved at vælge det. Tak for det detaljerede indlæg/svar - vil helt sikkert inkludere det i mine overvejelser. Det er kun en stikdåse jeg leder efter - så der er ikke mange meter kabel jeg kan blive snydt på  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
|
|
Det er sgu nok rigtigt. Der er nok ikke så mange der har en kabel-fremstillingsmaskine stående.
Hvad hedder det kabel ?
|
Til top |
|
|
Phat Simon Forum Bruger

|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville bare lige takke alle for deres bidrag i form af viden, links, erfaringer mm.
__________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1878
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Og JA.... Jeg har undersøgt det lidt nærmere, og det er 100% samme kabel.... ikke noget med at det er lidt anderledes....nix! Hvorfor køber folk så det dyre, og hvorfor tror folk stadig på, at de kan høre forskel??? Tjaaeee... den sidste idiot er ikke født endnu!! Det er fint nok at man vil have et godt skærmet netkabel.... men det er for dumt at give 100dobbelt pris for samme kabel som man kan købe til industrielt brug for 10kr/m.... Og jeg gentager gerne.... Det er samme kabel.... Hvor tror i de små danske HIFI producenter køber deres kabel??? Ikke underligt, at de pludseligt har set lyset i, at sælge "specielle" netkabler. Det er jo en rimelig pæn avance! |
|
|
Hurtig - du har åbenbart undersøgt dette grundigt.  Det ville være dejligt, hvis du havde mulighed for at komme med nogle detaljer om kablet (f.eks. producent, typebetegnelse el.lign). Det vil gøre det nemmere for folk at få fat i det. __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 23 Juli 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige tage et billede, så i kan se kablet... og jeg finder også lige modelbetegnelsen.... Men det er jo ferie.... hhmmmm.... Så det varer lige et par uger ....
Jeg lægger nok indlægget ind under DIY-projekter...
|
Til top |
|
|