Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 23:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DTS ES decoding (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 25 Juli 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige surfet lidt rundt og faldt over følgende test af Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro.

http://www.pcguide.com.au/Reviews/sound_gear/creative_sbaudi gy2zsplatinumpro/page2.php

Dette kort har åbenbart DTS ES decoding. Men kan det virkelig passe at det er det eneste måde der på nuværende tidspunkt eksistere hvor man kan få DTS ES decoding på sin HTPC?

Hvis ser er nogen der har erfaringe med dette kort vil jeg også gerne håre om dem.

M.v.h.

Jeppe

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Der er flere andre billigere og bedre måder...

se fx. audiotrak.dk og bestil et 7.1 kort og kør det sammen med windvd så er du med for 500 kr. (hardware)

eller endnu bedre terratec firewire kort til 1800 kr. det skulle være topklasse ifølge htpc guru'en chata se anmeldelsen på edbpriser.dk

 

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
napsi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Har du ikke en Amp/Reciever m. DTS-ES ved siden af din HTPC?
Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Det er jo hele ideen at man ikke skal have en dts-es decoder for at afspille dette format. Man kan købe et lydkort for en 10'en del og sø kører analogt ud til fx. den gamle surround (u. dts-es) forstærker og kun addere en stereo forstærker til de sidste 2 kanaler. Hvis der så kommer nye formater kan man hurtigt og billigt opgradere via nettet det er noget der duer.
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:

Der er flere andre billigere og bedre måder...

se fx. audiotrak.dk og bestil et 7.1 kort og kør det sammen med windvd så er du med for 500 kr. (hardware)

eller endnu bedre terratec firewire kort til 1800 kr. det skulle være topklasse ifølge htpc guru'en chata se anmeldelsen på edbpriser.dk

Jeg ved at der findes bedre og billigere kort, problemet er bare at der ikke er noget software der kan decode DTS-ES lyden for disse kort (i hvert fald ikke noget jeg kender til).

 

Jeg kan ikke finde noget sted på WINDVD’s hjemmeside hvor de skriver at de kan decode DTS-ES så derfor må jeg antage at de ikke kan det.

 

Men hvis nogen kender noget software der kan decode DTS-ES så sig endelig til.

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Du har ret, jeg kunne heller ikke finde det, men jeg er 100 på at det findes...jeg skal nok finde det. Jeg er sikker fordi det har været omtalt før her....
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du finder noget vil det være helt kanon

Jeg brugte et par timer på AVSforum igår uden held, så det bliver nok svært at finde noget

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været mit mailarkiv igennem.

Det eneste jeg lige kunne finde var følgende tråd:

HTPC med god lyd?: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7115&PN =5

Der er dog ikke noget svar på problemet i denne tråd.

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej igen

 

Så var den der, jeg vidste at jeg havde set det et sted

Men det ser ud til at det er taget ud af den nye version....lidt mystisk...det kommer nok, men se her

http://www.intervideo.com/jsp/AudioBoosterPlatinum_Profile.j sp

Det er da en mulighed.....

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Tak for linket

Det er desvære kun DTS-ES Matrix og ikke Discrete, så det ville ikke have hjulpet meget hvis de havde taget det med i den nye version. Men du har not ret, det er et spørgsmål om tid før de for det med

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ja du har ret det havde jeg ikke lige set.... man skal da have discrete med ellers er det næsten ligemeget, eller er der nogen der mener noget andet?? Det er i grunden lidt mærkeligt at software producenterne ikke gør mere på dette område når der findes masser af hardware der understøtter det???....Mon de ved noget vi ikke gør...fx. at der er noget nyt format halløj på vej??? det er ved at være noget tid siden de har fundet på noget nyt, vi kan bruge vores penge til...flere højtalere..måske...sony havde/ har vist et 10 kanals system

 

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt en mail til InterVideo og spurgt til deres planer for DTS-ES descrete, så for vi se hvad de siger til det
Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 
napsi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 134
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Det er jo hele ideen at man ikke skal have en dts-es decoder for at afspille dette format. Man kan købe et lydkort for en 10'en del og sø kører analogt ud til fx. den gamle surround (u. dts-es) forstærker og kun addere en stereo forstærker til de sidste 2 kanaler. Hvis der så kommer nye formater kan man hurtigt og billigt opgradere via nettet det er noget der duer.

Men hvis du har en reciever af bare nogenlunde kvalitet med DTS, så er det umiddelbart en nemmere/bedre løsning at lade den stå for D/A konverteringen og så få 5.1 i god kvalitet fremfor 6.1 med alt den støj en computer kan diske op med.

Til top Vis napsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af napsi
 
jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 202
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Så kom der svar fra InterVideo:

"At the moment, WinDVD product offers support for DTS (up to 5.1 surround sound).  Our engineering teams are working on securing license for DTS-ES (I think it offers up to 7.1 surround sound) for the next generation of WinDVD. I'm not sure how the licensing process go but I think it will be included in the next generation of WinDVD."

Så det ser ud til at der er lys for enden af tunlen

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes