Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: system audio sa1280 og hk avr 4550 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
von1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Har inv. i en harman kardon 4550 og har lige nu et par gl. jamo cbs 120 højttaler,der er ved at gå i opløsning. men var inde på østerbro og høre de her sa1280 og var måløs over hvor flot lyd de leverede.Jeg ved godt, jeg nok bare ikke har hørt god lyd før :-), men er der nogen andre mærker jeg skal gå ud og lytte til ?

de må ikke være dyre end de sa1280 -

passer de sammen højtaler og reciver ???

Er til blød musik (pop m.m) og har fået at vide af chefen, de ikke skal være så store som dem jeg har har nu!

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Von1

Om du før kendte god lyd eller ej skal jeg ikke bestemme, men spørger du mig har du fundet de helt rigtige højtalere. Jeg købte selv 1 sæt sa1280 for ca 6 mdr. siden, og nej det har jeg på ingen måde fortrudt de spiller simpelt hen fantastisk

Men vær opmærksom på at de kræver en del power når de er spillet til. System Audio bliver nemlig endnu bedre når du har spillet på dem i over 50 timer. Jeg købte selv en Yamaha reciever RX-V630, som forhandleren anbefalede men nu hvor højtalerne er spillet til syntes jeg faktisk at det virker som om at de kræver mere power end da de var nye. ( Er der mon andre der har gjort samme erfaring ) Og den reciever jeg valgte er nok lige i under kanten. Jeg kender ikke HK4550 i data, men undersøg om den har den nødvendige power - og du vil på ingen måde fortryde et sæt sa1280. ( Beskeden fra chefen var den samme her, de må ikke være store og iøjenefaldende )

Hilsen Step. 

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har også et sæt SA1280 som jeg er godt tilfreds med... Til prisen er det svært at finde en bedre højttaler der spiller lige så detaljeret. Mine erfaringer siger at H/K og SA er en meget god kombination.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

von1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juli 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

hmm nå men det siges at netop H/K kan lever varen, der står den kan lever 5
AUDIO hk 4450  
 Im Stereobetrieb
 bei Dauerlast (FTC) pro Kanal:
 65 Watt, 20Hz-20kHz, @<0,07% Klirr, 8 Ohm
 Impulsleistung Stereo-Modus:  120 Watt, IHF Power, 4 Ohm
 Impulsleistung Stereo-Modus:  80 Watt, IHF Power, 8 Ohm
 7-Kanal-Surround-Betriebsarten, Leistung je Einzelkanal:  50 Watt, 20Hz-20kHz, @<0.07% Klirr, 8 Ohm
 Frequenzbereich:  10 Hz - 150 kHz @ 1W (-3dB)
 Signal-Rauschabstand (IHF-A):  95 dB
 Hohe, sofort abrufbare Stromlieferfähigkeit (HCC):  ± 35 A

det mÅ da være nok ikke ??????

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Ja det ser det ud til!! som sagt kunne jeg i skrivende stund ikke huske data på H/K4550.

Den skal nok klare det H/K skriver jo altid den faktiske effekt hatten af for det. Muligvis er det også bare en grille jeg har fået ang. min Yamaha reciever.

Gør dig selv en tjeneste lån dem med hjem, prøv dem i din stue ( Du aflevere dem sikkert ikke igen ) Kun hos dig kan du høre om de spiller 100%.

Husk som regel lyder alt Hi-Fi godt hos en seriøs forhandler de skal jo sælge varen. Du kan læse mere på WWW.system-audio.com.

Et er sikkert sa1280 spiller kanon til prisen som schrammelll siger. Da jeg købte mine var de på bud hos expert til 2995.- pr. stk.

Følgende kommer fra System audio

Med en finish der matcher de fineste møbler fortjener SA1280 en central placering i stuen – lige dér hvor du opnår den bedste lyd. Det slanke design får let højttaleren til at passe ind mellem de øvrige møbler, uden at dominere. SA1280 er lavet til at matche alle former for musik og hjemmebiograf. I kombi-nation med en kvalitetsforstærker på mellem 50 og 200 Watt, får du en stor og dynamisk lyd, der langt overstiger højttalerens kompakte størrelse. SA1280 er velegnet til anvendelse i lokaler på mellem 15 og 45 kvadratmeter. Lyden er rig på detaljer, rytme og musikalsk sammenhæng. Lydbilledet præsenteres præcist mellem højttalerne og ud i stuen på en levende måde, der giver basis for mange timers nydelse. 

God fornøjelse

Steph

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Som så mange andre HTèr har den sine begrænsninger, men når det er nævnt, så får man formentlig ikke bedre HTèr  til pengene. Et absolut fornuftigt køb, som gør sig i mange år.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har ligeledes et par SA1280 og er enig med de andre. De har et fantastisk godt lydbillede, og er et rigtigt godt valg (specielt hvis rummet hvor de placeres ikke er voldsomt stort).

En anden rigtig god feature er at højtaleren 'vokser' i takt med det udstyr der kobles foran. Den er meget afslørende for det udstyr der kobles til, så du vil få fuldt udbytte af en eventuel opgradering af forstærker og/eller cd-afspiller, også selvom dette udstyr ligger klasser over hvad man umiddelbart ville anse som 'passende' for en højtaler i denne prisklasse.

Skal højtalerne placeres i et mindre rum (evt med tendens til at skabe resonanser), er SA1280 et rigtigt godt og opgraderingsvenligt valg.

Held og lykke!

/Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Evt. prøv at gå på jagt på brugtmarkedet - der er altid en chance for at gøre et regulært kup - f.eks. var der for nyligt et sæt Avance Signature mk. II til den latterligt lave pris af 5500 kr. og må absolut siges at være et fund til den pris!

Men ellers er SA1280 skam et godt bud på en god højttaler i et prisleje hvor alle kan være med!

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Lige en ting mere!!

Når du nu har et sæt sa1280 hjemme i din stue så lyt lige til Celine Dion - My heart will go on. Skru godt op og det vil rende dig koldt ned at nakken og snurre i din mave når bassen sætter ind. DU ER SOLGT tro mig.

Til jer andre her inde der også er til blød musik og pop, kan jeg kun sige - Prøv det!!!

Hilsen Step.

NB. Brug nu en god original indspilning hvor der ikke er skåret her og der.

Vil iøvrigt gerne høre din/jeres mening nå du/I har prøvet det.

von1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

jeg kan se på jeres indlæg at jeg har valgt de rigtige højttaler, så derfor er jeg lige sprunget på nogle brugte til 5000.- ialt. Glæder mig til at høre om det i skriver virker :-)

Hvad for noget ledning/kabel skal de have ? og skal der stik på dem - banan eller hvad de nu hedder

Da de ikke kommer til at stå lige langt fra alæget skal den kun have 1,5 meter ledning mens den ander skal op over døren m.m så den kommer vel op på 8 meter.  men har fåeet at vide at så skal begge ledninger være lige lange, ellers vil den ene spille højre og klare en den anden - Passer det ?

Læste om et tweak hvor man kunne købe 6 mm2 - så skulle ens højtaler lyde betydelig bedre, så jeg var vildt spændt på resultatet efter et indkøb hos el-manden.Have bare lige overset at jeg slet ikke kunne proppe dem ind i højttalerne og den gl.forstærker, de var alt for tykke :-) 

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Tilykke med købet. håber du bliver glad for dem.

ang. kabler synes jeg du skulle sætte dine gamle på i starten og så lytte dig frem til hvad der skal justeres i lydbilledet. er de for lyse, mørke bla bla bla. når du er kommet frem til hvad du gerne vil i forhold til de kabler du har, kan du oprette en tråd til hvad folk anbefaler. obs, sæt gerne budget på, da kabler koster alt fra 15 til 80000+ pr. meter

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

p.s lån evt en kabel kuffert hos din hifi pusher...

von1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

jov men lige nu er det alm. netledning   haved tank på maks 50.- pr m til den lange på 8 meter, men du svarede ikke på spørgsmålet om led. skulle være lige lange ???

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Teoretisk er der måske en forskel hvis kablerne ikke er er lige lange, men hvad det betyder i praksis kan jeg ikke svare på

Jeg synes du skal gå hen til den lokale hifi pusher og høre/se hvad han har.

alternativt kunne du finde noget brugt TaraLabs, MIT eller monitor(bruger jeg selv på 1280). hvis du køber brugt til fair pris kan du sikkert sælge det igen til det samme

herved får du mulighed for 'gratis' at prøve dig frem.

det er desværre nok det bedste råd jeg kan give dig, da det afhænger af dit andet udstyr og ikke mindst af dine ører

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes