| Forfatter |
|
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt underholdning sådan bare lige for at gøre natten lidt kortere. Håber der kommer en masse meninger
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
???
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer jo voldsomt an på hvilken SA-højtaler der er tale om... De der påstår at INGEN SA-højtalere kan spille bas skulle dog nok overveje at få checket hørelsen (for kraftige lydtryk for længe?) 
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig, der er milevid forskel, mine gamle SA 3070, manglede ikke bas på nogen måde....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 .... synes lissom vi har været der før... __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skrev:
.... synes lissom vi har været der før... |
|
|
Ja lidt langt ude . Kan det ikke være lige meget hvad andre synes bare man selv er tilfreds , eller er det fordi at man ikke selv kan tage stilling til det , ja sådan tro jeg det er tænk hvis man kunne det så er der meget derude der skal prøves . Smut ud i solen og få noget lys og glæde inde det bliver vinter igen , af sted med jer.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| enig, der er milevid forskel, mine gamle SA 3070, manglede ikke bas på nogen måde.... |
|
|
Det har du sådanset ret i, 3070 er en god højttaler, absoludt den bedste fra den kant, underlig man stopper med at lave en succes
Sa 7k har jeg nu hørt 3 gange, her er den øvre bas al for kraftig, mens den dybe bas (ikke engang den helt dybe) er pist væk. Jeg forstår personligt ikke at man kan tilade sig at prisætte den højttaler så højt, en højttaler i den prisklasse skulle gerne være i stand til at gengive programmeterialet troværdigt og det mener jeg ikke den er i stand til.
Jeg vil dog tror at folk der placere den i mindre rum godt kan hive lidt dybe bastoner ud af den, men vil næppe kunne mærke disse. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
musifix skrev:
.... synes lissom vi har været der før... |
|
|
Slut ud i solen og få noget lys og glæde inde det bliver vinter igen , af sted med jer.  |
|
|
Det er vi desværre nogen der ikke kan, er på ardejde. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at de billigere og ældre modeller fra System Audio spiller rimeligt bas - udfra hvad man kan forvente fra prisklassen, størrelse og bestykning af enheder.
Men har ligesom slips noget svært ved at finde bassen i topmodellerne ... den har været på sommerferie de gange jeg har hørt dem! 
Og ikke nok med at Jensen har et federe anlæg end mig ... han ligge sku også og dvasker den i solen ... fy for pokker 
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Jeg vil dog tror at folk der placere den i mindre rum godt kan hive lidt dybe bastoner ud af den, men vil næppe kunne mærke disse. |
|
|
Præcist! Jeg kan forestille mig at andre der sidder i en lille lejlighed kan nikke genkendende til mit primære lydproblem: Resonanser! Store enheder sætter ganske enkelt hele rummet i svingninger, bassen mudres, billederne er på vej ned af væggene og underboen går i selvsving.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ikke nok med at Jensen har et federe anlæg end mig ... han ligge sku også og dvasker den i solen ... fy for pokker 
SATMIT [/QUOTE]
gør jeg også , og hvem siger mit er federe end dit ? .
Husk det er smag der afgøre det .
Men kan da lige sige MAC C200 er på vej ind  til min lille bamse amp .
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må være gået noget galt for SA med de nye modeller... mine gamle SA1070 som er fra samme serie som SA3070 mangler absolut ikke bas. Faktisk kan den blive for dominerende, hvis man stiller højtaleren tæt på væggen!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo ... men en MAC forstærker kunne nu lune her på adressen. Ellers er jeg fint tilfreds med det jeg har. Men i år står der andre ting på budgettet!
.... sidder bare og er lidt mobset over jeg er på job når solen endelig er fremme. Men har fri om 1½ time ... så er det ud i solen ... med en fad-øl og noget live Jazz.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Marvel !
Er det kedsomheden som har fået et overtag, eller er der reelt et ønske om andres mening om SA højttalere og deres bas kunnen.
Jeg har haft SA højttalere siden 1984/85 - Match 1, 2050, 3070 og nu SA2K Master. I perioden har der dog været et par Audiovector, Linn Kan + F3 SUB inde over, men er altid vendt tilbage til SA.
Hvis jeg var utilfreds med lyden at mine SA højttalere havde jeg nok skiftet dem ud, men det forholder sig nu således, at jeg er ganske godt tilfreds. Jeg forstår ikke helt den(de) diskution(er) omkring højttalers eller for den sags skyld andre produkters kunnen. Hvis der kun var en rigtig lyd var der nok ikke så mange fabrikanter, som der nu engang er.
Jeg har stor respekt for bas-freaks som omgiver sig med CV, JBL og lignende højttalere (har forøvrigt haft et par CV 10 engang). Det er fedt engang imellem at få dunket i underlivet, men for mig er der andre værdier og derfor faldt valget på SA. Hvis f.eks. Audiovector, Dali, B&W eller lign. højttaler faldt i min lyttemæssige smag kan jeg garantere dig for, at jeg skiftede mine højttalere omgående.
I mit setup fungere SA2K Master særdeles godt. Der kan dog godt i nogle tilfælde - f.eks. når naboen knægt spiller syre-rock hele dagen - være situationer hvor jeg gerne ville have haft en par 12 tommer, men i det store hele lever de op til mit lydunivers. Men det kan selvfølgelig være et forkert lydunivers jeg hælder til !!!!
Happy
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Til Marvel ! Er det kedsomheden som har fået et overtag, eller er der reelt et ønske om andres mening om SA højttalere og deres bas kunnen.
Ja, kedsomheden var den udløsende faktor. Jeg har efterhånden læst nok indlæg til at vide, at der hér på siden er forrygende uenighed og SA'ernes herligheder.
At den ene SA model frem for den anden har mere eller mindre bas er jo selvsagt, så spørgsmålet er naturligvis lidt vagt. Jeg havde skam heller ikke forestillet mig et resultat, der kunne bruges til noget. Det var nærmere den reaktion spørgsmålet kunne bringe med sig, der trak. Nu skal det lige siges at klokken vist var ca. 6 om morgenen da jeg oprettede og kedede mig bravt på nattevagt 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man gider lytte med en kraftig forstærker mener jeg ikke der umiddelbart er noget problem, medmindre man hører til dem der burde købe cv i stedet.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes ikke at SA decideret mangler bas men jeg er heller ikke særlig bas-
fikseret jeg er bare særlig.mine 1130 gør det fortinligt ved siden af mit tv
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
marvel skrev:
happy skrev:
|
Til Marvel ! Er det kedsomheden som har fået et overtag, eller er der reelt et ønske om andres mening om SA højttalere og deres bas kunnen.
Ja, kedsomheden var den udløsende faktor. Jeg har efterhånden læst nok indlæg til at vide, at der hér på siden er forrygende uenighed og SA'ernes herligheder.
At den ene SA model frem for den anden har mere eller mindre bas er jo selvsagt, så spørgsmålet er naturligvis lidt vagt. Jeg havde skam heller ikke forestillet mig et resultat, der kunne bruges til noget. Det var nærmere den reaktion spørgsmålet kunne bringe med sig, der trak. Nu skal det lige siges at klokken vist var ca. 6 om morgenen da jeg oprettede og kedede mig bravt på nattevagt 
|
|
|
|
|
|
så det var bare for at koge suppe på en høne der allerede har været i gryden for mange gange, og derved provokere lidt infigth mellem de 'to lejre' i sa diskussionen. 
Det forstår jeg ikke meningen med...
Jeg mener tråde skal oprettes af saglige grunde og ikke for at sidde bag skærmen og nyde lidt underholdning i form af mudderkastning.
Bare min ydmyge mening.
VH Jeppe
PS: beklager offtopic
|
| Til top |
|
| |
marvel Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
til jeppe> Du har jo ganske ret, men skaden er vel ikke større end folk blot kan undlade at kommentere. Faktisk er selve "resultatet" jo også lidt interessant selv om det jo ikke beviser noget. Det skulle da lige være at folk har forskellig smag 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må tilstå at jeg ikke helt fatter pointen med denne "bruger-undersøgelse" - den appelerer lige nøjagtigt til en gang mudder-svineri som vi har set så mange gange før. Hvis det var pga. kedsomhed, så var det vist bedre at sove lidt på det, så opfindsomheden kunne få en jumpstart senere....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |