| Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at være godt træt af VHS, men kan ikke undvære funktionen at kunne optage fra tv.
Hvordan er status på de ting man kan få idag?
Jeg har dvd-afspiller (denon dvd2900) så jeg er kun interesseret i en hd-optager (hvis det da fås uden dvd).
Kvalliteten skal bare være på højde med VHS. Er dette muligt at købe, uden at det skal koste en formue? Jeg vil helst ikke ofre for meget, da jeg regner med at der sker en voldsom udvikling indenfor dette område indenfor 5 år.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo en htpc, hvorfor ikke anvende den som hd-recorder? Det bedste produkt på marked til at løse dette, og optage i baggrunden, er: Snapstream
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm lidt "besværlig" løsning (ikke mindst for førerbunkeren)´.
PC-en skal være tændt, den står i et andet rum, og så har jeg aldrig rigtigt fået den til at virke ordenligt....d.v.s. at hver gang jeg skal se noget fra min PC, flytter jeg alt over til min anden udgang (svhs) og taget så musen med ind i stuen.
Du kunne jo også bare lade være med at sælge til udlandet først 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er mange faldgrupper og konfigurationer (software/hardware) men du skal så nok bare have en Philips HD-recorder eller de kommende fra Sony. Sony'en skulle være værd at vente på, det er ihvertfald de DVD-recordere der optager pænest, det samme må jeg formode gælder deres recorder med hd.
Tja, et sted skal man jo starte, og jeg er startet der hvor efterspørgelsen er størst og i 2 små geografiske områder Der er heller ikke brokkehoveder og de betaler whatever price you demand 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, dem fra kiss, de duer stadig ikke?
Problemet er at jeg ikke har brug for en DvD-Recorder og vil derfor helst ikke betale for en.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiss er baseret på Sigma Design teknologi og buggy software, helt sikkert billige produkter, men noget skrammel hvis du spørg mig. Men prøv dem evt. selv af, man bliver hurtigt træt af en enhed der går ned i tide og utide. Tror heller ikke at deres tv-tuner er særlig god i deres hd-recorder, det er nok på niveau som alt det andet de laver.
Jeg ville vente og se hvad Sony disker op med. Altnativt købe en billig Philips recorder uden HD nu og en stak DVD-RW som kan genskrives. En sådan svend står i ca. 2500,-
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det var faktisk en udemærket idé....den havde jeg ikke overvejet.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen andre der har erfaringer, eller andre gode idéer?
|
| Til top |
|
| |