Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NAD T533, irriterende lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 August 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har lige købt en ny DVD-afspiller, NAD T533, og da jeg kommer hjem med den finder jeg så ud af at den afgiver en klik-lyd ca. 3 gange i sekundet når jeg afspiller CD'er, originale såvel som brændte.. Det er ikke når skiven bare drejer rundt (fx på pause) men når den afspiller..
Når jeg afspiller DVD'er, er der ca. klik 6-8 gange i sekundet..

Er det normalt? Jeg synes ikke at have hørt det nogensinde fra CD-skuffer.. Det kan være ret så irriterende at høre på, når der er stille på CD/DVD'en..

På forhånd mange tak!

P.S. Måske lydet det nok lidt perfektionistisk, men jeg har meget god hørelse, så irritererer virkelig mig

Til top Vis SebJLan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SebJLan Besøg SebJLan's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Kommer lyden fysisk fra afspilleren eller fra højttalerne..?

På nogen (mest de billige) afspillere kan man godt være uheldig at "noget" (laseren..?) sidder skævt i drevet så discen støder imod når den roterer. På mine forældres Denver er det ofte kun når den skal vise DVD menuen at den gør det, så snart man starter filmen forsvinder det - det virker som om det er afhængigt hvor laseren forsøger at læse på skiven.

Jeg vil foreslå du snakker med forhandleren om det, det lyder under alle omstændigheder ikke som noget der burde være der...

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Det kommer fysisk fra afspilleren..

Men jeg vil da ikke betragte NAD T533 som en af de billige, ikke i forhold til Denver, Dantax, United og hvad der ellers er i hvert fald..

Til top Vis SebJLan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SebJLan Besøg SebJLan's Websted

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg snakket med forhandleren, og vi aftalte at jeg bare skulle komme ind og få en ny..

Ellers tak for hjælpen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 August 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Det var skam heller ikke for at antyde at det var en billig afspiller du havde købt - var netop derfor jeg skrev "mest de billige". Det ER bare mest bambusafspillerne der kan have den slags problemer - klart der også kan være smuttere hos mærkevarerne. Men så er det som regel også lidt nemmere at få den byttet uden vrøvl.

Håber du bliver mere glad for bytteren!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 August 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

hvordan spiller 533 egentlig musik?

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvordan spiller 533 egentlig musik?

Med et Tara Labs prism 200i kabel, spiller den meget klart og med god dybde synes jeg.. Jeg har ikke så meget at sammenligne med andet end min tidligere DVD-afspiller (Sony DVP-NS300), min discman og min fars Denon CD-afspiller af ældre dato (kan ikke huske modelnavnet), men i forhold til dem spiller den MEGET bedre!
Det eneste musik jeg har hørt på den er Rap og noget rock (staind-agtigt), så jeg har ikke fået et helt klart indtryk af lyden på den, andet end den gav mig et meget stort smil på læberne  ..

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Det var skam heller ikke for at antyde at det var en billig afspiller du havde købt - var netop derfor jeg skrev "mest de billige". Det ER bare mest bambusafspillerne der kan have den slags problemer - klart der også kan være smuttere hos mærkevarerne. Men så er det som regel også lidt nemmere at få den byttet uden vrøvl.

Håber du bliver mere glad for bytteren!

Jo tak, det håber jeg skam også!

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Sendt: 10 September 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

jeg har samme problem med t513, men det er vel bare at bytte (tror det bliver t533'eren jeg bytter til).

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

farmand skrev:
jeg har samme problem med t513, men det er vel bare at bytte (tror det bliver t533'eren jeg bytter til).

Hmm.. Jeg har fået den byttet, men lyden er der stadig.. NAD tænker vel bare mere over lydkvaliteten end hvordan CD'en kører rundt.. (eller hvad det nu er der giver den klik-lyd??)

Lidt ærgeligt for mig, med min gode hørelse ..

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Ej, der må da være noget galt. Det er da umuligt at deres forsøgsteknikere har undgået at høre denne højst provokerende lyd. Jeg tror jeg bytter min, og så vil jeg lige inden jeg tager af sted fra hifiklubben, teste den. Hvis den har samme kliklyd så ville jeg da mene at jeg har ret til at få mine penge returneret!

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

farmand skrev:
Ej, der må da være noget galt. Det er da umuligt at deres forsøgsteknikere har undgået at høre denne højst provokerende lyd. Jeg tror jeg bytter min, og så vil jeg lige inden jeg tager af sted fra hifiklubben, teste den. Hvis den har samme kliklyd så ville jeg da mene at jeg har ret til at få mine penge returneret!

Det tror jeg ikke jeg har.. Eller har jeg???

Jeg har jo bare antaget at det var meningen, og har nu haft den i 5 uger ca...

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 12 September 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Tror du ikke, det er linsebevægelserne, du kan høre, når linsen flytter i små ryk? Prøv at sætte den på et stykke filt..
Til top Vis svdi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svdi

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:
Tror du ikke, det er linsebevægelserne, du kan høre, når linsen flytter i små ryk? Prøv at sætte den på et stykke filt..

forklar lige lidt nærmere. Jeg er ikke så god til det tekniske. Og sig lige hvad jeg skal gøre for at løse problemet, tak.

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:

Hvad mener du med at sætte den på et stykke filt?

farmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

foresten ved mig er det kun cd'erne der har den provokerende kliklyd. Dvd'erne kan jeg godt afspille uden så meget besvær. Der er bare en "blid" kliklyd mange gange i sek., men det kan man leve med

SebJLan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

farmand skrev:
foresten ved mig er det kun cd'erne der har den provokerende kliklyd. Dvd'erne kan jeg godt afspille uden så meget besvær. Der er bare en "blid" kliklyd mange gange i sek., men det kan man leve med

Samme her

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes