Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Antenne signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har TDC kabel tv. Jeg er efterhånden blevet lidt utilfreds med mit tv signal. Bla. TV3+ flimre en del, og det kunne jeg godt tænke mig at ændre. Hvilke muligheder har jeg får at få et bedre signal. Jeg ønsker ikke at købe en Selector, selvom det selvfølgelig ville være det bedre.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Mange er utilfredse med fællesantenne-anlæg og deres formåen og det bliver ikke nødvendigvis bedre med en selector, desværre!!! Vejen frem er nok at hente det ned selv, hvis man overhovedet må, der hvor du bor!!! Der er flere tråde med TDC-selectorbokse og deres fortræffeligheder eller ej i dette forum!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nu prøve at lege lidt med antennekablet først og tilhørende stik. Hvis du har mulighed for det, skulle du prøve at købe 1-2 m. dobbeltisoleret antennekabel med fast core og et par stik dertil. Du skal måske rykke fjernsynet lidt (meget?), men det vil fortælle, om dit kabel og/eller videoen (eller hvad der ellers sidder på "kæden") er det forstyrrende element. Og så kan det faktisk også være dåsen på væggen, der er noget L**** og bør udskiftes til noget bedre (antenneforening?).

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 03 August 2004 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg problemet løst.

Jeg kørte en tur i Silvan og købte en antenne forstærker (rimelig kvalitet). Derefter satte jeg den til. Det ændrede ikke noget. Så satte jeg et støj filter på mit tv, og wupti nu står det rigtig lækkert.!

Mvh Michael

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 August 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

gichael: hvad er det for et støjfilter du har købt ?

Jeg har nemlig samme problem som dig.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 03 August 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det er en netstøj filter som bliver sat i stikkontakten, og derefter sætter man tv stikket i den. Den skulle fjerne alt DC strøm.

Mvh Michael

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 August 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

OK, tak skal du have
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:

Hej

Jeg har TDC kabel tv. Jeg er efterhånden blevet lidt utilfreds med mit tv signal. Bla. TV3+ flimre en del, og det kunne jeg godt tænke mig at ændre. Hvilke muligheder har jeg får at få et bedre signal. Jeg ønsker ikke at købe en Selector, selvom det selvfølgelig ville være det bedre.

Mvh Michael

Dit signal bliver klasser bedre med en selector, jeg har desværere ikke selv tdc kabel tv lige pt, men det har min far og når han kopler selctoren fra ser billedet ud som det er i stykker.

Men noget helt andet er at der er ikke noget der skal flimre, så hiv fat i tdc kabeltv, der kan være røget en forstærker station på signalvejen til dig.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Mange er utilfredse med fællesantenne-anlæg og deres formåen og det bliver ikke nødvendigvis bedre med en selector, desværre!!! Vejen frem er nok at hente det ned selv, hvis man overhovedet må, der hvor du bor!!! Der er flere tråde med TDC-selectorbokse og deres fortræffeligheder eller ej i dette forum!!!

Lad os lige får på det rene at en selectorboks fra tdc KUN kan bruges hvis man har tdc kabeltv og ikke på alm.fælles antenne anlæg. Seloectoren køre digital og har en kvalitet fuld på højde med en dvd afspiller, hvis ikke det er tilfældet hos folk må de have instaleret den helt forkert.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Så TDC´s "hybridnet" er altså ikke et fællesantenne-anlæg??? OKAY!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Så TDC´s "hybridnet" er altså ikke et fællesantenne-anlæg??? OKAY!!!

Nej det syntes jeg bestemt ikke du kan kalde det, et antenneanlæg er for mig når der er antenne på taget, ellers ikke.Måske lidt ordkløveri, men jeg syntes vi taler om 2 forskelige ting. .Man kan da godt sige at det er fælleds i en ejendom og dog ikke da folk her har mulighed for at vælge lige den pakkeløsning der passer den enkelte, det er ikke en mulighed i en antenneforening. 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Nej, vi skal IKKE ordkløve: I antenneforeninger og bynet f.eks. Stofa køber man pakker og har man valgt den "lille" pakke kommer teknikerne bare ud og frekvensbegrænser tilgangen, således at de højeste kanaler ikke kan indfanges på TV´et. Flere benytter sig af Pioneer-decodere til eks.vis. TV1000 og Canal Digital, ja og såmænd til hjemstavns-stationer til danskere med anden etnisk herkomst end dansk!!!  

Og klart er det, at man ikke kan bruge en TDC-selectorboks til noget, hvis man ikke har TDC´s TV/radio udbud indenfor sit hjem. Men så får man den nok heller ikke tilbudt af udbyderen!!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 06 August 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Påstår du så, at signalet ikke bliver bedre, eller endda dårligere, med en selector? I bekrræftende fald må jeg give slipsefyr ret! Der må have været noget galt!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra, at det er mig som spørges; og NEJ jeg påstår ingenting, men har også læst trådene om selectorboksene. Vi er enige om, at det burde være bedre og hvis det ikke er bedre, så må der være noget galt, om det så er fra TDC´s side eller det er opsætningen derhjemme det er galt med. Meeen jeg tror de er pivede, hvis ikke niveauet på indgangen holder den lovede spænding, ca. 2volt. Og HDTV giver det ikke under alle omstændigheder!!!

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 06 August 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo ikke noget som personlig erfaring.....

Og hdtv; det er der da ingen der har omtalt??

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Næeh, men det var da også bare en joke!!! Nogen døde???  

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 August 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Du kunne også have ringet til 80804050, det kan være at dit signal ligger lidt lavt. Det skal være mellem 60-80dB.

Nicholas

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes