Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Kan en Beosound styre en Rotel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 03 August 2004 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

Vil gerne have hjælp til at finde ud af om en Beosound 3000 kan tænde og slukke for en Rotel 1050 effektforstærker. Tænker på tænd og standby mode.

Ved ikke hvor mange volt den sender ud som signal... Er der andre effektforstærkere til B&O I kan anbefale?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 August 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Til B&O kan du bruge de fleste forstærkere hvis ikke alle. De handler mere om hvilke højtalere du vil trække.

Jeg har lavet en sådan løsning som du efterlyser med en Beosound 9000 og en Quad 405II effektforstæker som trækker en par B&W Nautilus 805. Du vil kunne bruge somme opbygning da jeg tager signaler fra BeoLink forbindelsen. Gider du ikke at lode og finde relæ osv så sælger B&O faktisk en løsning som kan det du efterspørger. Jeg mener den koster ca 600 og det er en lille aflang kasse med et relæ som trækker når man tænder for sin Beosound.

Det du gør med overnstående løsning er så at tilkoble og fjerne 230VAC forsyningen til din effektforstærker. Det gør så at hvis din effekt kun går i standby mode og ikke tænder helt, så skal du ind i din effekt blok og finde udaf hvordan du fpr den over i aktiv mode. Hvis du er heldig så har den en trigger input på bagsiden du kan bruge. Ellers vælg en forstærker uden standby mode.

Da du jo nok vel gemme din effektblok væk, da sådan en ikke pynter ved siden af B&O, så er det også bedst at slukke helt for den pga brandfare osv. Min QUAD står feks oppe på loftet og da vil jeg ikke have strøm på den 24 timer i døgnet, men kun når jeg har brug for den.

Håber det hjælper dig lidt på vejen.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes