Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Eva Cassidy - hvad starter jeg med ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt lidt Eva på en demo og syntes hun synger (ellere rettere sang) kanon. Ærgrer mig helt vild over jeg ikke fik set hvad pladen hed. Hun sang hendes fortolkning af et kendt nummer... som jeg heller ikke ved hvad hedder. Er ikke så stærk i musik til dem over 40 . Jeg har prøvelyttet en af hendes plader "American" et eller andet i Fona og syntes ikke det var så godt, så hvad skal jeg så igang med ? Songbird....? andre bud ?    
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Følg dette link:

http://www.allofmp3.com

Der har du mulighed for at prøvelytte alle hendes plader. Ganske vist i en meget dårlig kvalitet, men god nok til at du kan finde ud af hvilken plade det er du har hørt.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Følg dette link:

Der har du mulighed for at prøvelytte alle hendes plader. Ganske vist i en meget dårlig kvalitet, men god nok til at du kan finde ud af hvilken plade det er du har hørt.

Ok...godt link...så ved jeg hvad jeg skal lave i weekenden

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du får fat i nogen af hendes første skiver går du ikke helt galt i byen. Songbird er fremragende. Time After Time er også. Live At Blues Alley er også forrygende.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 August 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Jeg har hørt lidt Eva på en demo og syntes hun synger (ellere rettere sang) kanon. Ærgrer mig helt vild over jeg ikke fik set hvad pladen hed. Hun sang hendes fortolkning af et kendt nummer... som jeg heller ikke ved hvad hedder. Er ikke så stærk i musik til dem over 40 . Jeg har prøvelyttet en af hendes plader "American" et eller andet i Fona og syntes ikke det var så godt, så hvad skal jeg så igang med ? Songbird....? andre bud ?    

Jeg gjore det at jeg købte alt med hende .

Og tro mig du bliver ret træt af at høre på hende .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er altså ikke blevet træt af hende. Men hun har nu også måttet vige pladsen jævnligt. Man skal passe på ikke at voldspille sine yndlinge.
Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 August 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Jesperthomsen skrev:
Jeg er altså ikke blevet træt af hende. Men hun har nu også måttet vige pladsen jævnligt. Man skal passe på ikke at voldspille sine yndlinge.

Næ gør jeg skam heller ikke , men synes ikke hun gjore meget udaf at lege med sin stemme .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Nej, lege gjorde hun ikke. Men hun udtrykte sig forbilledligt med den.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 August 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Songbird er afgjort den bedste. Men der er jo drevet rov på det sparsomme materiale hun havde lavet, så en del er direkte elendigt.

Sondbird kan jo også fås på LP (det er bedst).  

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hvad så med hende der Lisa Ekhdal ? Er det noget værd og hvad skal man gå efter der ?

*Hvad fanden sker der med mig ?.....for et halvt år siden hørte jeg næsten kun Metallica og Rage.....og nu er sissel sangfugl på vej ind i fars cd-spille *

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Live At Blues Alley synes jeg er den bedste.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Hvad så med hende der Lisa Ekhdal ? Er det noget værd og hvad skal man gå efter der ?

*Hvad fanden sker der med mig ?.....for et halvt år siden hørte jeg næsten kun Metallica og Rage.....og nu er sissel sangfugl på vej ind i fars cd-spille *

Du er måske blevet mere åben... Jeg synes selv jeg er meget åben overfor ny musik og har også en meget varieret pladesamling. Jo mere anderledes, skævt, mærkeligt, unik jeg kan få det, jo bedre er det . En god gang Rammstein rykker sgu for vildt, men norsk skønsang er bare sagen. Jeg er selv stødt på nogle som kun hører hård rock fordi alt andet var nærmest for bøsser og gamle mennesker. Det er deres valg og sikke meget de går glip af...

vh.
Kenneth, der ejer 8 Celine Dion cd'er
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 August 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Acer skrev:

Jeg gjore det at jeg købte alt med hende .

Og tro mig du bliver ret træt af at høre på hende .

Yep!
Hun er offer for en families og et pladeselskabs grådighed.
Hendes lille stemme er da meget sød, men der er altså ikke den spændevidde over i hende, som der kræves for at du varigt kommer til at holde af hende.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 August 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Acer: hvem er en basforskrækket tøffelhelt nu Måske nogle SA ville være glimrerne til at formidle hende
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 06 August 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Eva Cassidy har helt klart meget at byde på ... men som Kubik så rigtigt er inde på så er der ikke så meget spændevidde i det udgivne materieale ... hvilket i høj grad skyldes at man har drevet rovdrift på alle indspilninger hun har lavet ... næsten helt ned til den mindste demo ting (sådan virker det lidt)!

Hvad angår musikken så synes jeg nu godt om hendes live-album ... og flere af de andre ... men voldspiller man hendes plader ... så bliver man træt af dem ... og udtrykket i sangene bliver mindre og mindre ...

SATMIT 

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Måske skal du prøve at give Josefine Cromholm & Ibis et prøvelyt, jeg vil uden omsvøb anbefale dig at lyttet til "Wild Garden"

Josefine Cronholm har en stor spændevidde både musikalsk og vokalt.

En anden "songbird" er Stacy Kent, prøv "Dreamsville" - det er en meget lækker produktion og rigtigt "laidback" - følesesmæssige jazztoones.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Acer: hvem er en basforskrækket tøffelhelt nu Måske nogle SA ville være glimrerne til at formidle hende

....et eller andet sted havde jeg på fornemmeren at Live21 havde noget i ærmet...

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Live21 skrev:

....et eller andet sted havde jeg på fornemmeren at Live21 havde noget i ærmet...

Kurt von Kubik er selv ude om at han bliver punket. Han burde vide at det er uklogt at lege med ukrudtsbrændere, når man selv har højttalere bygget af MDF-plader. Bare de ikke siger BÅT og selvantænder her i varmen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Har lige været inde og høre et par plader mere med hende i Fona og Stereo studio, hhv. "Tima after time" og "Imagine" (tror jeg nok den hed ) og det fanger sgu ikke rigtigt. Javel, hun har da en smuk stemme men det er også ensformingt og lidt kedeligt det hun leverer . Jeg tror godt man kunne blive lidt lyttetræt af at høre på hende i længden, men jeg skylder vist også mig selv at høre "songbird" som skulle være hendes bedste....men pt. rykker det altså ikke. Måske er det varmen   

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Følg dette link:

Jeg tror det var Live at Blues alley jeg har hørt og måske nummeret Bridge over troubled water, men det er svært at høre på 30 sek......  

Måske man skulle gå på biblioteket og låne et par skiver med hende....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes