Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtaler rådgivning!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hallo!!

For godt en måned siden valgte jeg at skifte mit gamle 14" tv ud med et Philips 32" PW8609 fjernsyn! Hertil er så kommet at jeg godt kunne tænkte mig at prøve på at samle lidt lydanlæg, da det jo ligesom fuldender film-oplevelsen! 

Jeg har et par gamle enheder som jeg ønsker at benytte, da det til dels er lidt en midlertidig løsning!

Det gamle udstyr er som følger:

Technics SA-AX730 Receiver 5 x 100W

Jamo SAT 300II højtalersæt med JAMO SW300II subwoofer

Jeg regner med at kunne bruge de gamle højtalere med subwoofer enten til front eller bag...

Alt efter hvor de gamle højtalere placeres står jeg jo så og mangler enten 2 fronthøjtalere eller 2 baghøjtalere + en center højtaler af nogenlunde samme standart som det gamle udstyr! Det er så her jeg mangler lidt rådgivning... jeg har selv kigget lidt på JAMO's A330 højtalere da de minder meget om mine gamle SAT300 højtalere.. men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal købe?!?!

Det skal lige siges at jeg ikke stiller de store krav, og mit værelse kun er på 9 kvadratmeter(gulvhøjtalere helt udelukket) så det er begrænset hvor meget nytte jeg kan få ud af noget stort og dyrt udstyr!

Men har i nogle forslag til køb og opstilling... så vil jeg være utrolig glad, da jeg selv ikke har det store indblik i alt dette hifi halløj!

På forhånd tak!

Mvh Rasmus

Til top Vis sauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sauer

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

for det første vil jeg sige at det er en fin receiver, den kan du i hvert fald sagtens bruge. højtalerne er også fine nok, men hvor skal de placeres er så spørgsmålet.

jeg vil godt lige spørge dig om, hvor mange penge du har tænkt dig at bruge på de sidste tre højtalere. umiddelbart ville jeg bruge dine højtalere som suround højtalere (altså de bageste), men kommer lidt an på budgettet

sauer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

tjaaa... en 3000-4000,- på de 3 højtalere!! vil ikke ofre meget mere... da udstyret ikke skal holde i evigheder!

Skal jo også hænge lidt sammen med det gamle udstyr som jo ikke er noget fandens dyrt noget, og at det egentlig kun skal bruges til film og ikke musik!

Til top Vis sauer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sauer

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

tror du ska ind og kigge på dba.dk eller her på siden for at finde noget til det budget.
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes