| Sendt: 09 August 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde i sin tid et S-video kabel fra min av-forstærker til min projektor. Jeg kunne så her skifte mellem DVD, video (S-vhs) og laserdisc, med hæderligt resultat.
Men man er jo aldrig helt tilfreds, så idag har jeg DVI fra min DVD til projektoren og derudover RGB HV fra den deinterlacer/scaler jeg har sat mellem Video/laserdisc og projektoren. Ulempen er selfølgelig alle de (tykke) kabler der skal trækkes henover loftet osv.
Jeg har også en panasonic AE500 og synes ikke jeg har bemærket nogen skaleringsfejl fra DVD, heller ikke da jeg kørte med s-video. I forvejen er der jo forskellig opløsning på NTSC (480 linier) og PAL (576 linier), så man vil aldrig kunne komme udenom skalering i større eller mindre grad medmindre man KUN køber enten NTSC eller PAL og finder en projektor der passer til dette i opløsning (eller køber en CRT-projektor, men det er en helt anden snak...)
Jeg har iøvrigt indbygget scaler i min DVD (Yamakawa 365) og den sender 720p til projektoren via DVI, så projektoren skalerer ikke noget.
|