Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Har jeg dummet mig ved at købe Tandberg?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa gruppe

Jeg har et Tandberg 32" widescreen tv jeg købte for ca 3 år siden og indtil for to dage siden fungerede det fint.

Men nu er de nederste ca 5 cm af skærmen forsvundet. Forestil jeg at billedet i vertikal retning er blevet trukket så det nederste af billedet nu "hænger" nede under skærmen.

Det er drøntræls at man kun før øverste linie med når der er tekster på et program.

Da jeg efter at have læst lidt herinde om Tandberg fjernsyn er jeg efterhånden kommet til den konklusion at det er noget bras jeg har købt mig. Er det det??

Og er der nogen der ved hvad det kan skyldes og hvad det evt. vil koste at få det lavet?

med venlig hilsen

Jesper kristensen

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at det ikke er en betjeningfejl? Det lyder lidt som om du er kommet til at køre billedet ned med fjernbetjeningen.

Jeg har aldrig selv haft et Tandberg eller hørt om andre, så der må jeg nok desværre være dig svar skyldig

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke meget til Tandberg tv´er, så vil ikke udtale mig om kvaliteten - men mon ikke billedrøret er et philips som på så mange andre?

Umiddelbart lyder det som om der er sket noget der har fået rykket på geometrien i dit billede - hvad dette kan skyldes kan jeg ikke sige, men er der ikke noget decideret galt med billedrøret burde det være forholdsvis nemt/billigt at få rettet på et værksted. Men jeg ville nok benytte den service mange forretninger har med at tage 200 kr. eller deromkring for at give et tilbud inden de rent faktisk går i gang. Er det selve billedrøret der er ved at dø, så vil det formentlig ikke kunne betale sig at reparere det.

Edit: Rune, efter at have haft apparatet i 3 år lyder det for mig ikke som om en banal betjeningsfejl er synderen, var ikke engang faldet mig ind..?  Men selvfølgelig værd at checke!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Jeg tvivler på at det kan være en betjeningfejl, der er nogle faste format indstillinger såsom zoom den ene og den anden vej, men man kan ikke indstille formatet "trinløst"

mvh

Jesper

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper,

det er fair nok, men forstår godt Runes spørgsmål. På mit tv (philips...) er det godtnok faste zooms man vælger imellem, men man har også muligheden for at rykke billedet op og ned så undertekster f.eks. ikke glider ud af billedet. Kunne være at billedet var blevet rykket nedad istedet.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa rogueagent

Det system kender jeg godt, mine forældre har et sådant TV. Men da mit blev anset som et billigt fjernsyn (6000 for 3 år siden) havde det ikke den funktion. og hvis den har er den i hvert fald gemt godt af vejen.

Med mit ringe kendskab til fjernsyn må jeg vist indstille mig på at det skal repareres. Men tak for jeres assistance alligevel

mvj

Jesper

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Det er netop samme funktion mit Philips tv har. Det rykker dog billedet på plads igen hvis man skifter mellem de faste zooms. Men hvis der er nogle pile på din remote der peger op/ned så prøv da lige at trykke lidt på dem. Men det er jo nok langt fra så simpelt. Så var det jo nok sket.

Men det er da rigtigt det ville være mærkeligt efter 3 års brug, men min erfaring er at ikke al elektronik er lige nemt at finde rundt i nu om dage så det kunne jo være en mulighed.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

I skal have mange tak for jeres svar, jeg tror jeg vil hjem og lege lidt med de pile og format knappen, man har da lov at håbe.

mvh jesper

Søren A
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Prøv at søge i de gamle indlæg. Så vidt jeg husker var der en gang et lign indlæg hvor det blev foreslået at man kunne justere nogle skruer bagpå tv'et. Disse skruer justerer projektionsstrålen (via nogle magneter??). Det kan muligvis hjælpe

VH

Søren

Til top Vis Søren A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren A

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg rådede for et par år siden min svigermor til at købe et 28'' Tandberg TV i den tro, at det havde den gamle "Tandberg kvalitet". Nu er l**tet stået af   ...sikke et godt råd hun fik sig der !. Hun har JVC nu.....men aldrig mere Tandberg !!
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker var blev Tandberg-navnet proppet på TV fra Italienske Formenti som desværre ikke er kendt for samme høje kvalitet som hedengangne (made in Norway) Tandberg

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

tonka skrev:
Så vidt jeg husker var blev Tandberg-navnet proppet på TV fra Italienske Formenti som desværre ikke er kendt for samme høje kvalitet som hedengangne (made in Norway) Tandberg

Ja, det tror jeg på......svineri at misbruge det gode navn

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hmm det er sjovt I lige skulle sige Italy. for bagpå står der rent faktisk made in Italy

Jeg har læst i andre debatindlæg at man kan søge på google og finde en kode til servicemenuen. Skulle der evt. være nogen der ved hvordan man finder en til et Tandberg TV, havde nemlig ike så meget held med de godt 50.000 sider google fandt til mig.

mvh

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Som Tonka ganske rigitgt skriver er Tandberg i dag lavet af Formenti, og har intet med det Norske Tandberg at gøre (lidt ligesom TDL højttalerne hos hifi klubben).

Jeg har sikkert selv solgt den model da jeg arbejde i Super Radio. Desværre er det noget skrammel, og sikkert ikke værd at reparere. Kan du finde servicemenuen, tror jeg dog du kan lave det selv. Men ellers må du betale de 2-300 kr. et tilbud koster.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

jeskris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også meget gerne finde servicemenuen, men jeg aner ikke hvordan man gør er der nogen der kan hjælpe mig ???

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 10 August 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Måske de kan hjælpe på denne side:

http://www.e-repair.co.uk/

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes