Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD (CD) m. LC audio modificering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

'Ert i færd med at købe ny DVD/CD spille, og er i lidt af et dilemma; har læst meget positivt om LC audio's modificeringer af DVD/CD maskiner, og er derfor interesseret i at høre om erfaringer m. disse modificeringer.

Og helt konkret består dilemmaet i om jeg skal købe en ny (  billig) DVD/Cd og give den "hele turen" hos LC, eller om jeg skal købe en brugt CD og modificere denne og købe en seperat DVD, og så blot nyde film herfra ( fornemmer at det kun er lydsiden LC's mod. forbedrer...eller ? ...)

mvh.

Jesper /Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit samlede budget??? Så er det lidt nemmere at fornemme, hvad du er ude efter, og hvor meget man kan afsætte til hver enkelt del....
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ja, det er selvfølgelig ret relevant .......mit budget ligger på ca. 5/6.000 "med det hele"....................

Mvh.

J.

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

ØV............ikke den helt store respons/erfaring...............

mvh.

J.

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

'Ert i færd med at købe ny DVD/CD spille, og er i lidt af et dilemma; har læst meget positivt om LC audio's modificeringer af DVD/CD maskiner, og er derfor interesseret i at høre om erfaringer m. disse modificeringer.

Og helt konkret består dilemmaet i om jeg skal købe en ny (  billig) DVD/Cd og give den "hele turen" hos LC, eller om jeg skal købe en brugt CD og modificere denne og købe en seperat DVD, og så blot nyde film herfra ( fornemmer at det kun er lydsiden LC's mod. forbedrer...eller ? ...)

mvh.

Jesper /Oldhifinut

Jeg har lutter gode erfaringer med LC´s modifikationsprodukter.
Jeg har da tidligere fået opgraderet 2 Onkyo DVD afspillere til helt afgjort meget bedre lyd. Det var både Clockgeneratoren og analogdelen. Jeg er meget tilfreds med alle de modifikationer jeg har været igennem.
Nu var jeg også det heldige medlem der fik det LC Audio-opgraderede Pioneer DV-757Ai i sin tid. Det var lyddelen der var opgraderet til særdeles suveræn lyd.
Siden har jeg selv fjernet plastic både ved lyddelen, netdelen og ved videodelen til endnu bedre løft af både lyd- og videodelen.

Hvis du vil have en god lyd, så giv den hele armen, så har du et godt basis for eventuelle yderligere tweaks senere hen.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Meget interssant! Jeg overvejer at få min Denon 2200 modificeret med det samme som AR gør ved Philipsen og måske en ny clock...

Hvad skete der med lydbilledet? Generelt.?

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Meget interssant! Jeg overvejer at få min Denon 2200 modificeret med det samme som AR gør ved Philipsen og måske en ny clock...

Hvad skete der med lydbilledet? Generelt.?

Med den første blev lydbilledet gevaldigt strammet op, bedre separering af de forskellige lyde, meget bedre bas så man tror at der har fundet equalizering sted, men det var "bare" basislyden der kom til sin ret efter modifikationen (Onkyos lydideal må det være), meget større, bredere, mere højde, mere 3D lyd, og lydeffekterne er blevet meget tydeligere, og meget større rum.
M.h.t. den anden var der ingen tvivl: Ved købet røg den direkte til LC Audio til modificering inden den overhovedet kom hjem til mig. Approve

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

HPH Man; Tak for dit input - må sige at jeg efter at have læst dine erfaringer absolut har fået mod på at give min "nye" maskine hele turen.

Men tror du at man også vil opnå samme store forbedringer på en sprit ny DVD'er i kr. 2./3.000 kr. klassen, eller skal man købe en ældre, men måske mere "solid" maskine, for at opnå forbedringerne ?...

mvh.

Jesper/Oldhifinut

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2004 kl. 04:07 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

HPH Man; Tak for dit input - må sige at jeg efter at have læst dine erfaringer absolut har fået mod på at give min "nye" maskine hele turen.

Engang imellem er der enkelte der rapporterer om en ny lyd som de har svært ved at vænne sig til, og som mener at afspilleren efter modifikationen lyder dårligere.
Jeg tror at nogle enkelte har et setup hvor der er led der ikke er optimeret i signalkæden, og som bliver afsløret efter modifikationen, men hvor der ikke er noget i vejen med selve modifikationens lyd.
Jeg har som nævnt kun gode erfaringer med LC´s modifikationer. 

Men tror du at man også vil opnå samme store forbedringer på en sprit ny DVD'er i kr. 2./3.000 kr. klassen, eller skal man købe en ældre, men måske mere "solid" maskine, for at opnå forbedringerne ?...

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på dette, men der vil nok være nogle der vil mene at det kommer an på hvilken D/A konverter der bruges i maskinen (basis), og at det kommer an på hvordan maskinen er bygget. I de nye kan der sagtens være gode basiskomponenter, men til gengæld kan der til tider også være god basis i gamle "solide" maskiner. Så det kommer nok an på hvordan indmaden, kabinettet strømforsyning m.m. er. Jeg tror at der er andre der kan give dig mere konkret forslag vedr. f.eks. hvilke D/A konvertere, eller analogdel du skal kigge efter. Andre gange er der også afspillere med gode drev som gør at det også er god basis. LC Audio plejer at have afspillere med gode basiskomponenter som de har opgraderet. Du kan eventuelt tjekke der.

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes