Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: nye fødder til cambridge d500se (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 August 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

hejsa.

jeg søger noget mere viden om hvordan man forbedrer lyden på sin cd afspiller vhj. af bedre dæmpende fødder. der er bare standard fødder på nu, og udfra hvad jeg kan læse mig til kan man forbedre lyden 20 - 30 procent vhj. af bedre dæmpning både i selve kabinettet? og mere isolerende underlag/fødder. Ved bare intet om hvad der er godt og skidt i "fod-verdenen".

Jeg ved jo, at sådan nogle audiophile entusiaster som jer har prøvet det hele (næsten), så frem af busken og giv noget viden videre til en ung begynder......

vh. shotty.

Til top Vis shotty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shotty

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Sendt: 11 August 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

En eventuel forbedring, kommer jo også i høj grad an på hvor godt dit anlæg ellers er. Ellers KAN blygummi og diverse afkoblings fødder, give visse løft.

Har du et taveligt plastic surround anlæg, eller andet i low-mid-fi enden, vil du nok bare spilde din tid og dine penge på projektet.

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=chrhansen]

En eventuel forbedring, kommer jo også i høj grad an på hvor godt dit anlæg ellers er. Ellers KAN blygummi og diverse afkoblings fødder, give visse løft.

Har du et taveligt plastic surround anlæg, eller andet i low-mid-fi enden, vil du nok bare spilde din tid og dine penge på projektet.

[/QUOTE=chrhansen

Hej chrhansen.

Synes sgu ikke cambridge d500se er hverken tarvelig eller low-mid fi...den har fået virkeligt gode anmeldelser de fleste steder, og til prisen tror jeg ikke der er meget andet der er bedre (ca. 2000kr.). Læs venligst http://www.tnt-audio.com/sorgenti/cambridge-d500se_e.html...hvor han bestemt har fået noget ud af at tweeke den med fødder.

vh. shotty

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 12 August 2004 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Du må nok finde dig i at nogle siger om dit grej at det er mid-fi. Man kan altså ikke få en ny CD til 2.000,- og så tro man kan tweake den med fødder for 100,- kroner og vupti så har man en verdensklassemaskine...

D500se og andre CDmaskiner KAN have godt af meget gennemtænkte dæmpningsløsninger. Understreger kan for hvis du bare dæmper løs her og der i kabinet m.v. er det sandsynligt den lyder dårligere end før. Intet er givet på forhånd.

Afkobling er dog altid en sikker vinder. Men du ændrer ikke grundlæggende ved det forhold at maskinen er billig og stadig er mid-fi! 

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig bliver din CD afspiller ikke High End udstyr bare ved at bruge dæmpefødder, men du vil helt sikkert fornemme en ændring i den rigtige retning. Når du nu er igang så burde du nok også tænke på at dæmpe selve kabinettet med bitumen, så du ikke har store flader der vibrer med, hvis du minimerer de vibrationer der kan opstå i dit kabinet, vil lyden også forbedres.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

shotty
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

hmmmm....mid-fi og mid-fi...vil nok hellere kalde det en begynder hi-fi afspiller. Den er dyrere i udlandet end den er i dk (hvis prisen da skal være en markør mht. til om et produk er mid-fi el. hi-fi..??), og i de fleste anmeldelser jeg har læst beskrives den også som en indgang til hifi....men skidt pyt..en dag får jeg sikkert også råd til noget high-end, og indtil da kan i bare kalde mit udstyr     mid-fi...jeg synes det lyder pisse godt Cambridge a500re, cambridge d500se og jbl xti40......har haft HK, Marantz og Onkyo..nogle produkter langt dyrere end hvad jeg har nu....og jeg har ikke aldrig været mere tilfreds end jeg er nu....hehe.

vh mid-fi shotty. 

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Shotty: Betegnelsen er rettelig folke"hifi" og du kan sagtens være stolt af dit set-up. Lad være med at gå efter fødder til 1000kr eller mere; de bløde sataner til rundt 250kr kan gøre det!!! (JJAZ og SD-fødder med flere!!!)  CD/DVD nederst og forstærker øverst, så "vejer" afspilleren mest!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Hvorom alting er, så er Jjaz´ fødder til 100 kr. da et forsøg værd - om ikke andet så er der jo ikke røget mange penge på forsøget, og så har man da fået svaret på spørgsmålet om hvorvidt det hjælper!

www.jjaz.dk

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Vi fortsætter lige i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13215&P N=1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes