| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Som overskriften siger, leder jeg efter tests af Mark Levinson Effektforstærkere, såsom ML 331/332/333 også gerne nyere modeller, helst danske tests, men engelske kan da også gå an! jeg er meget interesseret i hvad pressen siger til dem mht lyd og opbygning osv! håber der er nogen derude som ligger inde med nogen, og som gider sende dem via mail!
På forhånd tak
Brian Høgh
min mail: flex195@sol.dk
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rig mulighed for at modtage de ønskede test's hvis du kontakter High Fidelity's redaktion, de har om nogen testet alt fra Mark Levinson.
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIGHfidelity No.: 4 1996, test af ML 332
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ved at bruge følgende søgeord, review mark levinson, på Google, er det muligt at finde anmeldelser. En anden mulighed er på ecoustics.com, hvor du så bare skriver mark levinson. Det er en side med anmeldelser på næsten alt inden for hifi. Tredie mulighed er på ML's hjemmeside, der har de selv lidt reviews på deres produkter.
mvh naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange for den hurtige reaktion! har i nogen erfaringer med ML's produkter, især effektforstærkerne, hvordan er de i lyden på godt og ondt osv???
Mvh Brian
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=flex195]
Takker mange gange for den hurtige reaktion! har i nogen erfaringer med ML's produkter, især effektforstærkerne, hvordan er de i lyden på godt og ondt osv???
Mvh Brian
------------------------
Hej Brian
Jeg har en forforstærker ML 380 og effekttrinnet Proceed HPA 2, som udskiftede forforstærker no. 28 og og effekt no. 27 Effekttrinnet Proceed HPA 2 består af dele fra 331 og 33H. Den nyeste Proceed-serie, heriblandt Proceed HPA 2, er forløber til den nye 400-serie. Har hørt effektrinnen 29, 331, 332, 333, 335, 432. Alle har samme egale lyd, men de nyeste, især 432 har samme "sound" om du vil som de gamle, men spiller i tilgift uhyggeligt rent. Jeg har intet ondt at sige om deres ting, kun godt. Det er vist sjældent de kræver service.
Du kan uden problemer sætte nyt og gammelt sammen. De nyder nemlig allesammen samme sound.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ikke en som ligger inde med en test på Mark Levinson No. 20.5, så ville jeg gerne læse denne.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt en effektforstærker fra Mark Levinson(nr 29?Jeg er ikke sikker.Den var på 50 Watt i 8 Ohm).Den fik dask af en Tandberg reciever fra 1974.En TR1055  Højttalerne var Tandberg Studio Monitor's.Mark Levinson er blevet vist vintervejen efterfølgende  Det var godt nok en aha-oplevelse......Jeg kan næsten høre kritikerne:'Jamen,det var også nogle skodhøjttalere bla bla.....'.Lige meget hvad,så fik Mark Levinson 'da-da' af en 33 år gammel 55 Watt's reciever  Okay,back to topic.... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne:Nårh jow,der var også loudness på TR1055.Men hvad der end giver fed lyd,so let be it!  Klø fik det nymodens grej nu.Jeg glemmer det aldrig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jeg har hørt en effektforstærker fra Mark Levinson(nr 29?Jeg er ikke sikker.Den var på 50 Watt i 8 Ohm).Den fik dask af en Tandberg reciever fra 1974.En TR1055 Højttalerne var Tandberg Studio Monitor's.Mark Levinson er blevet vist vintervejen efterfølgende Det var godt nok en aha-oplevelse......Jeg kan næsten høre kritikerne:'Jamen,det var også nogle skodhøjttalere bla bla.....'.Lige meget hvad,så fik Mark Levinson 'da-da' af en 33 år gammel 55 Watt's reciever Okay,back to topic.... |
|
|
Tja min kæreste kan ikke høre forskel på vores transistor radio i køkkenet og vores anlæg i stuen, så lyd kan høres og forstås på mange måder.
Der er sikkert også nogen der syens en Fiat 500 kører bedre en Ferrai og fred værd med det.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah,vi var 4 meget forskellige gutter(der ikke kendte hinanden) som var rørende enige....Den gamle Tandberg reciever(med loudness) spillede klart bedre.Ejermanden var rystet __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gufle skrev:
Tante Berg skrev:
Jeg har hørt en effektforstærker fra Mark Levinson(nr 29?Jeg er ikke sikker.Den var på 50 Watt i 8 Ohm).Den fik dask af en Tandberg reciever fra 1974.En TR1055 Højttalerne var Tandberg Studio Monitor's.Mark Levinson er blevet vist vintervejen efterfølgende Det var godt nok en aha-oplevelse......Jeg kan næsten høre kritikerne:'Jamen,det var også nogle skodhøjttalere bla bla.....'.Lige meget hvad,så fik Mark Levinson 'da-da' af en 33 år gammel 55 Watt's reciever Okay,back to topic.... |
|
|
Tja min kæreste kan ikke høre forskel på vores transistor radio i køkkenet og vores anlæg i stuen, så lyd kan høres og forstås på mange måder.
Der er sikkert også nogen der syens en Fiat 500 kører bedre en Ferrai og fred værd med det.
Hilsen
Gufle |
|
|
Nu er no 29 vel også en low entry model, men faktum er at den spillede bare ikke så medlevende som den 1055.
Uden at hænge os i mærke præferencer
Konklusionen den aften var vist tydelig nok, no 29 var kedelig.
Sammensætningen har helt sikkert noget at sige men jeg syntes personligt at der er vundet en del ved at sende den effekt videre.
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Tjah,vi var 4 meget forskellige gutter(der ikke kendte hinanden) som var rørende enige....Den gamle Tandberg reciever(med loudness) spillede klart bedre.Ejermanden var rystet  |
|
|
Det var jo dejligt at i alle kunne lide den gamle Tandberg, de har jo også solgt nogle produkter i sin tid, så nogen skal jo synes om dem.
Hilsen
Gufle
__________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test i Hifi og Elektronik haha ja kan huske den.
Det blad var et jeg får og du får god test. bladet med mange 13 tal. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |