| Forfatter |
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello! 
Om en 1½ måneds tid er jeg den heldige indehaver af et 25kvm kælderrum! Og det skal selvfølgelig være et stereo/hjemmebio rum. 
Jeg har ikke haft plads til et lærred, men det problem er løst når jeg får kælderen. Så jeg søger et gråt/høj kontrast lærred på omkring de 104" til max. 4k. Ja jeg ved godt at det ikke er mange penge til de krav jeg stiller, men jeg har desværre en masse andre omkostninger og er studerende, som godt er pain in the ass når man har interesse for de dyre sager. 
Om det er rulle- eller rammelærred, indlands eller udlands, har ikke den store betydning - eller brugt for den sags skyld.
Jeg har kigget på et projecta lærred (gråt og 104") til 4k hos www.av-connection.dk
Kom endelig med nogle andre forslag og uddel jeres erfaringer! 
UPDATE: Skal lige nævne at lærredet skal samarbejde med en AE-500.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo nok ikke det svar du er ude efter. Men, jeg har haft et hav af lærredsprøver oppe at hænge og jeg må sige at min konklusion at med mindre vi snakker Steward Firehawk eller Vutec Silverstar er mit DIY lærred ligeså godt. Jeg har også efterhånden eksperimenteret meget med grånuancen og glanes på malingen.
Firehawken er især enestående hvis du ikke har total mørkelægning. Det er som om kombinationen af en gain på 1,3 og dog en grå farve gør det muligt at få et ok billede med ambient lys.
Mit råd er altså: Brug en weekend og ca. 500 kr til materialer.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mener altså 500 kr. alt inklusiv???  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja !
300 for en mdf-plade
ca. 200 for maling og spartelmasse.
Nogen foretrækker at ha en sort kant rundt om lærredet. Det kan koste ekstra.
Jeg har gjort det, at jeg har hængt lærredet ( pladen ) ned fra loftet ca. 10 cm. fra væggen, som jeg har malet i en mørk grå. det giver efter min mening et optisk bedrag i retning af bedre kontrast når billedet på den måde "svæver" i luften.
Jeg vil anbefale dig at købe en sort toner og så eksperimentere dig frem til hvor gråt du vil have dit lærred. Kontrast og sort niveau bliver bedre nu mere grå, men det er på bekostning af farverne og naturligvis brightness. Det er min fornemmelse at glansen skal være 10, og der skal males med rulle.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en tryksfinér-plade (hvid) og har også spartelmasse.
Jeg har testet pladen med min AE-500 og det var ikke meget bedre end en hvid væg, syntes jeg.
Jeg har læst en masse indlæg om DIY lærreder herinde, men dog ikke at de skulle være på højde rigtige lærreder kvalitetsmæssigt.
Jeg har i lang tid overvejet DIY, pga den store besparelse, men ar også læst at de slet ikke kan matche rigtige lærreder. Så jeg er meget i tvivl om jeg skal gøre det ene eller det andet! __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Oligru Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej pladen i sig selv gør ingen forskel hvis væggen du sammenligener med ellers er plan. Det er malingen, farven og glansen der gør forskellen.
Oliver
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig her:
www.goosystems.com
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sku interessant ud! Har du hørt om nogle erfaringer vedr. dette "goo-system" produkt? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant! Hvor fås det Goo-stads i Danmark? Der er ikke angivet nogle forhandlere i Danmark på goosystems websted.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
eichmeier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men der er en store, så man kan vel købe det direkte ?
/eichmeier
|
| Til top |
|
| |