| Forfatter |
|
BoomBoy Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nogle enheder af forskellig art liggende, istedet for de bare skal ligge, så ville jeg evt bygge et par kabinetter som de kunne ryge i.....
Enheder pr. højttaler:
diskant - 1" Luxor 80w. 1" ITT 70w
Mellemtone - 6½" ukendt (ca. 80w). 5½" Luxor 100w
Bass - 12" 100w (ukendt). 8" 200w US.Blaster
Jeg har diverse delefiltre.
Jeg ved også godt at det er noget gammelt l**t det meste af det, men tænkte at de måske kunne være meget gode at have med en tur på sommerferie eller noget??
ALLE forslag er velkomne mht. til kabinetstr. osv.
|
| Til top |
|
| |
kagemand Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 318
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du nogle dataer på enhederne, så kan du gå ind på http://www.linearteam.dk/ og udregne vor store kasserne skal være. __________________ Hellere være stor og doven, end lille og vågen.
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen data overhovdet på nogen af enhederne.  Det er SLET ikke til hverdagsbrug eller noget, mere en erstatning for stuehøjttalerne når man skal på ferie etc... __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
EN 12" MED PÅ FERIE! der skal vist ikke være andet i bilen så!
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jojo køre jo flere biler afsted
Har overvejet at bare tage kabinettet fra en højttaler hvor der har siddet en 15" i, og så lave frontpladen om, og ellers sætte enhederne i.... nogen som ville fraråde dette på forhånd?? __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg desværre ikke kunne sige... Har ikke bygget min første ht endnu .
Men der må da være nogle af de erfarne der lige kigger forbi
Men godnat herfra!
HilseN
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fat i noget
Og også godnat herfra __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 August 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er plat-umuligt at forudsige en højtalerenheds opførsel i et kabinet, når man ikke kender enhedens data - du kunne eventuelt prøve en lukket boks på 60-70 liter til 12"-eren, og et 25-30 liter lukket til 8"-eren. Lukkede bokse er de mindst kritiske, og gir' derfor størst chance for et (rimeligt) godt resultat. Jeg mener ikke at du bør smide enhederne i samme boks! Lav hellere 2 x 2 tre-vejssystemer...
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En opdeling i højttaleren mener du vel?? altså så der faktisk bliver 3 kamre?? hvad med isolering af nogen art og tykkelse af plader osv. Kan næsten gætte at jeg skal bygge sådanne 2 fætre
et lille tillægs spørgsmål, kan man uden videre bare sætte uendeligt enheder på et delefilter uden af det betyder noget??

__________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ! Jeg mener 2 x 2 systemer, helt separate, med et stk bas, mellemtone & diskant i hver 'kasse'!
Det du har tegnet ser måske imponerende ud, men der er næsten fuld garanti for et (mere end) tvivlsomt resultat! Du kan heller ikke anvende delefiltre ukritisk - de skal være tilpasset de anheder og den boks de arbejder i...
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver nok svært at lave godt uden data på enheder eller mulighed for målinger!  
HilseN
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm okay, prøver mig bare frem. Det er jo heller just noget der SKAL være kræs for øret bare noget der skal kunne spille fuldtone med god dyb bass
Men når jeg engang får bygget det, så smider jeg lige en kommentar ind
I er selfølgelig stadig velkommen til at komme med forslag, meninger eller kommentarer om dette...
Vild det egentlig være ok at bygge det i 22mm spån?? Tænker på om det er lyddødt nok osv... så kunne jeg måske allerede komme igang imorgen __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
22mm er fint - men hvis du har tænkt dig at transportere det rundt, så tænk på vægten! Afstivninger er ligeså vigtige.
|
| Til top |
|
| |
BoomBoy Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak .
Laver et seperat kammer til den store bass. og så kommer diskanter og mellemtoner i et fælles kammer.... ja det liver nok løsningen... Kom til at tænke på at bassen IKKE har fatboy ophæng, har det noget med kabinetstr. at gøre?? den er nok 5år gammel ca. __________________ Når lydtryk og detaljer forenes i en højere enhed, kan jeg kun beskrive det som en del af min mentale tilfredsstillelse.
|
| Til top |
|
| |