Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: UFO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 August 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Sad lige i aftes og hørte lidt LP'er for en god ordens skyld, og valget faldt tilfældigvis lige på UFO, da det er længe siden jeg sidst, har lagt øre til deres musik. Musikken var faktisk bedre end jeg kunne huske, bla. deres album "Obsession" var ganske godt.

Nu kommer så spørgsmålet, hvilke UFO album's syntes i er de bedste, da jeg vil prøve, at finde nogle af de album's som jeg mangler.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Har kun en enkelt: "Walk on Water" da det efter sigende er en af de 10 CD'er man bør eje som guitarist.

Edit: Det er Lights Out man bør eje som guitarist, Walk on Water har jeg dog også, men er noget tam.

En ganske fed skive, men dog ikke en af dem jeg hører mest. Hvis du kan lide Michael Schenker (var med til at starte Scorpions og bror til Rudolf) skal du også høre MSG (Michael Schenker Group), samt Scorpions "Lonesome Crow" og bare rolig "Lonesome Crow" er langt fra fløjtemareridtet fra 90'erne.

Afløseren for Michael Schenker var Ulrich Roth som bl.a. kan høres på Scorpions albummet "Tokyo Tapes" som er optaget i 1978. Denne vil mene er en ukendt perle.

Håber du kan bruge inputtet selvom det ikke kun var UFO jeg har skrevet om.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen

Jeg tror jeg har de fleste med MSG og Scorpions (har som yngre været fan), men jeg mangler desværre en del af UFO's skiver, jeg har kun 4 stk., og her i mellem er desværre ikke de 2 som du skriver om. Af Uli Roth's skiver har jeg desværre kun en enkelt, og denne er lidt kedelig.

mvh Gorm

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

hvis jeg må blande mig, de allerbedeste ufo er PHENOMENON og LIGHTS OUT. det er mange år siden jeg har hørt dem. jeg er en ældre hippi, som ikke rigtig har tiden mere til musikken, men jeg glemmer dem ikke. numrene på PHENOMENON er især DOCTOR DOCTOR, ROCK BOTTOM.  og selvfølgelig LIGHTS OUT fra samme.

hilsen bent

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Har lige genlyttet mine to UFO skiver inspireret af denne tråd.

Ingen tvivl om at "Lights Out" er den fedeste. "Just another suicide", "Lights out" og "Love to Love" stikker ud som de fedeste, især "Love to Love" er et kanon nummer, hvorimod "Try me" er for sukkersød til mig. Skiven er naturligvis præget af guitar, men klaver og strygere flader godt ind i mange af numrene.

Walk on Water er præget af for meget selvfed guitarlir uden rigtigt musikalsk indhold, men til støvsugningen er den fin.

"Lights Out" er fra 1977 og jeg har den desværre kun på CD, skal helt sikkert have fundet en vinyludgave af den.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes