| Forfatter |
|
EXTANDED Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har en sanyo JA 250 forstærker, og den summer RIGTIG højt eller summen kommer fra min Cerwin vega vs-12, men jeg regner med at det er forstærkeren der laver summen. Jeg har prøvet at skruge op og ned men det hjælpr ik.
Og summen bliver højre når jeg tænder for min computer.
Jeg håber der er en der ved hvad jeg kan gøre ved den for det er MEGET træls at høre på den høje summen.
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lysledernettet der brummer...
__________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Jaryo03 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, sandsynligvis en brumsløjfe i lysnettet... ´
Prøv at stryg en let finger langs fronten på dine apparater, hvis det summer svagt, vender stikket forkert i stikkontakten (ja, det kan det godt). Dette skal gøres med alle apparaterne (kan du ikke mærke noget, uanset hvorledes stikket vender, så prøv om du kan høre om brummet reduceres når du vender stikket; et stik ad gangen). Interconnects (hvilke har du?) skal ikke være de helt billige (sorte, med hvide og røde phono-stik og de er tynde*)- de snerrer og kan i visse tilfælde også brumme. De er ikke skærmede (i hvert tilfælde ikke ordentligt), så der kan nemt gå andre signaler i ledningerne. Du kan prøve med en mobiltelefon, hvis højttalerne 'spiller med' når din telefon skal finde en antenne, så er der noget galt med afskærmningen; hvilket kan være med til at tilføje endnu mere brum.
Hvis dette ikke virker, så ved jeg ikke hvad der kan gøres.
*Min mening er at ProfiGold er godt nok til de fleste almindelige opgraderinger (selvfølgelig gavner dårlige højttalerledninger heller ikke, men højttalerledninger er mindre følsomme overfor støj).
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit råd:
Hiv alle signalkilder ud af forstærkeren. Hvis den stadig brummer, då er det forstærkeren, der er "syg". Hvis ikke, så sæt kun en signalkilde i ad gangen - og kun én ad gangen - og hør, om der kommer brum. Den, der får det til at brumme, har en defekt, enten i selve apparatet eller i kablerne. Det kan også være en kombination af to signalkilder.
Og pas på med kablet fra computeren, med mindre det er et optisk kabel. Pga. forskellig jording (også selvom du ikke har "jord" i el-installationen) kan det ske, at du brænder noget af, når du tilslutter kablet fra computeren til forstærkeren. Bedste råd er at fjerne 220v kablerne fra begge apparater, før du tilslutter kablet.
Jeg håber, du vil finde fejlen.
__________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
EXTANDED Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede at vende stikke til forstærkeren men det hjalp ik men når jeg rørte metallet på den, forsvandt brummen/summen helt..
Er der en der ved hvad jeg kan gøre ved det, for jeg tror ik at min lillebror gider at sidde med en finger på forstærkeren når jeg høre musik.
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din lillebror skal vel også lave lidt for sine lommepenge
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det så tilslut dit udstyr til jord dvs at det tredie ben i stikkontakten skal forbindes.
Du kan prøve med et apparat af gangen og se om der går væk, ellers må du forbinde alle til jord.
Du skriver ikke om det er noget brummen som lige er opstået, og hhvad der var du tilsluttede da det kom eller om det altid har været der.
|
| Til top |
|
| |
kreidel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet bare at tage computeren fra. De har ofte en væmmelig vane med at lave den slags brummen.
Jeg har selv prøvet det tidligere og problemer forsvandt hvis jeg førte en ledning fra computeren til forstærkeren for at skabe fælles stel.
|
| Til top |
|
| |
EXTANDED Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ved at være en uges tid siden den begyndte på det.
Men da forstærkeren er ca 15år gammel så forventer jeg heller ik at al støjen forsvinder.
Det ska lige siges at selve forstærkeren ik summer men højttalerne, men jeg går ud fra at det er forstærkeren der er synderen.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 August 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
EXTANDED skrev:
|
Jeg prøvede at vende stikke til forstærkeren men det hjalp ik men når jeg rørte metallet på den, forsvandt brummen/summen helt..
Er der en der ved hvad jeg kan gøre ved det, for jeg tror ik at min lillebror gider at sidde med en finger på forstærkeren når jeg høre musik.
|
|
|
Du mangler en jordforbindelse og indtil en sådan er etableret må lillebror agere jordspyd.... 
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert en dårlig stel i et signalkabel....
|
| Til top |
|
| |