Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 01:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 August 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Er der nogen her, der kan give en beskrivelse af B&W lyd?
Det skal være et gennemgående træk i B&W´s højttalere, ikke noget som kun en enkelt model står for.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 August 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Neutral... De farver lyden minimalt.
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 August 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hvad baserer du det på og sammenlignet med hvad?

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 August 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Til Ronin; kan man nu ikke bare få lov at sige hvad man opfatter af lyd uden at skulle stå skoleret og redegøre for relationer og så videre?

B&W står for mig, er for mig, lyder til for mig, som neutrale, tørre, højttalere.

De virker (meget) computerdesignede, lidt for nice at se på uden et egentligt håndværksmæssigt udtryk. År 2000 design, cool look.

For mine subjektive og smagsramte ører lyder de vildt kedelige. Jeg kan simpelthen ikke høre de har en sjæl, så at sige. Jeg har aldrig fattet at tilsyneladende mange køber dem, men tror det hænger tæt sammen med at de dels er billige, altså de små modeller, og at de forhandles af den såkaldte HiFiKlub, som mange fejlagtigt tror køres med en særlig danskerhifinørdvenlig prispolitik.

Summerende vil jeg sige at B&W for mig giver størst mening når jeg tænker på skibsværftet som Jan Bonde Nielsen drev så skammeligt i lukkedøden for mange år siden. 

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 August 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Dige: B&W er rimelig populære World Wide, så den med at hifi-klubben sælger dem, holder nok ikke.

Det kommer helt an på hvad musikgenre man foretrækker. Instrumenter fremtræder virkelig flot ud af højttaleren.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 August 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Nu er der kæmpe forskel på de enkelte modeller. Dog vil jeg sige, at næsten alle modeller har en balance mod det lyse (DM602 og CM6 er undtagelserne). De virker korrekte, og gør ikke et stort væsen af sig. 

Der er tænkt over tingene, og de forskellige tekniske kendetegn går igen i næsten alle modeller. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jannick skrev:

Dige: B&W er rimelig populære World Wide, så den med at hifi-klubben sælger dem, holder nok ikke.

Den er jeg med på, du kan måske finde en enkelt eller to dårlige test på nettet, mens de andre har en del positiv at sige, der med ikke sagt at de er de eneste der duer og de bedste, hvilket jeg ikke mener man kan sige om højttalere. 

P.S jeg snakker hovedsaligt om Nautilus serien.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Seidelin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 August 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes de laver rigtig gode mellemtoner og diskanter. De er meget klare og der er hul igennem, og det syntes jeg gælder generelt for alle modellerne.

Men jeg syntes så også derimod at bassen er meget ens på mange af modellerne.  F.eks. 703, 803, 804 og 802.  Den er meget tør, den går egentlig dyb nok, men der mangler bare noget i bassen.

Jeg var f.eks. inde i hifi klubben og høre et par 803. Musikken var fra "massive attack", og efter min mening kunne de ikke levere den bas der skulle til. Men det gælder dog ikke dm 604, som har en lidt mere behaglig blød bas.

Lige kort herfra

Til top Vis Seidelin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seidelin

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 August 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

tørre i bassen og som kjelsen skriver de gør ikke et stort væsen af sig,detaljeret

rimeligt neutrale, spiller det den bliver bedt om ,hverken mere eller mindre 

nogen finder det kedeligtjeg finder det korrekt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 17 August 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Seidelin: Helt enig. Heavy rock o. lign. har aldrig været B&W's stærke side.

Desuden kræver B&W generelt en ordentlig amp. Ellers kan bassen virke for slap.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 August 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Er der nogen her, der kan give en beskrivelse af B&W lyd?
Det skal være et gennemgående træk i B&W´s højttalere, ikke noget som kun en enkelt model står for.

Tja, det skulle da lige være deres metaldomer der giver en lidt spids top. Egentligt er det jo generelt okay højttalere til prisen, desværre skal de have ustyrligt meget effekt for at yde optimalt.

Mvh,

Karsten 

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 18 August 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

De skal have en forstærker med en strømforsyning der kan levere noget strøm.

En god 50 watts klasse A forstærker kan sagtens gøre det, og jeg har hørt et par Nautilus 802 spille mere end fornuftigt med et par Cyrus monoblokke. Det bedste jeg har hørt er dog Nautilus 803 med en Tact Millenium mkII. Her kom bassen til sin ret, og der kom kontrol over diskanten og mellemtonen som altid fremragende.

Desværre skal B&W højttalere vinkles en del for at solister står præcist, dette går efter min mening ud over bredden, og det har jeg ikke hørt nogen forstærker ændre på, så det må tilskrives B&W.

Uden at have hørt kombinationen kan jeg forestille mig at en Nakamichi PA5 eller 7 ville være et godt match (selvom Nautilus fortjener bedre). 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 August 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok men at mine N801 ikke mangler noget som helst i bassen, den er både dyb, præsis, og kontant på samme tid... Dog synes jeg ikke den er lys i lyden som nogle af de andre skriver om BW. Men efter min mening er 801 også anderledes end de andre BW modeller... Eller er det bare mig som er overdrævet glade for mine at jeg lytter mig blind???
Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

cyclops skrev:
Jeg vil nok men at mine N801 ikke mangler noget som helst i bassen, den er både dyb, præsis, og kontant på samme tid... Dog synes jeg ikke den er lys i lyden som nogle af de andre skriver om BW. Men efter min mening er 801 også anderledes end de andre BW modeller... Eller er det bare mig som er overdrævet glade for mine at jeg lytter mig blind???

Nu mangler en 15'' sjældent noget i bunden , men B&W er generelt lidt slappe i bassen og mangler "punch".  

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 August 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

JEg syntes nu også at B&W de billige modeller DM601-604 er lidt tøre i lyden. Men har en god mellemtone. Desværre er jeg mest til en god diskant.

MVh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 August 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt B&W Nautilus høhtalere spille god med ekstremt kraftige effekttrin i "røven" eks da "kluubben" hande Electrocompaniet og der var spændt Nemo effekktrin for!.. så rykkede selv den noget "gumpetunge" 801 helt vildt!!..

De store  Classe trin de nu har.. gør også jobbet hæderligt!..

Men om jeg fatter når de demo. med en NAD S300 på et par 802!!????  de må sgu da have fået en hjerneblødning!!???

Eller et par Holfi trin på 801!??????????!!!!!!!!!   hvad jeg flere gange har set!!

Så kan man sgu kun få et negativt indtryk af disse ellers prægtige højtalere!!...

Det bedste jeg har hørt var 801 med  Nemo trin på bas & AV250 på toppen..  her var der "HUL" igennem og kontrol i bunden for alle pengene!... WOW!! har man ikke hørt Nautilus serie med sådenne kraftkale spændt for har man ikke hørt dem!!!!!

Klubbens Dali Gravety trin kunne dog også i den grad magte dem!...

Igen så er Nautilus serie ekstrem krittisk hvad man sætter det sammen med! mindste fejl!.. og det hele lyder af l**t!!..

men når først de har fået optimeret udstyret! spiller de himmelsk!..

Dog er bassen  ikke helt optimal!..  der er et og andet der her ikke rigtig funker!??  uanset hvad!!! men det er i småtings afdelingen!...

mvh..

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 August 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

jeg mener b&w har tendens til at spille med en lidt åben (kald det en lille smule mere fremtræden and resten af lyden) mellemtone, og ellers er den temmelig afhængig af amp og til dels kabler.

den lidt lyse diskant kommer især til udtryk ved hfk std. setup med prisvenlige nad amp's og kabler, selvom sælgerne udemærket ved at der skal lidt mørkere 8og dyrere kabler) på.

jeg har også hørt en 802, dengagn de havde marantz, med noget god jazz, og jeg må sige at sjælen blev krænget ud, om end bassen var lidt lad, hvilket nok skyldes at forstærkeren var en lille integreret sag på 11kg...

en demo med et ordentlig silverline effekttrin er ike dårligt, men igen skal der måske bruges lidt mere effekt.

men jeg er personligt positivt stemt over for b&w, og overvejer da selv at købe et par.

men ellers rigtig god ide til et indlæg

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Har fulgt B&W siden slutningen af 1970'erne, og må sige, at det som regel er ret så kompetente højttalere ... der dog efter min opfattelse har en noget fremhævet eller om man vil metalbetonet top.

Nu er det ikke katastrofalt ... men hvis man som jeg lægger megte vægt på sammenhæng i lydbilledet og er lettere allergisk mod metaldiskanter - ja så er de ikke førstevalget hos mig. Når det er sagt så synes jeg ikke at de er mere markerede i toppen end så meget andet.

Hvad resten af lydbilledet angår ... så synes jeg at Nautilus serien gør det ret så godt hvis man har en forstærker der kan levere varen. Og hvis vi tale 801 så kræver det et sted mellem 300 og 1000W og evnen til at drive vanskelige belastninger før det rigtigt spiller. Men så vil den også splitte hele hytten ad ... det kræver sit rum at håndtere det!

Hvis man ikke har power ... så lyder B&W uinspireret og udynamisk. Ud over det så lyder natilus 801 ganske ok i mellemtone/bas synes jeg om end det vel er noget til den analytiske side. Er mest til 801 ... 804 og 803 lyder marginalt dompdomp (som når man slår med knoen på en B139) i bassen ... 802 har jeg ikke lyttet så meget til.

Svarer det på det svagt polemiske spørgsmål Hr. Kubik .. og hvis du ikke har hørt B&W så smut ned til den lokale hifi-klub (der vidst en i Århus) og få dem hørt.

SATMIT

SATMIT 

Tristan...
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 August 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg lyttede for et par år siden på en række højttalere i 20-50.000,- prisklassen (sæt) og B&W N804 (og andre i serien) var den klare vinder for mig.

Det skyldes den meget åbne og sprøde diskant og mellemtone, der i mine øre gengiver klassisk og jazz ideelt, så foden rykker og man ikke vil skifte videre til næste demosang. Og så lød det ikke som om musikken kom fra et par kasser, men derimod fra et levende orkester foran mig. Bassen havde problemer på små forstærkere, men med de store effekttrin var der rigelig med punch og dybde.

Personligt har jeg endnu ikke fundet højttalere jeg hellere vil eje.

Hilsner

Søren aka Tristan...

Hifi-parameter nummer 1: Musikbegejstring..
Til top Vis Tristan...'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tristan... Besøg Tristan...'s Websted

guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 August 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er B & W højttalere  direkte kolde og umusikalske at lytte på. ( det får jeg nok ørene i maskinen for at sige) Men hva` fanden det tager jeg sku med. De er alt for analyttiske i mine øre. 

Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes