Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 22:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 27 September 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Well!

Så er programmet sat for onsdag.

Først skal NAD have kløerne i en Rotel fidus, hvis 3020 også overlever denne udfordring, så er der pause krydret med sejrsceremoni: Afbrænding af en Rotel fidus ved ca. 800 gr C. herefter 1000m baghjulsræs på Evertonen med en Rotel fidus bagefter i netledningen. Hvad der herefter er tilbage, spindes godt op i temparatur af farmands baghjul. Herefter afkøling med 4 personers totalørling direkte ned på kølepladerne.
Til slut nedpløjning i jysk muld - lyder det ikke fedt? .

Så kommer der en britisk blikpotte på skafottet.
Den bliver bare mejet ned.Club Me
Slut prut finale med den .
Den bortsprænger vi, og resterne samles og afleveres til kommunekemi.
Muligvis dumpning i den engelske del af Nordsøen.Big Smile

Så bliver der måske afprøvning af en lille finurlig DAC, som ingen har hørt (om) før.
Vist nok Hurtigs seneste frembringelse. 
Den glæder vi os til.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 September 2004 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

kim olsen skrev:
hvad med studio sound's udfordre? hvornår får den en chance?

Jeg kan godt sende en 2-3 forstærkere i morgen, hvis der er nogen hjemme når pakkeposten kommer onsdag.

Mvh,

Karsten



Ups her var jeg vist lige kommet til at takke over en omgang.

Sorry for det, men når man nu engang kører med bundgas, så er der naturligvis enkelte ting, der smutter forbi i farten.

Selvfølgelig skal vi have Berning og Orpheus på pinebænken.
Jeg kan ikke nå dem onsdag, det skal jo være seriøst.
En grundig gennemgang af sådan en Børge tager altså lidt tid.
Men jeg vil gerne afprøve de nævnte, ligesom jeg også nok skal skaffe sandemænd (sandhedsvidner).
3020 vil under ingen omstændigheder få skjulte eller kun slet skjulte forspring af nogen art. De bliver tændt samtidig og så bare derudaf.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 28 September 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
StudioSound skrev:

kim olsen skrev:
hvad med studio sound's udfordre? hvornår får den en chance?

Jeg kan godt sende en 2-3 forstærkere i morgen, hvis der er nogen hjemme når pakkeposten kommer onsdag.

Mvh,

Karsten



Ups her var jeg vist lige kommet til at takke over en omgang.

Sorry for det, men når man nu engang kører med bundgas, så er der naturligvis enkelte ting, der smutter forbi i farten.

Selvfølgelig skal vi have Berning og Orpheus på pinebænken.
Jeg kan ikke nå dem onsdag, det skal jo være seriøst.
En grundig gennemgang af sådan en Børge tager altså lidt tid.
Men jeg vil gerne afprøve de nævnte, ligesom jeg også nok skal skaffe sandemænd (sandhedsvidner).
3020 vil under ingen omstændigheder få skjulte eller kun slet skjulte forspring af nogen art. De bliver tændt samtidig og så bare derudaf.

Det er fint nok, jeg får sendt grejet afsted efter nærmere aftale. Du får lige lidt et par erhvervspakkesedler med til at returforsendelsen.

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 September 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

det er da et entusiatisk branchemedlem!  hatten af for det, men din deltagelse her i tråden er måske nok også lidt mere som privat person

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 28 September 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Frederik Carøe skrev:

Vil du banke en 3020?



Åh nej - det er for vildt.
Her melder jeg pas. Det var mere det monster der indsvøbt i én eller anden tågerus, som jeg gerne fik has på.
Hvad er i forresten på derovre?

 

På? Vi er da ikke på noget særligt.. Jeg personligt er gleich hjemkommet fra en herrlich koncert med Monday Night Bigband i Vognporten i Magstræde, så der er vel bare her tale om reminicenser af en bedre"blæser"(og halvanden fadbamse), men der skal da heldigvis mere end dette, til at blæse en Frederiksberger af pinden.

Ellers står den paa masser af(*host*)MDF-stöv til daglig, doch stoppet ned med en solid ret gorgonzola-lasagne eller måske en herlich T-bone steak med baadekartofler, på den lokale(*reklame!*)Efess' paa Fasanvej

Der er SLET ingen tilløb til hverken penduleren eller andre let lunkne aflöb i vore_ærlige_liv -andet end måske lige dette, at_jeg_bruger en del tid paa, at afstemme referencerne med altid nye reallivsoplevelser. Skal forresten hilse fra Waalen

Mvh. Jens/Modifix.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 30 September 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Venter spændt på resultatet..

Håber lidt på at P28'eren tog skalpen(jeg har en liggende og håber stærkt på en kraftig værdiforøgelse), men tvivler dog stærkt på det.

Jeg kan ikke finde kvaliteterne i produktet, men måske gør den det godt i Kurts setup .



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Halløj derude!

Så kom den store dag, da NAD skulle prøve kræfter med ikke mindre en 2 udfordrere. En fra England og en anden fra japanesien.

Sugden P28
Rotel ét eller andet.

Aftenen begyndte som vanligt med, at der begyndte at ankomme nørder .
Vi fik besøg af Asbjørn, Jobo, Jens, Hurtig og Troels.

Hurtig kom med Sugden og er en ung fyr, som har arbejdet en del med elektronik. Troels har vist med computere at gøre og er også en ung mand.
Undertegnede og Jens er potentielt Alzheimer patienter. Senildemens er en grum   ting - man opdager først for sent, at man kom til at tisse i klædeskabet .

Efter lidt sludder, kom der gang i sagerne, først sugden.
Og her skete der egentligt noget skægt fordi, den spillede på en måde, som man vel ret beset kan kalde småulden og slasket i middelsvær grad, men hele dommerpanelet fik alligevel lyst til at tilgive den.
Det skal forstås således, at når der blev spillet over den, så vil det ligesom være muligt at gå og lave andre ting, f.eks. smide kattekillinger i affaldskværnen eller andre fornuftige ting. Og det egentlig uden at budskabet fra den lille ækle æske går helt tabt. Guitar
Den er med andre ord aldrig rigtig interessant, så man slipper ganske behageligt at tage stilling til lyden, den mudrer bare muntert derudaf. Når der blev skiftet genre, så fik den dog alligevel læst og påskrevet. Et flygel hvor der bliver gået til vaflerne f.eks. Kan den ikke håndtere. Her lyder det som om et bundt uldtæpper røg ned i kassen.
Man kan godt sige, at den på f.eks. kvindestemmer, virker lidt som brystimplantater. Større, blødere, beroligende, men mere eller mindre lidt i vejen hele tiden.
Senere på aftenen kunne dommerpanelet konkludere lidt i retning af, at den ikke havde noget at sige i de øvre oktaver, heller ikke i de nedre, men ind imellem og specielt i det nederste af mellemregistret (250-500Hz el.lign), Da havde den egentlig den dynamik, som NAD IKKE havde.
De 2 forstærkere gjorde ret beset det modsatte af hinanden. NAD der spiller langt mere udstrakt, men så med en let tilbageholdenhed i det nævnte område, og så Sugden der spiller helt og holdent tilbageholdende, pånær lige omkring det nævnte område.
Det giver lidt fokus på rytmeguitarer og trommer og den slags. 
  Sagen var altså, at her skal man træffe et valg.
Sugden, der så og sige tager yderst let på begreber som præcision - der sidder guddødemig en kæmpe lyt direkte i udgangen på den , og så NAD der lugter angt mere af high end, men som også kræver opmærksomhed når den spiller, pga en meget højere grad af nærvær. Her er altså tale om reproduktion og mangel på samme. Sugden giver Butt Danceganske enkelt pokker i programmaterialet og sjasker det ud på sin egen måde - take it or leave it.

Efter det, syntes vi på én eller anden måde, at det ville være lidt synd, at   skære   den op i min afkortersav og så nedpløje stumperne i den fede jyske muld. Så vi ørlede den bare fuld helt op til kanten.
Hvor var det et smukt syn, indtil vi så at én af ørlerne havde spist en regnorm - bædr. Han havde vist scoret en femmer i et frikvarter .
Puhha! Vomit Into The Toilet
Slutteligt herfra, så kunne jeg egentlig godt bruge den i mit værksted. Brows
Jeg kan næsten høre inde i knolden, hvordan Richard Ragnvald vil rocke derudaf med kære lille .... Piano ManDisco Boogie

Næste amp var så Rotel!
Den havde stået og lunet sig alt imens Sugden fik mørbanket bollerne.
Den så bare næsten for klar ud Band.
Nu skulle møddingen ha´dada.

På med kabler og det hele og så i gang.
Sagt lige omgående og med det samme.
Så mange bank har rodebunken aldrig delt ud tidligere.
Rotelén havde ikke én eneste kvalitet at præstere - jo det passer ikke, der stod ikke flammer ud af den, ligesom ingen for alvor fik varige mén af den, for vi fik den hurtigt slukket igen.
Ingen dynamik, ingen udstrækning, kun et gråt, grumset sjasket og infernalsk spektakel.
Du milde knubdæk, hvordan den rædsel er sluppet igennem kvalitetskontrollen, er mig en gåde. hele dommerpanelet var på kanten af at forlange erstatning faktisk! . Iflg pålidelige rygter, er den lyd, som kom ud af den her tingest, faktisk den lyd som er Rotels varemærke - må Herren hamselv forbyde den slags for dæwsen da!.

Som det kan ses på billederne når de kommer på, så er den forsynet med en monster trafo, monster lytter og 12 udgangsbolcher pr. side.
Så underdimensionering kan der ikke lige være tale om.
Men den amp opnåede den ære, at være irriterende på enhver måde.
Den lød skrækkeligt, den var for stor til at komme i affaldskværnen, afkortersaven kunne ikke gabe højt nok, Évertonen var ikke kraftig nok til at slæbe den op og ned ad gaden, så der rigtig kunne komme gang i sagerne.
Kun ukrudtsbrænderen viste sig effektiv.
16m høje flammer, varme kinder, en stille sang og en håndbajer.
Det var egentlig helt hyggeligt. Tilmed har vi gjort planeten til et bedre sted at være. Goofy.
Jeg føler mig helt lettet i dag.
Nu mangler jeg bare, at finde på en god historie at fortælle til naboerne når jeg kommer hjem, jeg tror de troede at jeg slagtede daggamle hundehvalpe igen igen - sådan lød den faktisk .
Nå men den er vi heldigvis fri for nu.

Som en lille efterrationalisering, så kan jeg ikke lade være med at tænke lidt på, at denne her Sugden bandit måske har været inspirationskilde for et Dansk hififirma der begynder med D

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Tjaa, det lyder jo nærmest utrolig det hele..... Er der tale om en enig opfattelse af begivenhederne ?

Lars

 

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

  
lars37 skrev:

Tjaa, det lyder jo nærmest utrolig det hele..... Er der tale om en enig opfattelse af begivenhederne ?

Lars


Go ask! Famous 13

Men jeg mener da ikke, at Hurtig, Jens og Troels fik brækket mere end et par fingre, før de syntes det samme som mig og resten af mafiaen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg giver da gerne en god pris for stumperne af Rotel'en, hvis de er velholdte..

En god jydepris? Sjovt nok, så kommer denne model fuldstændig til sin ret på et par_Duelundhøjttalere_,men_de_er jo også et studie i dynamiske udladninger..

Mvh. Modifix von DCA.



__________________
Oksen er træg men jorden er tålmodig..
Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Jeg giver da gerne en god pris for stumperne af Rotel'en, hvis de er velholdte..

En god jydepris? Sjovt nok, så kommer denne model fuldstændig til sin ret på et par_Duelundhøjttalere_,men_de_er jo også et studie i dynamiske udladninger.. Hvis der optræder noget der kan minde om dynamik, med sådan en bandit på, så er der ét eller andet der gik galt ved undfangelsen .
Pas på med at smække 3020 på, den vil givet sende dem i kredsløb.

Mvh. Modifix von DCA.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hvilken Rotel var der tale om ?

__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Hvilken Rotel var der tale om ?


Hmmm!

Jeg husker ikke nummeret på den, men der var støv inde iden .

Måske Troels kan hjælpe.
I øvrigt blev der taget billeder af den, jeg skal lige først have dem sendt til Kimmermand,så putter han dem ind i nettet, så du kan kigge.
Eller også lægger hurtig sine billeder ind i nettet.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 865
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Primært tak for en hyggelig aften.

Med hensyn til aftenens første dyst, var det mere vanskeligt fordi begge amp's på en eller anden måde minder lidt om hinanden. Der var mere swing og dingeling over Sugden, hvor NAD var mere tør i det..... NAD'en vinder dog i mine øjne med en mere naturlig uanstrengt gengivelse. Mere et spørgsmål om smag end om kvalitative forskelle. (nu får jeg bank)

Efter Kubikkens redegørelse vil jeg tilføje at den Rotel fik bøllebank, ingen tvivl, men der blev også sagt at den ikke var den værste der har været oppe mod 3020'eren. Den virkede meget fremme på beatet, eller i ansigtet på lytteren. Ud over dette var den afkortet i begge ender i forhold til 3020'eren. Den dybeste bas og fine udstrækning har den ikke. Jeg synes dog at spore en vægt i bassen som den lille spilledåse ikke har. Rotel'en var efter fleres mening også mere grov i mælet. Her helt klart kvalitativ forskel på de to amps.

Jeg må erkende at det er rigtigt at den lille rodebunke af en antikvitet har nogle kvaliteter, som er svære at slå.

Der var tale om en Rotel RB990BX, den er hermed sat til salg



__________________
Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
Til top Vis troelskn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelskn
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hej,

Primært tak for en hyggelig aften.

Med hensyn til aftenens første dyst, var det mere vanskeligt fordi begge amp's på en eller anden måde minder lidt om hinanden. Der var mere swing og dingeling over Sugden, hvor NAD var mere tør i det..... NAD'en vinder dog i mine øjne med en mere naturlig uanstrengt gengivelse. Mere et spørgsmål om smag end om kvalitative forskelle. (nu får jeg bank)

Efter Kubikkens redegørelse vil jeg tilføje at den Rotel fik bøllebank, ingen tvivl, men der blev også sagt at den ikke var den værste der har været oppe mod 3020'eren. Den virkede meget fremme på beatet, eller i ansigtet på lytteren. Ud over dette var den afkortet i begge ender i forhold til 3020'eren. Den dybeste bas og fine udstrækning har den ikke. Jeg synes dog at spore en vægt i bassen som den lille spilledåse ikke har. Rotel'en var efter fleres mening også mere grov i mælet. Her helt klart kvalitativ forskel på de to amps.

Jeg må erkende at det er rigtigt at den lille rodebunke af en antikvitet har nogle kvaliteter, som er svære at slå.

Der var tale om en Rotel RB990BX, den er hermed sat til salg

Og prisen, incl. fragt til Djævleøen?

Mvh. Jens/Modifix von DCA.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Der var tale om en Rotel RB990BX, den er hermed sat til salg

Den kan vel brokobles og bruges som sub-forstærker?

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Hej,

Primært tak for en hyggelig aften.

Jeg må erkende at det er rigtigt at den lille rodebunke af en antikvitet har nogle kvaliteter, som er svære at slå. Ja det kan være lidt småsvært.

Der var tale om en Rotel RB990BX, den er hermed sat til salg .
Tror du du får noget for resterne?

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 30 September 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Nice nice. stadig mester  men nakkes det skal den..

Kunne være sjovt at høre den i en frisk setup udenfor kirken hvis überpræsten tillader det

Næste omgang bliver mod sendingen fra øst ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 30 September 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeps.... Takker også for en hyggelig aften.

Det gik egentlig lidt som forventet.... Jeg havde dybt ironisk udtalt, at Sugden sagtens kunne klare en 3020'er... men samtidig vidste jeg jo godt, at det ville blive svært. Men jeg tilslutter mig Kubikkens beskrivelse, hvor han drager paraleller til kvindeverdenen. De to forstærkere spiller på hver deres måde. NAD'en er tør og trist. Sugden er våd og lækker... hvad vil I helst ha???

Nu får jeg sikkert brækket de sidste finge i baghjulet på en tunet Tomos....

Aarrjjjj.... Jeg kan sagtens følge Kubikkens argumenter, for 3020'eren er sgu svær at slå. Der er egentlig ikke noget den gør ekstremt godt, til gengæld gør den det hele ganske fint. Og det er der ikke mange der kan følge. I mine ører er den til den analytiske side, men kender sine begrænsninger, og holder sig hele tiden på den rigtige side. På den anden side er Sugden slet ikke analytisk. Den gør hvad der passer den, og pumper vel omkring 750 gram silikone i hver af patterne på de fleste kvinder. I stedet for at analysere materialet, forsøger den i stedet at charmere sig igennem. Det er så smag og behag, hvad man helst vil have. Personligt hælder jeg mest til den charmerende side, men kan på den anden side godt se, at den mangler lidt af NAD'ens egenskaber. Lidt af begge dele, og så er vi ved at være der.

Det glæder mig at høre, at Sugden P28 klart er den bedste udfordrer til 3020'eren hidtil. Og at den var længder foran den forneme Advantage. Lækkert! Men den er jo også, i bedste Kubik ånd, 100% FET-fri!

Rotel... Hhhmmmm... hmmmm... tjoeeaa. Hvad skal jeg sige. Den var helt ved siden af. Det var som om den på en eller anden vis forsøgte at gøre som 3020'eren. Den magtede bare ikke opgaven.... Det spillede slet ikke. Men den er ganske givet et fortræffeligt måleapparat, så længe man ikke belaster den kapacitivt/induktivt.

Mere har jeg egentlig ikke rigtig at tilføje til denne Rotel... vi lyttede kun ganske kort på den, da den ikke var specielt motiverende. Og så havde vi jo allerede brugt det meste af aftenen på at lytte til den fine Sugden.

Hvad sker der så nu?? Tjaaee... jeg skal vist lige have låget af Sugden. Det er jo en ældre sag, og som Kubik så korrekt skrev sidder der en stor lyt direkte i udgangen.... den er jo single-ended. Jeg har en mistanke om, at denne lyt måske er ved at nå pensionsalderen... Så jeg forsøger at skifte den. Og så skal tomgangsstrømmen justeres op på Sugden. Giver det bonus, stille jeg op igen! Ellers tror jeg jeg skal have samlet min Linsley Hood klasse-A igen. Den kan ikke spille højt, men føj hvor spiller den lækkert. Den kunne blive endnu en udfordrer til 3020'eren. Så skal jeg også se om jeg kan huske min lille hjemmestrikkede DAC!

På nuværende tidspunkt står helt sikkert klart, at det var en KÆMPE fejltagelse, da jeg for 10 år siden solgte min NAD 3020A. Den helt rigtige model... l**t i Karry!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 September 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jamen hælløwdi i ringen igen igen!

Ja den Sugden er sådan set den udfordrer til 3020, som jeg til dato nok ikke kun har hån til overs for  - sorry I andre, men bank det fik I.

Jeg tror dog ikke at den er til at holde ud i længden.
Det svarer lidt til en god sild med gode fortrin og bagtrin og måske et par andre trin også, men så til gengæld kun en halv hjerne.
Dådyrøjne den ene gang efter den anden, når hun igen igen har viklet limousinen rundt om et vejtræ, bliver lidt trættende med tiden.
Indsigt, intilligens, rummelighed, trutmund, gyngende barm og smækre former ville være tonselækkert, de første 3 ting finder man ikke alt for meget af på den der Sugden dimmer.
I øvrigt ligner den på vanlig engelsk vis, noget der er frembragt og produceret på et kombineret feltkøkken og cykelværksted .
Det er simpelthen en lille ækelt designet småfedtet æske, med grimme terminaler på.

Hvis Hurtig lige hutigt kunne putte billeder i nettet, så vile der jo ikke være behov for flere beskrivelser

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes