Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer DV-868 vs. Denon DVD-3910 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hey,

Fik min nyindkøbte BenQ PE7800 ind af døren i går, og så skulle der jo eksperimenteres!

Først kørte jeg LOTR fra min Pioneer DV-565 via noget billigt component kabel der kom med projektoren, hvilket sådan set, gav et ganske udemærket resultat. Dette afholdte mig dog ikke fra at eksperimentere lidt med DVI fra min pc. Jeg downloadede Powerstrip og lavede mig en opløsning på 1024x576, og wow et billede der kom ud af det! Knivskarpt og vidunderligt kontrastfyldt. Værre blev det ikke da jeg kørte nogle WMVHD klip. Det er simpelthen utrolig billedkvalitet!

Jeg vil gerne prøve at opnå noget noget tilsvarende med en alm DVD-afspiller, selvom det nok ikke helt bliver en realitet, da HD klippene jo har en meget højere bitrate. Men det burde alligevel kunne gøres bedre end min DV-565.

Så jeg er altså på jagt efter en ny afspiller med DVI/HDMI udgang. Og så er spørgsmålet bare, hvad skal jeg gå efter? Afspilleren skal ud over DVD fremvisning, også bruges som cd/sacd og dvd-audio afspiller. Jeg har læst den positive test af DV868 her på siden, og var sådanset også rimelig fast besluttet på, at det skulle være den, indtil jeg hørte om Denons nye tiltag.
Nu er jeg klar over at DVD3910 ikke er kommet på gaden endnu, men jeg vil gerne høre eventuelle meninger om denne maskine i forhold til DV868 alligevel.

Vil selfølgelig også gerne høre andre forslag

På forhånd tak!

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 September 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hermed en anden person som også er interesseret i disse afspillere, dog mest Denon'en.

Jeg har dog hængt en del ud i avsforum er her er de første rygter om at 3910 måske også lider af makroblocking ligesom 5900 gjorde (svarer til A11).

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 16 September 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Hvad er makroblocking?

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at den har Macro Blocking, men den har da i det mindste ikke Chroma bug som Pioneer.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert, og jeg vil til hver en tid tage macro blocking frem for den fordømte chroma bug, den er belastende ud over alle grænser! Og min forhenværende Pioneer DV-656A havde den i stor stil! Heldigvis er min Yamakawa 365DIVX fri for den!

Læs mere om macro blocking her:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threa did=446128
(jeg mener man skal være medlem for at se billederne)

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej igen,

Jeg så lige at tråden var livet op igen.

I mellemtiden er jeg så blevet ejer at DV-868, og hvilken maskine!

Jeg nåede aldrig at få en demo af Denon'en, da jeg simpelthen ikke kunne vente længere. Men jeg har da heller ikke fortrudt et øjeblik, det er en super maskine. Med HDMI udgangen til min BenQ PE7800 leverer den et super billede. Der er masser at indstillingsmuligheder, så jeg kan ikke forestille mig at man kan være utilfreds med billedet (og hvis man er, er man selv skyld i det).

En anden grund til jeg er blevet rigtigt glad for den, er dens CD lyd. Jeg har altid haft middelmådige cd-afspillere, og i forhold til dem giver den virkelig lyden et løft! Mange flere detaljer i lyden og meget bedre perspektiv. Ja indtil nu, har den virkelig været pengene værd

Hvis i har spørgsmål til maskinen, vil jeg gerne forsøge at besvare dem for jer.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en Cromabug, og hvad gør det ?

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Det ville næsten være synd at gå i detaljer med problemet her når Hometheaterhifi har en så god forklaring på problemet, men basalt set er det en fejl som eksisterer i 99% af alle mpeg-dekodere:
http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_2/dvd-benchmark-sp ecial-report-chroma-bug-4-2001.html

Og har man en skærm af tilstrækkelig størrelse, kan det være ret irreterende.  Faktisk så irreterende at jeg personligt endte med at købe en Yamakawa 365, som, da den er baseret på Sigma Designs 8500 chip, ikke har problemet.

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Sig mig, er det ikke kun når afspilleren skal scalere noget, at dette "Chroma bug" opstår? Jeg ser det ikke, overhovedet...

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 19 September 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Thomas_L skrev:

Jeg har dog hængt en del ud i avsforum er her er de første rygter om at 3910 måske også lider af makroblocking ligesom 5900 gjorde (svarer til A11).

Det skal jo så lige siges at der er tale om én person som i vrede vendinger har udtalt sig om Denon'en og i den forbindelse siger at den har makroblocking problemet. Denne person har ikke skrevet i forummet siden, og ingen andre har set dette problem. Så det må siges at være meget løse rygter indtil nu. Diskusionen går dog livligt på AVSForum, hvor folk bliver de helt store lommefilosoffer og mener at de, ud fra deres begrænsede indsigt i Denon'ens opbygning, kan konkludere om hvorvidt den lider af problemet eller ej.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Krede: jeg mener det er i forbindelse med den progressive skanning problemet opstår, jeg har nemlig heller ikke set problemet med min Pioneer DV656 på mit normale tv. Men da jeg fik min Panasonic PT-AE500 projektor, uhadada, chroma bug over det hele, og har man først set den er den svær at ignorere!

Det er rigtigt at det var en enkelt person der startede diskussionen om det makro blocking problem, så det bliver spændende at se hvor det bærer hen. Det er jo representanter fra Denon der detager aktivt på forummet, så mon ikke de giver deres besyv med ved lejlighed!

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Thomas, jeg tror i så fald kun det er et problem når man benytter analoge tilslutninger(?) Jeg kører det på knap 90" via HDMI->DVI og ser absolut intet til dette bug???

Så hvis jeg ikke ser det umiddelbart, er der vel ingen grund til at lede videre

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Det har ikke noget med hvilke tilslutninger man bruger, det er en fejl i selv mpeg dekoderen, dvs. før alt andet. Men fejlen man maskeres via senere signalbehandling. F.eks, har jeg været så heldig at prøve en DVDO iScan HD med min Pioneer DV-656 og den kunne stort set fjerne fejlen via nogle indbyggede filtre.

Jeg at have hørt  de nye Pioneer måske stadig har den chroma bug, men at de via senere signalbehandling formår at praktisk taget fjerne problemet.

Så hvis jeg var dig ville jeg ikke kigger nærmere efter den chroma bug, men bare nyde dig system :-)

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hey...mange siger at MB er display relateret. Dette fremgår tydeligt af dikussionen på avsforum. Specielt Panasonic skærme kan have problemet når de "arbejder" med Denon udstyr. Det fremgår også, at hvis man kalibrerer sit

display ordentligt, kan man kurerer problemet. Iøvrigt er der nogle gode billeder  af MB på forummet.

Det tyske cine4home.de har lavet en rigtig grundig test af 3910´eren..og den er meget positiv.

Jeg har sgu købt én!!! Så nu må vi se!

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det.

Hvornår kan du få den?

Det bliver svært at vente på AE-700'eren. Jeg tror du bliver en rigtig glad mand

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

andersls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2004
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvornår jeg får 3910´eren....snart forhåbentlit!!!!

Tjaaahh......man har vel haft a´spendér båg´ser på!!

Til top Vis andersls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersls

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Skriv endelig lidt om dine erfaringer når du får fingrene i dyret! Man er vel lidt interesseret :-)

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 22 September 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Vi vil også se billeder!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Thomas se her: http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv868avi.shtml

Så vidt jeg kan læse under "Chroma Upsampling/De-Interlacing" er problemerne vist ikke eksisterende på denne afspiller?

"In Bezug auf das Chroma Upsampling gab der Pioneer überhaupt keinen Anlass zur Klage"

og

"Das Bild blieb stets störungsfrei, auch rote oder violettfarbene Flächen vor dunkelgrauem oder schwarzem Hintergrund stellte der DV-868AVi ohne Schwierigkeiten in überzeugender Qualität dar, die störenden waagrechten dunklen Streifen, die auf ein nicht perfektes Upsampling hindeuten, konnten wir praktisch nicht ausfindig machen (weder in PAL noch in NTSC)."

Godt nok er mit tysk lidt gebrokkent, men som jeg forstår det, ser det altså ud til de har fundet en måde at udbedre fejlen på.

Thomas_L
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo kun godt de har fået styr på sagerne Pioneer, så rygterne om at det ikke var fikset er heldigvis ikke korrekte.

Med lidt held kan disse to afspillere blive sammenlignet når Denon'en kommer, det skal nok blive en spændende duel :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes