Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvor penge skal man skyde i en reciever? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg står og skal have en ny surround reciever indenfor de næste måneder. Lige nu har jeg en pioneer vsx 709RDS. Den gav jeg ca. 4500 for, for 4 år siden. Har været rigtig glad for den, men nu da jeg har fået nye højtalere, Dali new suite 0.8 center og 0.8 baghøjtalere, er det vist på tide at bruge lidt penge på en ny forstærker.

Det er egentlig ikke et specifik "mærke-spørgmål" jeg har, men måske et lidt dumt spørgsmål..

Forleden læste jeg her på forummet om en gut der også stod og skulle have ny reciever. Det skal lige siges at jeg deværre ikke kan huske hvilken tråd jeg læste det i. Nå men i førnævnte tråd, var der en der snakkede om at på billige forstærkere, kan man pinpointe hvilken højtaler lyden kommer fra. Det er præcis hvad man kan på min gamle pioneer. Men så er mit spørgsmål: Hvor dyr en reciever skal jeg op i, for ikke at have dette problem med at man kan høre hvilken højtaler lyden kommer fra?? Snakker vi 5000, 10000 eller 20000??

I må meget gerne komme med eksempler på hvilke mærker der håndterer problemet bedst, hvis der er forskel på det.

Håber ikke mit indlæg blev alt for kringlet og ulæseligt.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hvis du ellers er glad for din nuværende reciever og de finesser den tilbyder ville jeg hellere ofre lidt penge på f.eks en 2 og 3-kanals effekt forstærker og koble den på pre-out front og bag. F.eks noget brugt Rotel, og du er kørende langt bedre end at ofre 10k på en ny reciever. En reciever vil altid være et kompromis mht. stereo lyden, der er bare generelt ingen saft i dem næsten uanset pris. 5k og du er godt kørende med fornuftige 100W hele vejen rundt, hvis du handler brugt. 6.1 får du så ikke med, men et solidt 5.1 system spiller også bedre end et middelmådigt 6.1.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Vil egentlig gerne have en ny forstærker og er lidt nysgerrig, mht det det ovennævnte spørgsmål

Er faktisk os lidt i tvivl mht hvor kraftig en forstærker jeg skal have til dali new suite serien, ( den store model). er der nogen der kan hjælpe der?

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Sendt: 19 August 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Wagner-elev skrev:

Er faktisk os lidt i tvivl mht hvor kraftig en forstærker jeg skal have til dali new suite serien, ( den store model). er der nogen der kan hjælpe der?

Jo mere effekt eller strøm, desto mere kontrol og måske lidt mere dybde. Men mon ikke du kunne klare dig med en 100-150W. F.eks. Harman/Kardon Signature 1.3 på 3*100 solide W (søg på brugtmarkedet) - der er 3 kanaler, så kan din store center også få lidt at leve af

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Hælder mest til denon 3805 eller H/K 430 eller en tilsvarende NAD. Hvilken er mest strøm stærk? og kan drive sutie serien.  Er der nogen der har erfaring med ovennævnte reciverer og dali suite serien??

Jeg ved godt det bedste ville være at låne dem med hjem, men da det først er om et par måneder jeg skal købe, kan det ikke betale sig at låne dem endnu. Er bare nysgerrig, hvad jeg skal gå efter 

SilverShadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 August 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Prøv også at kigge på Pioneer AX3.

Kig evt i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13097&P N=1

Til top Vis SilverShadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverShadow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes