Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Integreret ICE power med rør (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Mon det er blevet prøvet. Har længe tænkt på denne ultimative kombi. En flot integreret forstærker, med en masse ICEpower watt, og dejlige radiorør i linjetrinnet. Den skulle være lidt i stil med Unison Research i udseende, med synlige rør. Det jeg har hørt af den "moderne" forstærker teknologi, har ikke for alvor rykket i de øvre spektre af audio området.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hej Chrhansen,

Den ide har jeg haft igennem længere tid (spørg fortrolige samarbejdspartnere). Mest på grund af udseende, da det ser lidt flot ud. men "rør-lyd" kan gøres bedre på anden måde (Edit, Ronin : tråden er ikke en reklame-søjle). Så, måske er det bedst med et preamp elektronik-design der ikke slides og ikke bruger strøm, og det har vi jo allerede. Altså, "moderne" forstærker teknologi kan også bringes til at lyde musikalsk med den touch vi kender fra rør.
Ellers en god-, men ikke en ny ide.

Med venlig hilsen,
Peter - AR

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

chrhansen skrev:
Mon det er blevet prøvet. Har længe tænkt på denne ultimative kombi. En flot integreret forstærker, med en masse ICEpower watt, og dejlige radiorør i linjetrinnet. Den skulle være lidt i stil med Unison Research i udseende, med synlige rør. Det jeg har hørt af den "moderne" forstærker teknologi, har ikke for alvor rykket i de øvre spektre af audio området.

Kunne godt forstille mig, hvis det var muligt at gøre det, at der kunne komme et godt resultat ud af det, den rå power og suplime kontrol fra ICEpower og den dejlig varme og musikalske lyd fra rør, kunne da være en spændende opgave for gørdetselv folket...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 20 August 2004 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

ja, for gør-det-selv, men de kære gør-det-selv folk vil aldrig få optimal performance ude af ICEpower, og sådan er det 

Med venlig hilsen,
Peter - AR

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
ja, for gør-det-selv, men de kære gør-det-selv folk vil aldrig få optimal performance ude af ICEpower, og sådan er det 

Med venlig hilsen,
Peter - AR

Undskyld mig men...

Hvordan i alverden kan du overhovedet for dig selv til at skrive sådan en omgang vås, og så ovenikøbet så skråsikkert

Du/i startede vel også som en slags gør det selv folk ik??

NB:Har selv rettet for unødvendigt indhold

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 20 August 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Peter hvad med at komme ud med lidt af de tweaks du laver på de is klumper?

Det er vel ikke ulovligt for diy folk at købe en af dine trekanter og reverse engineer den?

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

sonnya
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Med venlig hilsen,
Peter - AR

Hold fast for en kommentar, der kunne jo være en svagstrøms-ingeniør som sad inde med mere know-how og erfaring end dig som DIY mand. Det kunne jo være én mand fra B&O's udviklingsafdeling som selv havde lavet sin egen DIY forstærker baseret på ICE modulerne...

OG der er altid nogen der er bedre end dig eller mig..husk det .. også blandt DIY folket..

Til top Vis sonnya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonnya Besøg sonnya's Websted

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Peter, du burde vide bedre. Det er sprængfarligt at komme med SÅ skråsikre statements. Jeg ved ikke hvordan dine forstærkere lyder i dag, men tidligere lyt på dine isterninger, viste ikke andet end lyden, svarede til udseendet. Kold og klinisk lyd. Du mente selvfølgelig at det var verdenens bedste lyd, men mange delte også min holdning. Vi kan vel alle høre om noget er powerfuldt og dynamisk, men resten af begrebet, "rigtig" lyd, er bare ikke noget man trække ned over ørene på alle. Derfor, ville da være kanon, hvis man kunne købe en "rigtig" ICEpower og en "forkert" med gammeldagse radiorør.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
ja, for gør-det-selv, men de kære gør-det-selv
folk vil aldrig få optimal performance ude af ICEpower, og sådan er
det 
Nej de vil ikke, men mon ikke det mest er fordi de
ikke kan købe modulerne....

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Så er der endnu engang slettet uvedkommende/unødvendige indlæg.

Hold jer venligst til trådens emne UDEN mudderkastning!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 August 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Med venlig hilsen,
Peter - AR

I er selv startet et sted og er heller ikke de eneste der kan finde ud af at lave forstærkere - keep that in mind, og lad os få en god og konstruktiv debat!

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 22 August 2004 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Hej Venner,

"Sjovt nok", men nu sidder jeg her en sen Lørdag aften og skulle lige checke hifi4all.

Det er da utrolig, at jeg kunne skabe en sådan debat med en lille "uskyldig" post.
Nu vil jeg ikke hælde meget mere benzin på det åbenbart selvantændte bål, men jeg kan ikke lade være med at nævne et eks. fra i dag, som passer meget godt  til denne tråd, selvom den nok er uden for hvad tråden drejer sig om.

Lørdag formiddag, da var jeg så "tosset" at betale 65.000,- dkr. for et lille tæppe på 1,7 x 2,7 meter. I manges hoveder, så er det skørt. men nu har jeg drømt om et tæppe under vores stuebord, som faktisk koster 270.000 dkr. Jeg kunne se jeg ikke kunne få råd i en rum tid, så derfor valgte jeg det andet bedste, som jeg i øvrigt er særdeles godt tilfreds med.

Det samme er det med high-end audio.

Hvis man vil have kvalitet, så må man BETALE for det. Der er nemlig i mange tilfælde tale om HÅNDARBEJDE, så som med ægte tæpper, f.eks. det tæppe fra Iran jeg købte i dag til 65.000. dkr.

Vores top forstærkere tweakes i adskillige dage, ja, op til 2 måneder, hvis man vil have det mest ekstreme. (Et andet eks "der kan ""selvantænde"" gør-det-selv folket".: Efterfølgende Lørdag aften modtog vi to ordre på eAR One Xtreme til USD 25,000,- pr. sæt, altså noget der ligner 150.000,- dkr . pr. sæt uden moms og uden shipping., i alt godt 300.000,- dkr. på en Lørdag aften.)

INGEN i Danmark kunne drømme om at købe dem, FORDI det kommer fra et firma i Danmark der laver HÅNDARBEJDE, men det burde I  kun være glade for andre i udlandet vil, og ikke være så misundelige.

Som sagt tidligere, når vi snakker lydkvalitet, så har vores forstærkere så godt som intet med ICEpower at gøre, og det er der nogle som er parat til at betale for. De har f.eks. ikke SSSSHH-lyde, men spiller 100% analog (med garanti).

De fleste køber også "ægte" tæpper i Bilka, men det har altså intet med kvalitet at gøre... efter min mening.

Håber ikke jeg har hældt for meget benzin på "bålet"!
(men måske!)

De bedste hilsner,
Peter

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 August 2004 kl. 03:45 | IP-adresse registreret  

Sidste chance, Peter - der er for meget reklamegejl i dit indlæg uanset hvad dine hensigter måtte være, og tråden handler IKKE om hvor gode du synes jeres forstærkere er - faktisk handler den slet ikke om dem!

Back to topic....

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 22 August 2004 kl. 04:00 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin,

Jeg syndes ellers det var et godt eksempel jeg nævnte, og et emne der burde tages op.

Jeg er enig i det er uden for tråden

Måske burde der startes en ny tråd om hvorfor Internet surfere ikke vil betale for kvalitet (men tror de får det for næsten ingenting).

De bedste hilsner, og ha' en god nat,
Peter

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Hej Venner,

"Sjovt nok", men nu sidder jeg her en sen Lørdag aften og skulle lige checke hifi4all.

Det er da utrolig, at jeg kunne skabe en sådan debat med en lille "uskyldig" post.
Nu vil jeg ikke hælde meget mere benzin på det åbenbart selvantændte bål, men jeg kan ikke lade være med at nævne et eks. fra i dag, som passer meget godt  til denne tråd, selvom den nok er uden for hvad tråden drejer sig om.

Lørdag formiddag, da var jeg så "tosset" at betale 65.000,- dkr. for et lille tæppe på 1,7 x 2,7 meter. I manges hoveder, så er det skørt. men nu har jeg drømt om et tæppe under vores stuebord, som faktisk koster 270.000 dkr.

så enten:

A. din koner meget rig

b. du har bøffet det

c. dit DB er MEGET højt

Jeg kunne se jeg ikke kunne få råd i en rum tid, så derfor valgte jeg det andet bedste, som jeg i øvrigt er særdeles godt tilfreds med.

Det samme er det med high-end audio.

Hvis man vil have kvalitet, så må man BETALE for det. Der er nemlig i mange tilfælde tale om HÅNDARBEJDE, så som med ægte tæpper, f.eks. det tæppe fra Iran jeg købte i dag til 65.000. dkr.

så selv om det tager dig 2md. at tune et færdiglavet icepower modul, så løber det lige rundt ?

Vores top forstærkere tweakes i adskillige dage, ja, op til 2 måneder, hvis man vil have det mest ekstreme. (Et andet eks "der kan ""selvantænde"" gør-det-selv folket".: Efterfølgende Lørdag aften modtog vi to ordre på eAR One Xtreme til USD 25,000,- pr. sæt, altså noget der ligner 150.000,- dkr . pr. sæt uden moms og uden shipping., i alt godt 300.000,- dkr. på en Lørdag aften.)

INGEN i Danmark kunne drømme om at købe dem, FORDI det kommer fra et firma i Danmark der laver HÅNDARBEJDE, men det burde I  kun være glade for andre i udlandet vil, og ikke være så misundelige.

det kunne også være fordi vi danskere mener der er bedre køb til den pris.

Som sagt tidligere, når vi snakker lydkvalitet, så har vores forstærkere så godt som intet med ICEpower at gøre, og det er der nogle som er parat til at betale for. De har f.eks. ikke SSSSHH-lyde, men spiller 100% analog (med garanti).

hvilken garanti er det... kan de byttes ?

De fleste køber også "ægte" tæpper i Bilka, men det har altså intet med kvalitet at gøre... efter min mening.

Håber ikke jeg har hældt for meget benzin på "bålet"!
(men måske!)

nej, bare de ikk også sletter dette indlæg

De bedste hilsner,
Peter

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Giver du 2 eller flere års garanti på lydkvaliteten?

Angående dine indlæg. Jeg mener også de mere en tangere ren reklame og selvros, uden substans.

Kom med nogle eksempler på hvad DIY folk IKKE kan lave og som du/i kan hos AR (ud over at købe modulerne ). Jeg kender også en DIY fætter der sagtens kan bruge mere en to måneder på at "lodde" et par kabler på stik . Hvis DIY folk ikke kan gøre det efter har du jo ikke noget at frygte vel?

Jeg mener at der er en sammenhæng imellem pris og kvalitet, men den er ikke direkte som du antyder. I så fald ville du jo fordoble kvaliteten hvis du fordoblede prisen, ikke

Er du "kun" halvt så glad for dit tæppe som det du drømte om??

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 August 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

til chrhansen

jeg synes det lyder som en fin ide at teste om der kunne komme mere lyd af det digitale medie ved at montere et frontrør , at der er en der hedder peter der har " TÆNKT " på det betyder jo ikke at det ikke duer i virkeligheden held og lykke med det projekt !!!

til AR

hvis du har testet rør i dine applikationer og fundet det ikke er noget du kan bruge , så ville det da være en fin ting om du fortalte hvordan, hvilke rør mm du havde testet med ,,, jeg mener hvorfor ikke ,,,den er jo alligevel ikke så god som den du har valgt at sælge ?

når du nu er guds gave til digitalforstærkere og lyd i det hele taget , så ved du sikkert at lyd er en underlig størrelse og det ikke er nok at snakke om det ,,,og det vel det du siger du gør.

peter citat :

Den ide har jeg haft igennem længere tid 

citat slut

for en måneds tid siden havde jeg fornøjelsen af at lytte til den bedste 300b forstærker jeg nogensinde har lyttet til , konstruktøren vidste jeg havde 3-4 forskellige 300b rør så vi aftalte at lytte dem i hans opstilling

hans ønske var at kunne bruge et rør som var i produktion , hvilket det han havde ikke længere var ( og nej det var ikke et we rør )

alle de fire sæt jeg havde lød skrækkelige på trods af at det ene var et sæt jeg selv brugte som reference i min egen forstærker ,,,,jeg var mildest talt dybt forundret over hvor stor forskellen var  på rørerne i den her forstærker

Dagen efter ringede han og fortalte at han havde prøvet at montere et sæt meget billige 300b som vi end ikke gad montere den dag da vi begge mente det var et skrækkeligt 300b rør , som hos os begge tidligere havde lydt ret dårligt !!

men gæt hvad !! det lød fantastisk lige præcis i denne her forstærker !!

min pointe er at hvis du har testet rør i dine forstærkere så giv dog din viden fra dig idet du alligevel ikke mener det er noget værd ,,, og har du ikke testet det så aner du ikke et klap om hvordan det lyder ,,, og har du kun testet med et forrør så er det vel næppe noget holdbart statement at det ikke duer

iøvrigt er det et underligt udsagn at diy folk ikke kan lave vellyd pga den tid det tager at lave en ordentlig ting ,,, tid er jo ligepræcis det man har når man selv bygger sine ting

Jeg mener nu ikke de bål du ser er selvantændelige , men udtryk for den måde du udtrykker dig på ,,, og jo du har ret i at jeg ikke ville give penge for din lille trekant ( jeg er dansker),, alene fordi at jeg synes den er grim  og kønsløs at se på

men typisk for nogle som har din udtryksform er at de råber jante hurtigere end de kan blære sig med at de ved alt ,,,,,

og nej det er ikke jante at være ved at brække sig over det selvpromotion man næsten altid er vidne til når dine indlæg kommer på det ville være dejligt at se noget konstruktivt fra en med dine evner

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Peter AR. Hvor længe siden er det du afprøvede ICEpower med rør? Kunne du finde på at prøve igen?

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Hej Chrhansen,

Den ide har jeg haft igennem længere tid (spørg fortrolige samarbejdspartnere). Mest på grund af udseende, da det ser lidt flot ud. men "rør-lyd" kan gøres bedre på anden måde (Edit, Ronin : tråden er ikke en reklame-søjle). Så, måske er det bedst med et preamp elektronik-design der ikke slides og ikke bruger strøm, og det har vi jo allerede. Altså, "moderne" forstærker teknologi kan også bringes til at lyde musikalsk med den touch vi kender fra rør.
Ellers en god-, men ikke en ny ide.

Med venlig hilsen,
Peter - AR

Undskyld mig for ikke at tro på dig Peter AR. Jeg kender godt din holdning til rør, så jeg tror ganske enkelt ikke på, at du for alvor har givet det en chance. Måske har du ikke den rette viden/øre, for at udvikle en sådanne "ICETUBE" amplifire??

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 24 August 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej ChrHansen,

Hvordan kan du komme frem til dine påstande?

Med venlig hilsen,
Peter

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes