| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som emnet lyder: hvad må Denon POA 6600 koste stk.??? Der er tale om nogle som er i tiptop stand.
På forhånd tak!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel
Denon poa 6600 må vel hvis de er pæne og ok, koste omkring 2000,- stk måske lidt mere hvis de er af de nyeste årgange, men husk lige at der findes 2 modeller, den gamle poa6600 og den nyere poa6600A, lydmæssig synes jeg den gamle er alt for spids og skinger i øverste oktaver, men det er jo en smags-sag, jeg har selv 4 af de nyere modeller, og til det de skal gøre, gør de ganske pænt her..........
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er en normal 6600 vil jeg mene 1100,- stk og hvis der er 6600A så måske op til 1400,-
Det jo ved at være en lidt træt gammel sag. 6600 udgik i 93 og 6600A i 95.
Peter
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel
Et godt råd - lad være med at købe dem. De er i visse personers øjne nogle flotte kasser, men lydmæssigt kan de kun bruges til heavy musik på et sæt gamle Cerwin Vegaer. Jeg har hørt dem en del gange - begge versioner, og ringere forstærker skal man lede længe efter.
Lars
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
Hej Daniel
Denon poa 6600 må vel hvis de er pæne og ok, koste omkring 2000,- stk måske lidt mere hvis de er af de nyeste årgange, men husk lige at der findes 2 modeller, den gamle poa6600 og den nyere poa6600A, lydmæssig synes jeg den gamle er alt for spids og skinger i øverste oktaver, men det er jo en smags-sag, jeg har selv 4 af de nyere modeller, og til det de skal gøre, gør de ganske pænt her..........
mvh Velkommen
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Hvis det er en normal 6600 vil jeg mene 1100,- stk og hvis der er 6600A så måske op til 1400,-
Det jo ved at være en lidt træt gammel sag. 6600 udgik i 93 og 6600A i 95.
Peter
|
|
|
Det er jo noget af en prisforskel der er imellem jeres bud...! 
lars37 skrev:
|
Hej Daniel
Et godt råd - lad være med at købe dem. De er i visse personers øjne nogle flotte kasser, men lydmæssigt kan de kun bruges til heavy musik på et sæt gamle Cerwin Vegaer. Jeg har hørt dem en del gange - begge versioner, og ringere forstærker skal man lede længe efter.
Lars
|
|
|
Se, det var jo ikke noget jeg kunne bruge til særlig meget! Gør mig da helt nedtrykt at høre!  Men hvad er det der er SÅ galt med dem da??? Min plan er nemlig at skrabe 7 stk. sammen til et surroundanlæg, hvor de skal trække 7 stk. B&W DM601 S3 og med en Denon AVR-2803/2805 som forforstærker. Alle monoblokkene skal forbindes med IXOS XHA406 og højtalerne med IXOS 6002 (bi-wire kabel bestående af IXOS XHS706-S og XHS 606-S, se det her).
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb i stedet for en moderne 7 kanals surroundforstærker. Der er du bedre tjent end de gamle Denon kasser. Beklager, men sådan er det....
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Hej Daniel
Lars
|
|
|
og så brænder den af for et godt ord.
den er meget følsom, for langt det meste
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel
Jeg kan godt forstå du bliver forvirret, men hvis du har hørt dem og du synes de lyder fede i dine ører så skal du da købe dem, og din ide om at opbygge et sourround system med dem, lyder da rigtig fedt, men ingen kan jo fortælle dig, hvad der lyder bedst, det kan du kun selv.
Jeg går da med lidt samme tanker som dig, med et fuldt system med 6600 til sourround, og det blir da et fedt system.
Og hvis lars 37 synes de lyder dårlige? skal han jo bare være glad ved at han ikke har sådan nogle stående i sin stue, det er jo ikke ham du skal gøre tilfreds!
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Hej Daniel
Lars
|
|
|
Det vil jeg godt skrive under på. De er stygt overvurderet.
Køb noget andet. Og da det jo åbenbart gerne må være brugt, burde det med lidt tålmodighed, være til at finde noget der både er kønnere, fylder mindre og spiller bedre.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja, de gode gamle dage m. Denons effekttrin....DENGANG kunne de lave Hifi/effekttrin....husker dem tydeligt....men at POA6600 lyder dårligt.....!!!!...?????....- i forhold til hvad ?
Må sige at jeg ikke er enig i Lars' konklusion.......javel, den ER gammel i konstruktionen, og Ja, den /de fylder meget, og Ja, "hurtigere" / "renere" forstærkere er kommet siden....MEN lyden fejler - i MINE ører - ikke noget; den er "stor", m. masser af "luft", og meget behagelig at lytte til, og hvis jeg havde pladsen ville jeg ikke være bange for at købe dem - mener at jeg fornylig så et sæt i DBA til kr. 3.500, og til DEN pris er der - stadig i MINE ører - ikke meget der kan følge med..........og til et surround-sæt vil de passe fint.
- og prøv at købe/finde "A" versionen som "velkommen" foreslår, spiller bedst.....
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
- men kan se at også her skiller vandene f.s.v. angår vurdering af Denons kvaliteter........lidt ligesom med SA højtalere ....derfor brug den endegyldige "sandhed"; tag en ' lytter og dan dig din egen holdning til deres lydmæsssige kvaliteter.........
mvh.
J./Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke noget om Denon POA6600, men virker det ikke lidt dumt at købe en integreret surround-receiver til det formål at bruge den som forforstærker?
Hvorfor ikke finde en rigtig forforstærker i stedet. Så må du vel alt andet lige få langt mere lyd for dine penge. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
- ikke at jeg skal svare på Daniels vegne, men jeg er "hooked" op på samme måde; pointen er at man udover at kunne lytte til hifi, samtidig kan bruge den til netop surround - og det er de færreste decideret forforstærkere, som har "snurrerundt"...ihvertfald hvis de også skal være til at betale.
Og må sige at Daniels målsætning m. 7 stk. eff. trin burde gengive noget seriøst "snurrerundt" lyd
mvh.
J./oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt. Jeg kender heller ikke f.eks. 2805 performance som forforstærker op imod rigtige forforstærkere. Syntes bare det er lidt vildt at betale for 7 udgangstrin man reelt ikke bruger til en degn.
Men han kunne evt. overveje f.eks. denne forforstærker fra NAD: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|5341|pdetail
Men ellers er det rigtig nok at 7 kanals surround forforstærkere kan være lidt dyre. Måske man kan finde noget brugt som Thule eller nogle af de amerikanske mærker.
Jeg syntes også det lyder ret fedt med 7 monoblokke til et surround-anlæg. Om ikke andet kommer det da til at se ud af noget Held og lykke med projektet! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg følger Jesper Andersens ord, er selv en gammel hifi nød der har prøvet det meste siden 1967, og det er jo en evig kamp om at finde det perfekte efter ens eget øre.......
Jeg for mit eget vedkommende er dog kommet til den konklusion at man skal adkille sourround, og 2-kanals lyd.(hvis man jo har midlerne til det)
Ang 6600A så er mine egne fra 91 og de har aldrig fejlet noget overhovedet så den gamle 6600 må være ældre? mente den udgik i 90.
Men Lars 37 har dog ret i at de kører godt på et par gamle cw, da de også gør det her hos mig, men et snart 25 år gammel sæt der hed cw 320 mtd som de også brugte i PUK studiet så vidt jeg ved da det startede op.
dette sæt bestående af 18" sub i et 12 kantet poligonformet kab. fra 100hz og ned, på 300 litr disse er kun ca 6 nede ved 14 hz. og så et modificeret topsystem best. af 12" mell. 16cm mell. samt JBL le 85 driver og 077 disk og det sparker røv mere end den gamle paragon fra JBL.
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahhh... Disse Denon-æsker er mit yndligns hadeobjekt
Som stereoforstærker er disse monoblokke med A på helt uegnet.
Hvis du er i tvivl om hvor dine højttalere står, skal du bare skifte til disse monoblokke. De viser dig klokkeklart hvor du har placeret højttalerne. Til gengæld kan du godt glemme alt om stereoperspektiv.
Hvis man dertil lægger den noget uangagerede, og lettere spidse gengivelse, samt det faktum at de fylder temmelig meget, så er der altså ikke meget sjov tilbage ved dem.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var helt forblændet da jeg fik mine Denon-blokke. Tre måneder efter røg de ud, og blev erstattet af en Luxman fra 1978. Den tæver Denons monoblokke. Grundigt.
Luxman-tingen gav jeg 1600 kroner for.
Kan vi opfordre til at man hører andet også? Da vi nu er på brugtmarkedet, er der altså masser muligheder, nu da vi er på brugtmarkedet.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja...! Må sgu sige at jeg kun er blevet en smule mere forvirret efter min lille halvanden times søvn (natarb.!)!? Har også kun fået to bud på hvad jeg maks. må give per stk. set ud fra det perspektiv at jeg kan lide deres lyd og de er i tiptop stand, men fået 15 indlæg!? Hvad er den af?! 
Men lad mig prøve at ta' dem fra en ende af:
sam25 skrev:
|
og så brænder den af for et godt ord.
den er meget følsom, for langt det meste
|
|
|
Hvad brænder let af? POA'en eller Cerwin Vega'erne som Lars37 nævner?
velkommen skrev:
|
Hej Daniel
Jeg kan godt forstå du bliver forvirret, men hvis du har hørt dem og du synes de lyder fede i dine ører så skal du da købe dem, og din ide om at opbygge et sourround system med dem, lyder da rigtig fedt, men ingen kan jo fortælle dig, hvad der lyder bedst, det kan du kun selv.
Jeg går da med lidt samme tanker som dig, med et fuldt system med 6600 til sourround, og det blir da et fedt system.
Og hvis lars 37 synes de lyder dårlige? skal han jo bare være glad ved at han ikke har sådan nogle stående i sin stue, det er jo ikke ham du skal gøre tilfreds!
mvh Velkommen
|
|
|
My thought exactly! 
vilmann skrev:
Det vil jeg godt skrive under på. De er stygt overvurderet.
Køb noget andet. Og da det jo åbenbart gerne må være brugt, burde det med lidt tålmodighed, være til at finde noget der både er kønnere, fylder mindre og spiller bedre.
/vilmann
|
|
|
Har også tænkt på noget Harman Kardon Signature, men kan for det første ikke finde rundt i hvad der er hvad (pga. deres latterlige navngivning)!? Og for det andet, så er det jo ikke til at finde det brugt!
Jesper Andersen skrev:
|
Åh ja, de gode gamle dage m. Denons effekttrin....DENGANG kunne de lave Hifi/effekttrin....husker dem tydeligt....men at POA6600 lyder dårligt.....!!!!...?????....- i forhold til hvad ?
Må sige at jeg ikke er enig i Lars' konklusion.......javel, den ER gammel i konstruktionen, og Ja, den /de fylder meget, og Ja, "hurtigere" / "renere" forstærkere er kommet siden....MEN lyden fejler - i MINE ører - ikke noget; den er "stor", m. masser af "luft", og meget behagelig at lytte til, og hvis jeg havde pladsen ville jeg ikke være bange for at købe dem - mener at jeg fornylig så et sæt i DBA til kr. 3.500, og til DEN pris er der - stadig i MINE ører - ikke meget der kan følge med..........og til et surround-sæt vil de passe fint.
- og prøv at købe/finde "A" versionen som "velkommen" foreslår, spiller bedst.....
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
Vil jeg også bestræbe mig på. 
Jesper Andersen skrev:
|
- men kan se at også her skiller vandene f.s.v. angår vurdering af Denons kvaliteter........lidt ligesom med SA højtalere ....derfor brug den endegyldige "sandhed"; tag en ' lytter og dan dig din egen holdning til deres lydmæsssige kvaliteter.........
mvh.
J./Oldhifinut
|
|
|
Ja, synes jeg også, og det var BESTEMT IKKE meningen med mit indlæg!
rune-nielsen skrev:
|
Jeg ved ikke noget om Denon POA6600, men virker det ikke lidt dumt at købe en integreret surround-receiver til det formål at bruge den som forforstærker?
Hvorfor ikke finde en rigtig forforstærker i stedet. Så må du vel alt andet lige få langt mere lyd for dine penge.
|
|
|
Som Jesper Andersen også nævner for mig, så er det udelukkende pga. et spørgsmål om pris! Kunne selvfølgelig vælge at købe en NAD T163v2, men må indrømme at stil også spiller en mindre rolle for mig, og derfor kan jeg ikke få mig selv til at blande mærkerne på den måde! Men hvis jeg tilgengæld gik over til at bruge NAD monokoblet efftekblokke, så ville jeg selvfølgelig udnytte NAD's ellers yderst billige forforstærker! 
Jesper Andersen skrev:
|
- ikke at jeg skal svare på Daniels vegne, men jeg er "hooked" op på samme måde; pointen er at man udover at kunne lytte til hifi, samtidig kan bruge den til netop surround - og det er de færreste decideret forforstærkere, som har "snurrerundt"...ihvertfald hvis de også skal være til at betale.
Og må sige at Daniels målsætning m. 7 stk. eff. trin burde gengive noget seriøst "snurrerundt" lyd
mvh.
J./oldhifinut
|
|
|
Som halvt nævnt længere oppe: lige præcis! 
velkommen skrev:
|
Jeg følger Jesper Andersens ord, er selv en gammel hifi nød der har prøvet det meste siden 1967, og det er jo en evig kamp om at finde det perfekte efter ens eget øre.......
Jeg for mit eget vedkommende er dog kommet til den konklusion at man skal adkille sourround, og 2-kanals lyd.(hvis man jo har midlerne til det)
Ang 6600A så er mine egne fra 91 og de har aldrig fejlet noget overhovedet så den gamle 6600 må være ældre? mente den udgik i 90.
Men Lars 37 har dog ret i at de kører godt på et par gamle cw, da de også gør det her hos mig, men et snart 25 år gammel sæt der hed cw 320 mtd som de også brugte i PUK studiet så vidt jeg ved da det startede op.
dette sæt bestående af 18" sub i et 12 kantet poligonformet kab. fra 100hz og ned, på 300 litr disse er kun ca 6 nede ved 14 hz. og så et modificeret topsystem best. af 12" mell. 16cm mell. samt JBL le 85 driver og 077 disk og det sparker røv mere end den gamle paragon fra JBL.
mvh Velkommen
|
|
|
Må indrømme, at jeg ikke helt fattede om du var for POA'erne eller ikke...? 
vilmann skrev:
ahhh... Disse Denon-æsker er mit yndligns hadeobjekt
Som stereoforstærker er disse monoblokke med A på helt uegnet.
Hvis du er i tvivl om hvor dine højttalere står, skal du bare skifte til disse monoblokke. De viser dig klokkeklart hvor du har placeret højttalerne. Til gengæld kan du godt glemme alt om stereoperspektiv. Hvis man dertil lægger den noget uangagerede, og lettere spidse gengivelse, samt det faktum at de fylder temmelig meget, så er der altså ikke meget sjov tilbage ved dem.
/vilmann |
|
|
Det er jo en smagssag. At de fylder gør ikke mig det mindste! 
vilmann skrev:
Jeg var helt forblændet da jeg fik mine Denon-blokke. Tre måneder efter røg de ud, og blev erstattet af en Luxman fra 1978. Den tæver Denons monoblokke. Grundigt. Luxman-tingen gav jeg 1600 kroner for.
Kan vi opfordre til at man hører andet også? Da vi nu er på brugtmarkedet, er der altså masser muligheder, nu da vi er på brugtmarkedet.
/vilmann |
|
|
Som sagt er jeg også pænt varm på Harman Kardon's Signature serie, men kan ikke finde særlig meget af den brugt og relativt billigt eller for den sags skyld finde rundt i deres navngivning. Men hvis man kunne få noget hjælp, så ville jeg da kigge på det med samme!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel - det er da lidt af en tråd du har fået startet, hva' ? ...........og iøvrigt for en fin/overskuelig måde du har besvaret div. indlæg på.
Ang. dit spm. om HK signature, kan jeg da prøve at kaste lidt lys over dem ( men du har ret, man skal sgu' holde tungen lige i munden )
HK sig. 1.3 er en 3 kanals eff.trin, 1.5 er et 5 kanals eff. trin - og som du selv er inde på, er de temmelig svære at få fat i brugt....................
Jeg havde selv indtil for en måneds tid siden en HK signature 1.3, og var ganske tilfreds med den - men havde også lige en Denon POA 2400 hjemme for at sammenligne ( - og hvad kan du bruge en vurdering af POA 2400 til, tænker du sikkert ?...men POA er - næsten - at betragte som stereomodellen af POA 6600. Blot er POA 6600 endnu kraftigere, og som jeg husker dem endnu mere vellydende end POA 2400 ).
Og må sige at som steroforstærker er HK at foretrække, er mere "præcis", har mere "luft" end POA 2400. Omvendt har POA en "større" lyd, og er absolut en forstærker man ( jeg ) vil kunne lytte til i timevis - og den havde endnu bedre greb om mine JBL'er end H/K'eren.
Prismæssigt kan du få en HK signature til ca. kr. 4000 brugt - men tror at du skal vente læææænge førend at du finder bare 2 stk. til salg...og du ville have fat i 7 stk???????
Men vil da ligesom Vilmann også henlede din opmærksomhed på andre mærker...har du f.eks. overvejet Parasound, de skulle lave nogen "fornuftige" 5 kanals eff. trin...........
mvh.
Jsper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |