| Forfatter |
|
Novicen! Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Novicen søger hjælp (total newbee)
Har ikke den store viden på områderne diskuteret på dette forum, og søger derfor jeres hjælp! Plasmaskærme er trods alt noget af en udskrivning!
Som mange andre søger jeg plasma tv. Jeg har brugt søgefunktionen i forum og føler at jeg da har fået noget brugbar viden.
Blandt andet fandt jeg et link: http://www.home-cinema.dk
Jeg har talt med en meget informativ person som fartalte om nogen af produkterne. Blandt andet kunne han henvise til en anden forhandler der havde en af skærmene stående, det siger mig at han var fokuseret på kundevejledning/service og ikke bare rent salg?! (tror på det bedste i folk)
Men til sagen: de har to spændende 42" skærme (synes jeg med min viden) med hver deres gode sider.
LG MZ-42PZ70, skulle være med opdateringer siden forrige model. Info panel i bunden af skærm, go til kabeltv modtagelse, to tv-tunere (altså PIP) og forberedt til HDTV. http://www.home-cinema.dk/index.php?show=produkter_plasma_42 pz70
NEC 42VP4, mere til den proffe bruger og bedre til parabolmodtagelse. PIP men kun en tuner. Forberedt for HDTV. http://www.home-cinema.dk/index.php?show=produkter_plasma_42 vp4
Mine spørgsmål er så: Hvilken er bedst i forhold til egenskaber? Kvalitet? Service fra ovennænte firma (link)? Nogen med erfaringer fra disse modeller?
Info og hjælp modtages gladeligt!? __________________ www.renaultklubben.dk
www.webasto.dk
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha HDTV forberedt? Opløsningen på begge skærme er så ringe at de ikke engang kan udnytte dit tv (pal) signal.
Den lodrette opløsning på begge paneler er 480 og det er bare ikke nok mod dvd'ens 720. Så panelerne kan ikke udnytte dvd for slet ikke at tale om blu-ray, hd-dvd og hdtv.
Der er generelt mange dårlige ting ved plasma (bl.a. højt strømforbrug). Hvis du vil have fladskærm, så anbefaler jeg et LCD- display istedet med høj opløsning og lav response tid (måles i ms, hvor alt på eller over 25ms. er ubrugeligt)
Generelt synes jeg ikke produkterne er gode nok endnu, og slet ikke til prisen, men er du sikker på du vil have fladskærn, så drop plasma, især dem med en dårlig (ynkelig) opløsning.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af de 2 nævnte har eller får nogenside noget med HDTV at gøre. LG kan jeg bestemt ikke anbefale, NEC, Panasonic og Pioneer er blandt de bedste PDP brands på marked. Men igen, det er kun dine øjne der kan vurdere hvad der er bedst.
CRT slår stadig PDP og LCD med flere længder.
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
virtual Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
af de 2 der ville jeg vælge NEC
pga.
Med en lysstyrke på 1200 cd/m2(LG har 1000)Contrast på 3200:1(LG har 3000:1) vises billedet utroligt lyst, skarpt og detaljeret. Skærmen benytter sig ligeledes af den nye kølingsteknologi hvilket gør den totalt lydløs.
Der ydes 2 års on-site garanti på dette produkt! Vi kommer altså til dig hvis der skulle opstå problemer.
men som de andre skriver så har de begge for lille opløsning, tager du nu deres 50" LG så får du en opløsning på 1366 x 768 og det er oppe i den størrelse hvor du har DVDer osv
__________________ Johnny
|
| Til top |
|
| |
Mandal Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
boborg skrev:
|
Anbefales af Euro1080 den europæiske HDTV kanal. Og investerer du så mange penge i et Plasma, så ville jeg også anskaffe mig parabol, HDTV modtager og Euro1080 abo. Ellers ville man ikke få nok glæde af de mange penge...
|
|
|
Hvornår kan man reelt forvente HDTV i DK? Snakker vi ikke 2008+?
\Mandal
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 22 August 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Novicen! Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Stor-København
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
jeg kan da anbefale dig at købe det hos en god bekendt ved navn Ricky
www.powerplasma.dk 
LOL... sikke sjov du er!!!!!
Tak for hjælpen alle, noget klogere er jeg da blevet!!
Michael
det er gas |
|
|
__________________ www.renaultklubben.dk
www.webasto.dk
|
| Til top |
|
| |
Torben71 Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget skummelt ved dette selskab?
rvu84 skrev:
|
jeg kan da anbefale dig at købe det hos en god bekendt ved navn Ricky
www.powerplasma.dk 
det er gas |
|
|
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en indskydelse, Phillips har såvidt jeg kan se 2 modeller med plasmaskærm og Pixel Plus 2 en der hedder 42PF9966 og 50PF9966 måske de var værd at kikke på.
|
| Til top |
|
| |