Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Sådan skal det gøres... eller ikke... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 August 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Så har HIFI Klubben igen lavet Censur på cybertainment!

Jeg har konfronteret dem med deres prissætning af Thule. Iflg deres egne reklamer som man kan se her: http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|a|921|||

Så er prisen på Thule som sædvanlig faldet, efter HIFI Klubben har overtaget forhandlingen. Ja helt op til 24%... det er da vildt ikke! WOW!!!

Jeg har sammenlignet priserne hos HIFI Klubben med de priser TC kørte med, og pudsigt nok ligger priserne hos HFK på samme niveau som hos TC (endda lidt over i nogle tilfælde).

Da jeg konfronterede HFK med sagen indrømmede de, at det faktisk kun var to produkter der var nedsat! Resten var til uændret pris.

En anden person fra norge kommenterede, at et af produkterne sågar var steget 3500,- i norge.

Da jeg begyndte at grave lidt nærmer i sagen, skete der præcis som forventet... HFK havde desværre ikke lyst til at kommentere sagen nærmere. Og pludselig er hele tråden slettet! Det kalder jeg en kiosk der vil tages seriøst... Kun positiv omtale, ellers sletter vi det!!! I øvrigt ser det ud til, at jeg er blevet frataget retten til at skrive flere indlæg!

Jeg gider ikke køre mere rundt i det, for HFK har endnu en gang bevist at man IKKE kan tage dem seriøse, og at de stikker halen mellem benene hver gang man afslører dem i knap så heldig markedsføring.

Men folk der er blevet fristet af de lovede lave priser.... Kig jeg for.... og sammenlign med de priser TC havde.... Det er IKKE nødvendigvis blevet billigere.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 August 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Det er jo et klart brud paa lovgivningen og markedsfoeringsloven!!!

Du boer sende en klage til forbrugerombudsmanden, han paatager jeg meget gerne den slags sager, og saa kan HFK faa taesk som de aabenbart fortjener.

Det er efterhaanden en bundraaden branche det her  Brugtbilshandlere har vist et bedre ry.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Måske det skulle til at være obliogatorisk med et lille lyst overskæg som sælger hos HFK.... Det har længe været en uskrven regel for brugtvognsforhandlere!

jisimu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 August 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Det er ret skidt hvis HFK censurere deres brugerforum, det gør at man midster tilliden til dem.

Dog skal det siges at du skal sammenligne HFK's priser på Thule med de priser HFK havde før de overtog eneforhandlingen og ikke med TC's priser, da det eneste HFK lover er at de vil sænke priserne med op til 24% og ikke at de vil være op til 24% billigere end hidtid billigste pris.

Derudover skriver HFK "op til 24%" hvilket går at de faktisk kan nøjes med at sænke prisen på et enkelt produkt og stadig overholde markedsføringsloven.

Til top Vis jisimu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jisimu

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det er lidt kreativt ikke.... kreativ markedsføring....

Reelt set får kunden ingen økonomisk glæde af, at HFK har overtaget forhandlingen som eneforhandler.... og om rådgivningen ... tjaa... på typisk HFK niveau.... Fedt at en knægt på 20 år skal belære mig om HIFI, bare fordi han har fået fritidsjob hos HFK....

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan I overhovedet finde på at skrive i et forum, hvor det er bedst at man skriver positivt om forum-ejerens produkter!!! Nah, så går det da lidt bedre her, selvom de også "tager maximalen" ind imellem!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 August 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ellers gerne komme med en kommentar om HFK, men sidst jeg kom til det fik jeg PM om at det var indlæg som mine der lukkede tråde.

Men faktum er at HFK er ved at være noget, nå ja bestem selv.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 August 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige læst og analyseret pressemeddelelsen og der er det vigtige denne sætning:

"Aftalen betyder, i følge Hi-Fi Klubben, at priserne nedsættes med op til 24% i forhold til tidligere tilgængeligt!"

Ergo lover HFK prisnedsættelser med op til 24%, læg mærke til formuleringen OP TIL, ikke et gennemsnit eller en generel nedsættelse, så med denne bløde formulering kan det i princippet være 10 produkter der ikke falder, og et enkelt eller to der har 24%.

Markedsføringsloven sætter dog nogle grænser, og min umiddelbare vurdering er at der kan være tale om vildledende udtalelser. Så hvis nogen har tid og lyst, så er det bare at skrive til forbrugerombudsmanden og bede ham gå ind i sagen. Jeg melder pas pga. tidspres på andre projekter og min sparsomme fritid oven på PP-casen.

Venligst,
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

det er skidt....

jeg læser "..priserne" så menes der mere end et produkt, og med "op til" at der som min. er et produkt der er nedsat 24%, og mindst et produkt er nedsat et sted mellem 0 og 24 %.

jeg vil da gerne skrive til forbrugerombudsmanden hvis nogle kan hjælpe mig med dokumentationen. bare et link eller et billede af en prisliste.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

og hvis priserne er steget med eks. 3500 i norge er det da helt hen i vejret!

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 August 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 30 August 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hurtig:

Jeg kan forstå at du er blevet dårligt behandlet af Hi-Fi Klubben.... Det har du ikke nævnt i nogen af de korrespondancer vi har haft i de forskellige tråde... Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvad det går ud på, så kan jeg måske bedre forstå dit evige skyderi efter HFK. 

Bare send privat, hvis det er...

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes