Forfatter |
|
Stefan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 54
|
Sendt: 06 Juli 2003 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle!
I øjeblikket har jeg et _meget_ gammel 20" tommer Prosonic fjernsyn, som jeg burde ha' begravet for en del år siden! Desværre er jeg rimeligt fattig, så har kun ca. 5.000 at rutte med..
Jeg har en ganske udemærket dvd, Pioneer 717, og en del dvdfilm som jeg bruger meget tid på, så et 16:9 fjernsyn ville nok være at foretrække, og så vidt jeg har forstået burde jeg også anskaffe mig et der kører med 100hz!? Jeg har kigget lidt på to typer i denne prisklasse, et JVC 28" 16:9 100hz til små 5k(normalpris så vidt jeg kunne se), og et Tandberg 32" 16:9 100hz til 5k (sat ned fra 6k)!
Jeg ved ikke ret meget om fjernsyn, så jeg vil gerne have jeres mening! Er dette alt for billige fjernsyn, hvis man gerne vil have god kvalitet, eller er de udemærkede i forhold til dem som koster noget mere? Et 32" til en normalpris på 6k? Er dette meget dårlig kvalitet siden den lave pris, og kommer man længere med et lidt mindre i samme prisklasse?
/Stefan
|
Til top |
|
|
Stefan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilføjelse..
Så også lige at man i en af de lokale butikker kunne få et 28" 100 hz panasonic tv inkl. møbel for 5.000, sat ned fra 7.000! Kan ikke huske hvilken model det var, og den tidligere pris på 7000 var altså inkl. dette møbel!
Er der slet ingen som har nogle erfaringer eller forslag de vil dele ud af?
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 07 Juli 2003 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
med den pris du vil give, ville jeg købe 50 hertz. Ked af det men kvali koster
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
bare en note: HOLD DIG LANG VÆK FRA TANDBERG DET ER NOGET VÆRRE L***
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 07 Juli 2003 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er nede i den prisklasse, så prøv bare at holde dig til et af de kendte mærker inden for radio/Tv, og gå efter en 32" helt klart. Du skal ikke være ked af at du ikke kan få et 100 Hz for de penge, din 717 (super maskine) med et godt S-video kabel, giver stadig et rigtig godt billede på et 50 Hz. Jeg har selv haft en 717 og et 36" 16:9 50 Hz.
Ha´ lidt tålmodighed, kig div. tilbuds aviser igennem, lige pludeselig er den der !!
__________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
guru skrev:
bare en note: HOLD DIG LANG VÆK FRA TANDBERG DET ER NOGET VÆRRE L*** |
|
|
Tandberg, Sandberg, Sanyo, Dantax, Prosonic, Sony, Panasonic, Phillips osv.
Hvis du nu køber et Tandberg fjernsyn til 3.000 får du præcis det samme fjernsyn som hvis du køber et Sanyo, Dantax osv. til samme pris. Da det er et helt andet firma der producerer alle disse fjernsyn hvorefter de enkelte firmaer (sanyo, dantax osv.) køber de produkter og sætter deres mærke på.
Derfor er der ikke forskel mellem et 3.000 kroners Tandberg fjernsyn og et 3.000 kroner Sony fjernsyn. Selvfølgelig er der mange undtagelser da Sony også selv producerer fjernsyn, men der skal vi op i priser til omkr. 5k.
Guru: Har du nogensinde eget et Tandberg fjernsyn..eller er det bare fordi navnet lyder dårligt og at de "laver" billige fjernsyn. Jeg selv tror ikke på at der er forskel på et Tandberg til 3k og et sony til 3k. Jeg tror faktisk at Tandberg er bedre da du ikke betaler for reklamerne, da de ikke laver reklamer, hvorimod meget af de 3k går til reklamer hos sony (mindre penge til selve fjernsynet).
Denne information kommer fra en medarbejder i electronic city/elgiganten kan ikke huske...
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jannik
Jeg kan med lettelse sige at jeg aldrig har ejet et Tandberg, Til gengæld har arbejdet et par år hos Elgiganten hvor vi bla. solgte Tandberg. Vores demomodel blev udskiftet 3 gange på 5 måneder pga forskellige problemer samtidig fik vi mange af fjernsynene tilbage mest pga dårlige printkort der simpelten brænde af!!!
At putte Tandberg, Sandberg, Sanyo, Dantax, Prosonic, osv i samme bås som det anerkendte mærker er nok en sandhed med modifikationer, men med de billigere modeller kan du til dels have ret. Problemet opstår med 100 hertz og andre tekniske ting på billigere fjernsyn som der koster penge. Køb en alm 28 til 3000 men lad være med at købe billige tandberg med 100 hertz de gør mere skade end gavn fordi den tekniske udførelse er for ringe.
Denne information blev bragt til jer fra en pålidelig kilde
|
Til top |
|
|
garner30 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se, skal man have Loewe til ca. 20.000,- hvis man skal have 100hz der er nogenlunde til at holde ud at se på. (hvis man bruger hybridnettet) Jeg har kigget på mange 100hz fjernsyn og er ikke imponeret. Grunden skulle være at hybridnettet ikke lever op til hvad det moderne tv kan, rent billedmæssig. Det jeg ikke kan lide ved "billige" 100hz, er at billedet bliver særdeles syntetisk at se på. Prøv at se på alle de lyse (hvide) konture på et "billigt" 100hv og så på et godt 50hz ved siden af. Man skal ikke tro at 100hz automatisk er lig med det bedste.
|
Til top |
|
|
Stefan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene!
Grundet størrelsen af vores stue, og den afstand vi skal sidde fra fjernsynet, vil et 28" være mest aktuelt! Har ikke rigtigt plads til et 32" - og alt vil være en forbedring i forhold til mit gamle 20"!
Men hvis jeg forstår jer rigtigt, så ville det smarteste være at smide 5.000 efter et 50hz? Vil et 100hz, eksempelvis det panasonic jeg så, være dårligere end et 50hz i den prisklasse? Også selv om jeg primært skal se dvd og en lille smule tv via parabol? Det er helt sikkert dvd-kvaliteten jeg vægter højest!
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
garner30 skrev:
For mig at se, skal man have Loewe til ca. 20.000,- hvis man skal have 100hz der er nogenlunde til at holde ud at se på. (hvis man bruger hybridnettet) Jeg har kigget på mange 100hz fjernsyn og er ikke imponeret. Grunden skulle være at hybridnettet ikke lever op til hvad det moderne tv kan, rent billedmæssig. Det jeg ikke kan lide ved "billige" 100hz, er at billedet bliver særdeles syntetisk at se på. Prøv at se på alle de lyse (hvide) konture på et "billigt" 100hv og så på et godt 50hz ved siden af. Man skal ikke tro at 100hz automatisk er lig med det bedste.
|
|
|
At man skal i 20.000 for at få 100 hertz synes jeg er en overkanten (Loewe er vildt overvurderet) men 100 hertz på billige fjernsyn kan se syntetisk ud dog vil de fordele der er ved 100 hertz opveje ulemperne. Hvis jeg skulle købe fjernsyn i den prisklasse ville jeg smide de sidste knaster og købe 100 hertz fra en anerkendt producent, altså det Panasonic du har på hånden.
Tandberg er notorisk ustabil hvis du køber så husk for din egen skyld at købe en ekstra forsikring, de penge er givet godt.
Et købstips!!: tag en dvd med du kender og få vidst på de fjernsyn du er intereserede. De tv signaler der er vidst for eksempel i Elgiganten variere meget pga. forskellige ledningslængder ødelagte stik osv de kan derfor ikke bruges til bedømmelse.
Husk at vi her på forummet er meget "nørdede" og vores udstyr mange gange koster en hel del mere end det prisleje du vil købe i. Denne bemærkning skal ikke opfattes som blærende men med pengene kommer kvaliteten, derfor lyt men i sidste ende er det dine øjne der skal se på fjernsynet, stol på dem
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 13 Juli 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan.
I uge 29 har El-Giganten tilbud på et Panasonic 32" 16:9 100 Hz ( TX32DK20 ) til 5.999,- før pris 8.899,- __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|
Stefan Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juli 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, og mange tak for svaret!
Men har faktisk allerede købt et Panasonic 28" 16:9 100 Hz (TX28DK20) til ca. 4.000,- kroner i bilka! Det var/er på tilbud til 4.389,- men da min kæreste arbejder derude fik vi næsten 10%'s rabat på det! Indtil videre er jeg meget tilfreds med det, og det opfylder til fulde de krav jeg stiller til det...
En ting undrer mig dog, nemlig at der i manualen står, at man ikke må slutte en computer til via en TTL udgang (5 volt)?! Nogen der ved hvad dette er? Jeg skal slutte min maskine til, via en svhs udgang fra et g4 grafikkort, er dette sikkert nok, eller skal jeg lade være?!
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Zibas Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefan skrev:
Hejsa, og mange tak for svaret!
Men har faktisk allerede købt et Panasonic 28" 16:9 100 Hz (TX28DK20) til ca. 4.000,- kroner i bilka! Det var/er på tilbud til 4.389,- men da min kæreste arbejder derude fik vi næsten 10%'s rabat på det! Indtil videre er jeg meget tilfreds med det, og det opfylder til fulde de krav jeg stiller til det...
En ting undrer mig dog, nemlig at der i manualen står, at man ikke må slutte en computer til via en TTL udgang (5 volt)?! Nogen der ved hvad dette er? Jeg skal slutte min maskine til, via en svhs udgang fra et g4 grafikkort, er dette sikkert nok, eller skal jeg lade være?!
|
|
|
Hej Stefan
Jeg ved ikke om du har prøvet det !!?? Der sker ikke noget ved at koble din pc til dit tv. Det kan sagtens lade sig gøre..
Og tillykke med dit nye Panasonic Fjernsyn, de kan sgu bare det der med at lave Fjernsyn...
Zibas
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
guru skrev:
bare en note: HOLD DIG LANG VÆK FRA TANDBERG DET ER NOGET VÆRRE L*** |
|
|
Tandberg, Sandberg, Sanyo, Dantax, Prosonic, Sony, Panasonic, Phillips osv.
Hvis du nu køber et Tandberg fjernsyn til 3.000 får du præcis det samme fjernsyn som hvis du køber et Sanyo, Dantax osv. til samme pris. Da det er et helt andet firma der producerer alle disse fjernsyn hvorefter de enkelte firmaer (sanyo, dantax osv.) køber de produkter og sætter deres mærke på.
Derfor er der ikke forskel mellem et 3.000 kroners Tandberg fjernsyn og et 3.000 kroner Sony fjernsyn. Selvfølgelig er der mange undtagelser da Sony også selv producerer fjernsyn, men der skal vi op i priser til omkr. 5k.
Guru: Har du nogensinde eget et Tandberg fjernsyn..eller er det bare fordi navnet lyder dårligt og at de "laver" billige fjernsyn. Jeg selv tror ikke på at der er forskel på et Tandberg til 3k og et sony til 3k. Jeg tror faktisk at Tandberg er bedre da du ikke betaler for reklamerne, da de ikke laver reklamer, hvorimod meget af de 3k går til reklamer hos sony (mindre penge til selve fjernsynet).
Denne information kommer fra en medarbejder i electronic city/elgiganten kan ikke huske...
|
|
|
Det kunne ikke være mere forkert, og da det angiveligt skulle komme fra en medarbejder derude fra de butikker du nævner forbavser det mig ikke at lukke sådan noget bræk ud. Sony producerer alle deres tv selv - de er stort set de eneste der bruger Trinitron-billedrør, og kan du finde et Tandberg med Trinitron-billedrør så sig til og jeg giver en kasse øl lige på stedet. 
Det samme gælder Sanyo - de har ikke en skid at gøre med Prosonic osv. Prosonic-tv´ene og lign. fra f.eks. Denver, Euroline, Panavision ( IKKE PANASONIC) og alle de andre billigbillig-mærker bliver produceret på en stor fabrik i Tyrkiet og bliver alle konstrueret på ældre teknik der kan købes til ingen penge. Tandberg bliver lavet nøjagtigt samme sted!
Sanyo laver selv deres tv med billedrør fra LG/Philips og producerer idag størsteparten af alle videomaskiner til f.eks. Sony, Philips osv., da ingen rigtigt satser penge på VHS-maskiner. Dette er en af de eneste former for insider-samarbejde de store mærker imellem.
Så gem alle de "jeg-mener-jeg kender-sandheden"-ord indtil der er rigtige facts indblandet! Det er ingen hemelighed at producenterne går mere og mere sammen om at lave tingene, men alt med måde og de har ikke det FJERNESTE med Prosonic osv. at gøre! Så ret du bare din kære Elgiganten-medarbejder og bed ham smutte på Radio-skolen en gang til, for han må ikke have klaret det ret godt - endnu engang sætter de standarden for minusviden i branchen! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stefan skrev:
Hejsa alle!
I øjeblikket har jeg et _meget_ gammel 20" tommer Prosonic fjernsyn, som jeg burde ha' begravet for en del år siden! Desværre er jeg rimeligt fattig, så har kun ca. 5.000 at rutte med..
Jeg har en ganske udemærket dvd, Pioneer 717, og en del dvdfilm som jeg bruger meget tid på, så et 16:9 fjernsyn ville nok være at foretrække, og så vidt jeg har forstået burde jeg også anskaffe mig et der kører med 100hz!? Jeg har kigget lidt på to typer i denne prisklasse, et JVC 28" 16:9 100hz til små 5k(normalpris så vidt jeg kunne se), og et Tandberg 32" 16:9 100hz til 5k (sat ned fra 6k)!
Jeg ved ikke ret meget om fjernsyn, så jeg vil gerne have jeres mening! Er dette alt for billige fjernsyn, hvis man gerne vil have god kvalitet, eller er de udemærkede i forhold til dem som koster noget mere? Et 32" til en normalpris på 6k? Er dette meget dårlig kvalitet siden den lave pris, og kommer man længere med et lidt mindre i samme prisklasse?
/Stefan
|
|
|
Hej Stefan
Lyd og billed har tilbud på Panasonic TX-32PL10 32 tommer med 100Hz til 6995,00 - det koster lidt over det beløb du nævner, men tro mig du vil ikke fortryde at give den "skilling" mere for et tv der er væsentligt bedre end samtlige billig-mærker! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 01 August 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
garner30 skrev:
|
|
|
Du har til dels ret - kvali koster, men hvorfor give 20000 kr. for et Loewe når du kan få et Panasonic til 10000 kr.? Teknikken er den samme, designet er bare anderledes! 
Men du har ret med billige 100Hz tv kontra dyre 50Hz tv - prismæssigt ens, men kvalitetsmæssigt stor forskel! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

|
Sendt: 01 August 2003 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha Ronin skarp i pennen som sædvanlig!!! Well du har til dels ret med hensyn til Elgiganten, fyren han snakkede med var temmelig sikker deltidssælger og nogle af de fyre har ligså megen viden/entusiasme som pigen på din lokale Shell tank.
Dog har jeg selv været ansat som deltidssælger i Elgiganten i et par år og nogle af os ved faktisk godt hvad vi snakker om.
90% af de mennesker der handler i Elgiganten er sgu ligeglade med viden og service, de vil bare have en lav pris. Derfor skal prisen ned også sparer man på bemandningen og uddannelse. Samtidig er det røvsygt at stå og vente på folk der så vil høre om en transistor radio. Arbejdstiden er røvsyg, hvem med lidt kompetence og familie kunne du få til at arbejde til 20.00 på hverdage og 17.00 hver anden lørdag?
Alt i alt næste gang du kommer ned i din Lokale Elgigant så smil til de ansatte de har ikke verdens fedeste job.
|
Til top |
|
|
Simse Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 27 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal også ud at købe et TV. Jeg har max. kr. 3000,- at købe for. Det er ikke meget, det ved jeg. Konen vil helst ha' et 21" og jeg et 28" - sådan er det nu en gang at være to. I bilka i næste uge er der to forskellige Prosonic TV på tilbud:
28" 16:9 100 Hz. Model 28NXSF. Stereo, 2 x 12 watt RMS, grafisk equalizer mm. til kr. 2999,- (sat kr. 500 ned)
21" 50 Hz. Model 21T60. Flat square billedrør, 16:9/4:3 format omskiftning mm. til kr. 1299,- (sat kr. 300 ned)
Er der idé i at købe et af disse TV eller er Prosonic bare penge lige ud af vinduet???
Kan det altid svare sig at købe mærker som Panasonic o.s.v. selvom prisen er noget dyrere???
Giv et godt råd til en som ikke ved helt så meget, som mange af jer andre herinde. __________________ Han lever i mig!
|
Til top |
|
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 28 September 2003 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er billedkvaliteten der er det vigtigste og vi tager udgangspunkt fra priserne idag, er min personlige holdning følgende:
0 - 5.000kr. = Køb 50Hz TV
Idag har 100 Hz fjernsyn i denne prisklasse simpelthen for dårligt et billede. Men, som tiden går og 100Hz teknikken bliver mere moden, falder priserne på fjernsyn med god 100Hz teknik helt naturligt osse. Men, lige pt. er ovenævnte eksempel(syntes jeg) et godt udgangspunkt for folk, der ikke lige følger udviklingen af teknologierne bag fjernsynet og ved hvad kvalitet koster.
|
Til top |
|
|