Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hitachi LCD projektorer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 August 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Håber i kan hjælpe mig i dette forum.

Jeg vil snarest anskaffe mig enten en Hitachi PJ-TX100 eller PJ-TX10 projektor. Mit valg vil falde på den af modellerne som har den bedste zoom. Projektoren skal nemlig bruges i min stue hvor der vil være ca. 4 meter til lærredet. Jeg ønsker ikke et billede som er mere end ca. 2 meter bredt og skal derfor have den af projektorne som har mulighed for dette ved hjælp af zoom. Det vil altså sige at jeg skal bruge den af modellerne som kan lave det mindste billede på den længste afstand fra lærredet.

Jeg er ikke helt inde i zoom mulighederne mht. 2:1 zoom og lign.

Kan i hjælp mig?

På forhånd tak :-)

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 August 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hitachi PJ-TX100 kan på 4 meters afstand lavet et billed på mellem 2,2 meter og 3,6 meter...

Hitachi PJ-TX10 billed kan stilles til mellem 1,9 meter og 3,9 meter ved 4 meter.

Til top Vis A-M-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A-M-P Besøg A-M-P's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 22 August 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

A-M-P skrev:
Hitachi PJ-TX100 kan på 4 meters afstand lavet et billed på mellem 2,2 meter og 3,6 meter...

Jeg kan ikke lige tjekke det hvor jeg sidder nu, men jeg er 99% sikker på at de tal ikke er rigtige. Det er de tal der står på projectorcentral, men den har før vist sig forkert. Jeg kan lige tjekke manualen i morgen, men under alle omstændigheder så har PJTX 100 2X zoom, dvs. længst væk er dobbelt så langt som tættest på, hvilket jo ikke hænger sammen med de tal. Jeg mener det hedder 2,3-4,7 meter væk ved et billede på 2 meter - men som sagt, jeg tjekker lige manualen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

A-M-P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Sendt: 23 August 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Grunden til at du ikke kan få det til at stemme, er nok at du har byttet rundt på de to projektors specs...

PJ-TX100 har et zoom på 1,6... hvilket giver lige omkring 2,2 til 3.6.

PJ-TX10 har derimod et zoom på 2... fra 1.9 til 3.9 meter skulle være god nok...

Til top Vis A-M-P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A-M-P Besøg A-M-P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes