Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kun aktive sub’er? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på om det virkelig ikke er muligt at købe passive subwoofere til hjemme hifi?? Efter hvad jeg kan se foregår ALT som passive sub'er!!

Nogle der ved om man kan købe passive subwoofere, og helst som hifi, ikke PA/disco!?

Jeg ligger forresten inde med en IMG Stageline sta-322 2x300watt rms i 8ohm og brokoplet 1x800watt rms i 8ohm. Det er en Disco effektforstærker med indbygget delefilter så man kan vælge at den kun skal levere bas. Derfor ville jeg være MEGET interesseret i at få lidt udbytte af den, til at levere lidt ekstra bund når jeg spiller høj musik.
Men er det ikke muligt at få passive sub'er til hjemmebioen, har jeg kigget lidt på denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=273772218&n=12273936 18&pn=1227400084

Efter hvad jeg umiddelbart kan se, så har den 2 voice coils på 4ohm, er det så ikke muligt at sætte den i serie eller parralel så man får 1 8ohms sub??

Håber nogle kan hjælpe mig
Til top Vis m0tZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m0tZ

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 August 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

prøv at maile www.frequence.dk, de kan helt sikkert hjælpe dig.

og hvis du har tålmodighed, så kan du jo vente på genierne her på siden

m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

takker, vil da lige smide dem en mail 

Genierne er skam velkommen....jeg har ikke travlt

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Passive sub's finder du kun til bilstereo (kan ikke anbefales) og PA (kan til tider anbefales).

Hvis du gerne vil bygge selv, er der mange bud her på siden. Det kræver blot at benytte søgefunktionen.

Den nævnte CW skal nok sætte liv i kludene, kender den dog ikke.

Jeg vil anbefale at bygge et lukket kabinet. Ulempen er udelukkende lavere følsomhed ift. basrefleks. Fordele ved lukket er: Bedre lydgengivelse, nemmere at lave, dybere bas (basrefleks giver mere bas omkring resonansfrekvensen, men ruller til gengæld hurtigt af, og spiller derfor ikke dybt).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Dyne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Vil du lige holde op. Der findes ganske ok sub-enheder indenfor bilstereo.
- går selv en smule op i bilstereo. THansens CerwinVega i den store 15" får du meget sub for pengene, men er snildt muligt at finde bedre.
F.eks. Kan disse anbefales: http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produkt&a mp;page=1&am p;id=838&kategori=3&maerke=12
Kan da nok lave lidt lydtryk, men er bygget til at spille flot rent og musikalsk.
I stil med CW'eren du har kig på er der http://www.go-loud.dk/default.asp?show=produkt&page =1&id=366&kategori=3&maerke=7
RF er modsætningen til Boston Acoutics, men masser af knald på slagene... - og i ca. samme prisklasse. Dette er deres mindste serie...
Ellers kig lidt rundt på www.go-loud.dk for at se lidt flere. Soundstrem er nok der, hvor du får den bedste enhed til små penge. Derudover er der Focal som er rigtig gode rentspillende enheder, og Phoenix Gold, som har image lidt henaf JBL og NAD - masser af Power, og rimelig rent... Mit foretrukne, da de også kan spille relativt rent, samtidig med de levere den rigtig lækre sprøde bund...
Dog er der ikke meget info at få om enhederne på hans side, så du bliver nødt til at finde producenternes sider. Tilgengæld har han med garanti DK's laveste priser! - finder du det billigere andetsteds, smid ham en mail, og han vil gå et par % under den pris.
Til top Vis Dyne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyne

m0tZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Mange mange tak for svarende....nu vil jeg lige gå i krig med at undersøge nogle af de autostereo subs, og måske overveje at samle selv 

Til dig Kjeldsen: Hvis jeg bygger selv bliver det dog basreflex eftersom jeg egentlig kun mangler flere dB. selvfølgelig skal den også spille rimelig rent så det er værd at lytte til. Men mangler lige de sidste til at få hele hjernen til at gå i traumer når jeg en sjælden gang vil høre lidt techno

Men tak for svarende begge 2, det var en go hjælp til mine spørgsmål

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes