Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HIFI Klubben eneforhandler?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hefner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på NAD T753 men kan det virkelig passe af HIFI Klubben er det eneste sted man kan købe NAD. Er der ikke nogle internetbutikker der forhandler det?? såsom audiosound.dk så man kan få det en smule billigere?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Til top Vis Hefner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hefner

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Det er kun HFK der forhandler NAD, ligesom stort set alt andet HFK forhandler. Det kan undre lidt, men HFK kræver normalt at være eneforhandler for at ville sælge noget.... Nok fordi de således selv kan diktere prisniveauet, uden hensyn til andre konkurrenter.

Hvorfor skulle man ellers kræve at være eneforhandler??? De påstår jo eks at de efter overtagelsen af Thule har sat dette mærke ned. Det passer så ikke alligevel, og da de nu er eneforhandlere, kan de jo sætte priserne som det passer dem!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hefner skrev:

Jeg har kigget lidt på NAD T753 men kan det virkelig passe af HIFI Klubben er det eneste sted man kan købe NAD. Er der ikke nogle internetbutikker der forhandler det?? såsom audiosound.dk så man kan få det en smule billigere?

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Ja, Hifiklubben er det eneste sted du kan få NAD. Iøvrigt lækker reciever!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 August 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er kun HFK der forhandler NAD, ligesom stort set alt andet HFK forhandler. Det kan undre lidt, men HFK kræver normalt at være eneforhandler for at ville sælge noget.... Nok fordi de således selv kan diktere prisniveauet, uden hensyn til andre konkurrenter.

Hvorfor skulle man ellers kræve at være eneforhandler??? De påstår jo eks at de efter overtagelsen af Thule har sat dette mærke ned. Det passer så ikke alligevel, og da de nu er eneforhandlere, kan de jo sætte priserne som det passer dem!

Ja, Hifiklubben er glad for monopol. Ud over det synes jeg nu ikke de tager overpriser. Bl.a. har jeg lagt mærke til at NAD i Frankrig og Italien er omkring 20% dyrere end herhjemme. Omvendt kan Denon (næsten) altid findes en del billigere i Tyskland

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Hefner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for hjælpen, da jeg står og skal vælge mellem NAD 753 eller en HK AVR 430, som jeg kan handle på audiosound.dk til en væsentlig lavere pris end de sælger den til i butikkerne. Hvis I har nogle gode argumenter, både for og imod, så er i meget velkommen til at skrive. Jeg har Dali 6006 højtalere.

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt, findes der ingen internet shops som forhandler NAD og dem som forhandler DENON gør det med visse forbehold som ofte ikke ligefrem gavner dig som forbruger.

HFK har også eneforhandling på DENON og det er, ifølge demselv, en aftale direkte med DENON i japan, så de DENON apparater man køber i f.eks. Tyskland er ting som DENON ikke har styr over (gråt marked) og heller ikke vil servicere officielt i DK. DVS. man vil altså ikke kunne indlevere disse til reparation hos HFK på garanti eller få nyeste upgrade og lign..  Så hvor klogt er det lige at spare de penge ?... mig bekendt plejer det ikke at dreje sig om flere tusinde kr. !

Til HURTIG: Er du ikke rar lige at komme med noget konkret bevis på at THULE priserne ikke er faldet ?... Jeg kan nemlig ikke lige se det nogen steder. Har nemlig selv kigget på en THULE PA150 effekt-forstærker til mit setup og der er prisen hos HFK nedsat med næsten 24% i forhold til Tape Connections pris på deres hjemmeside. (tjekket d. 22.07.04) !!.... Såååå medmindre at du kan pege på en forhandler hvor jeg får en bedre pris OG service / kompetance, så jeg tror nu nok at HFK, indtil videre, har den gule føretrøje i kapløbet om mine penge. 

/Spinner

Til top Vis spinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spinner

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 August 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

spinner skrev:

Mig bekendt, findes der ingen internet shops som forhandler NAD og dem som forhandler DENON gør det med visse forbehold som ofte ikke ligefrem gavner dig som forbruger.

HFK har også eneforhandling på DENON og det er, ifølge demselv, en aftale direkte med DENON i japan, så de DENON apparater man køber i f.eks. Tyskland er ting som DENON ikke har styr over (gråt marked) og heller ikke vil servicere officielt i DK. DVS. man vil altså ikke kunne indlevere disse til reparation hos HFK på garanti eller få nyeste upgrade og lign..  Så hvor klogt er det lige at spare de penge ?... mig bekendt plejer det ikke at dreje sig om flere tusinde kr. !

Til HURTIG: Er du ikke rar lige at komme med noget konkret bevis på at THULE priserne ikke er faldet ?... Jeg kan nemlig ikke lige se det nogen steder. Har nemlig selv kigget på en THULE PA150 effekt-forstærker til mit setup og der er prisen hos HFK nedsat med næsten 24% i forhold til Tape Connections pris på deres hjemmeside. (tjekket d. 22.07.04) !!.... Såååå medmindre at du kan pege på en forhandler hvor jeg får en bedre pris OG service / kompetance, så jeg tror nu nok at HFK, indtil videre, har den gule føretrøje i kapløbet om mine penge. 

/Spinner

Hva'? Hvor? Hvordan?.... Årh undskyld, kunne ikke lade være... det kriblede sådan i fingrene...AV!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

tror ikke du kan få NAD billigere andre steder end i hfk,men det er dynaudio der

står for NAD i das vaterlandmåske de kan gøre det billigere men jeg tvivler!

hefner google er din ven søg og du skal finde

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 August 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

pa 150 b er osse en kanon forstærker. kan se at klubben har nedsat prisen på en ia350 b fra 24990,00 til 24899,00 hvilken besparelse. er sikker på at dem der ligger inde med thule sælger det billigt nu, for at slippe af med det. er thule i top 3 mht reklamationer på deres udstyr ?
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Ja, HFK's kompetance er tilsyneladende også mål for verbale tæsk i flere tråde herinde og jeg må altså erkende at jeg ikke kan genkende jeres oplevelser ... De gange jeg har talt og handlet med dem har de fint vidst hvad de har talt om og JA det kan da godt være at alle deres ansatte ikke lige ved hvordan en rør-forstærker fungerer eller hvad ved jeg..... men netop mht. kompetance og kvalitet så skal HFK vel sammenlignes med andre "kæder"..... altså FONA, EL-GIGANTEN osv.. og der synes jeg godt nok at HFK er noget bedre !! .. på ALLE punkter.

Sammenligner man dem med rigtige "lodekolbe / audiophile" butikker som f.eks. Hi-Fi Forum så er deres kompetance niveau muligvis lavere.... men er det ikke også at skyde fugle med kanoner ? ... de er jo en kæde som satser på et bredt all-round publikum og ikke kun Hi-Fi "nørder".

/Spinner

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Giver dig fuldstændig ret! Velformuleret!
Og dette, var ment i ramme alvor!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Hefner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jer der har handlet med www.audiosound.dk ??
Vil meget gerne høre om folks oplevelser med dem, da det måske kunne blive dem jeg handler ved.

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 26 August 2004 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

ja spinner formulerede det ganske fornuftigt...

Hurtig er bare ...lidt for hurtig nogle gange..

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

spinner
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Måske fordi, at man ved ene-forhandling undgår irriterende pris-krige på diverse apparater og nemmere sikrer sig en avance som kan holde forretningen kørende. Ligemeget hvordan du vender og drejer det, så har jeg stadig ikke fundet noget der indikerer, at Hi-Fi Klubbens varer kan fås billigere nogen steder uden det har konsekvenser i form af service / kompetance eller andet...

Audiosound påstår ganske vist at de har DENON..... gad vide om det rent faktisk ER på lager eller om de forsøger at sælge dig noget andet så snart du vil købe. Hvis de virkelig kan levere til de priser de skriver og ellers har kompetance og fornuftigt service-niveau, så kan HFK da godt have et lille problem.

/Spinner

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

spinner skrev:

/Spinner

Jo da... jeg har selv kigget på komplet anlæg med IA60, TU100 og DVA100. Dette anlæg er blevet ca. 1000,- dyrere end hos TC, og så får man IKKE nogen sølvkabler med!

Havde du fulgt med på cybertainment ville du vide, at jeg oprettede en tråd der omkring emnet, at Thule ikke var blevet væsentlig biligere som HFK siger. Men nærmere lidt dyrere, da mange af priserne er rndet en 50'er op (ikke at en 50'er gør noget, men så skal man da ikke sige det er blevet billigere).

Der var en Nordmand der pointerede, at PA350 (mener det var den) var blevet 3500,- dyrere end tidligere i norge. Og at problemet derfor ikke kun var i DK. Rent faktisk var der en HFK-medarbejder der tilstod, at man IKKE havde sænket prisniveauet. Man havde sænket prisen på 2 enkelte produkter, det ene med ca 24%. På den måde kan man jo legalt udmelde at priserne er sænket op til 24%. Men han sagde også, at man yderligere IKKE havde sænket priserne. Og flere folk har jo også pointeret at priserne rent faktisk enerelt er steget!

Og pudsigt nok gik der ikke længe, før hele tråden var slettet.... det kan man vel godt kalde CENSUR! Hvorfor skal folk ikke have lov til at se hvordan HFK i virkeligheden gør.... Men næ nej... kun positiv propaganda, ellers sletter HFK det!

I øvrigt blev jeg udelukket fra cybertainment... sikkert fordi man ikke kan lide folk der jævnligt afslører deres små fusk-numre!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Måske fordi, at man ved ene-forhandling undgår irriterende pris-krige på diverse apparater og nemmere sikrer sig en avance som kan holde forretningen kørende. Ligemeget hvordan du vender og drejer det, så har jeg stadig ikke fundet noget der indikerer, at Hi-Fi Klubbens varer kan fås billigere nogen steder uden det har konsekvenser i form af service / kompetance eller andet...

/Spinner

TC kører da ganske fint, til trods for evig priskrig. Men OK... det kommer an på hvordan man driver sin forretning. Skal man have en masse papir-flyttere ansat, og skal man have en ny BMW hver år, så er man nødt til at pålægge kunderne noget dækningsbidrag!

Jeg foretrækker den anden løsning, hvor folk hovedsagligt driver butik grundet interessen. Det tror jeg ikke ret mange i HFK gør længere... Selvfølgelig har de interessen, men de vil også tjene guld på det!

Det er lidt det samme som at købe en pose Haribo Matadormix i Kvickly. Her får du 250g for 19.95. I netto koster posen også 19.95, men her er der 400g i den.

Hvis HFK vitterlig er så seriøs som den påstår, hvorfor er man så begyndt at forhandle mini-anlæg?? Hvem kan ikke huske HFK's "hadekampagne" mod radiobranchen der solgte mini-anlæg?? Og hvorfor sælger de Thule?? Førhen mente de fleste sælgere i HFK, at det var hamrende umusikalsk. Ligesom Cambridge... det har også været blacklistet, indtil man selv fik forhandlingen.

For mig kan eneforhandling (monopol) ALDRIG være til gavn for forbrugeren. Kun for butikken, der kan tage højere priser. Men hvis ikke HFK kan matche TC's priser, så kunne det jo skyldes lidt for store udgifter hos HFK. Måske de skulle skære ned på det, fremfor at kræve monopol og dermed selv bestemme prislejet!

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

nå hurtig nu siger du gudhjælpme mig at hfk fusker ogsåhvad var det lige

tråden handler om?redaktionen burde seriøst overveje at lave et emne der kun

omhandler tilsvinding af hifiklubben det her er sgu for trættende i længden

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jøsses.. husk nu at det her drejer sig om at drive en forretning! Det vil bl.a. sige at de er nødt til at tjene penge.. det er jo en dejlig tanke hvis alle blot lige præcis kunne holde skindet på næsen og kun gjorde det for forbrugernes skyld! Sådan virker verden desværre ikke..

Alle vil gerne tjene penge/skabe overskud. Jeg kunne godt klare mig med en mindre løn end jeg har - men alligevel er der næppe tvivl om at jeg beder chefen om mere, når tiden byder sig.. sikke en slem person jeg er? sådan fungerer tingene altså bare.

Well, lad mig komme med min kommentar ang. HFK/Thule-sagen, som du benytter enhver lejlighed til at puste op. Jeg bor i Aalborg. Førhen skulle jeg starte bilen og køre 220 km. for at lytte til et Thule-anlæg.. Nu kan jeg nøjes med at køre 5 km! Min kommende tuner, er blevet dyrere. Indrømmet.. men jeg sparer turen! Jeg kan se/høre varen! (når de altså får den på lager *host*).

Set fra Thule's side, må det være DEJLIGT at få et landsdækkende netværk af forhandlere.. hvis man skal undvære et par andre forhandlere på den bekostning, er det forståeligt. Et velfungerende forhandlerled, er uden tvivl ét af de vigtigste parametre i denne branche.

For mig at se, er HFK meget seriøs! De kan levere til langt de flestes behov.. måske ikke en del af hardcore-kenderne her på fora'et -  men langt de fleste andre.

Tag ikke fejl, jeg bryder mig ikke om alle koncernens forretningsmetoder, men det handler nok om at jeg kigger med andre øjne.. hvis jeg nu selv stod for en lignende forretning, så jeg nok anderledes på sagen..

At kalde det monopol, syntes jeg kun er halvt rigtigt. De sælger jo ikke noget du ikke kan få andre steder... De eneforhandler nogle mærker - korrekt - men du kan få produkter med samme funktionalitet andre steder.

Søren

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

det her er sgu for trættende i længden

Jeg er helt enig.. Denne tråd startede med et spørgsmål om, hvor man ellers kunne købe de produkter som HFK sælger. Ikke hvorvidt HFK har sænket priserne på Thule eller ej.

Kommer I med påstande, skal disse kunne 'bevises', kan I ikke det, så LAD VÆRE MED AT SKRIV DET!!

og nu tilbage til det oprindelige emne!!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Det er helt fint, at du slipper for at køre 220km for at lytte på Thule. Men så skulle HFK melde ud, at nu var Thule lettere tilgængeligt. Der er jo noget grundlæggende forkert i at love, at nu er prisniveauet faldet fordi man har overtaget forhandlingen, og så aligevel beholde samme prisniveau.

Og eg kan godt se, at man selvfølgelig skal drive forretning. Men det gør TC også. Og hvorfor skal HFK så absolut være eneforhandler?? Hvis ikke de kan matche prisen hos TC, så er HFK mindre effektiv end TC. Og... den størkeste vinder jo... med mindre nogen bruger andre metoder... så som monopol! Og atter en gang... fortæl mig endelig hvordan det kommer forbrugeren til gode, at man KUN kan købe et produkt hos HFK....

Ville det ikke være bedre hvis man kunne købe hos HFK og TC og alle mulig andre? Hvorfor er HFK så bange for det???

Og hvorfor bortcensurerer man alt på ens eget forum, som forsøger at bringe en evt lyssky markedsføring frem i lyset?? Hvem vil typisk gøre sådan?? Ham der har rent mel i posen, eller ham der har noget at skjule???

Det er en skam, men der er fandeme folk der er så naive, at bare HFK siger noget, så tror lever de straks efter det! Også selvom det er en 19 årig handelsskole knægt, med slikket hår og blanpolerede sko der siger det.... Bare han er fra HFK, så ved han jo alt om HIFI.... Bvadr

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes