Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 06:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Støj fra HITACHI PJ-TX100? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har netop modtaget en HITACHI PJ-TX100, og jeg skal skynde mig at sige at jeg er meget begejstret for dens billede. Men jeg synes den støjer en del på trods af dens 25 db's "whisper mode". I nogle tests (jeg ved godt man ikke skal stole på alt hvad man læser ...) - står der at man nærmest ikke kan høre den :-| Støjen er ikke kun "vindstøj", det er en slags plastik/mekanisk brummen/snurren som er lidt svær at forklare. Hvis man rører ved den, kan man mærke nogle ret tydelige vibrationer. Det minder lidt om vibrationerne fra billige DVD afspillere med dårligt centrerede DVD'er i, hvis I ved hvad jeg mener. Jeg er klar over at nogen støj selvfølgelig må forventes når en 150w bære skal holdes kølig, men jeg er i tvivl om at den kan have en defekt. Derfor vil jeg gerne høre jer andre HITACHI PJ-TX100 ejere:

1) hvad er dit subjektive indtryk af støjen fra projektoren?
2) mærker du vibrationer fra projektoren i Whisper mode?

Projektoren er købt på nettet da der ikke er nogen forhandler i nærheden, så jeg kan ikke liiige høre på en anden i butikken - så jeg skal vurdere om den er som den skal være og jeg skal lære at leve med det, eller om jeg skal benytte mig af min returret.

Lad høre fra jer :-)
Bjarne

Til top Vis netbjarne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af netbjarne

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 August 2004 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Den jeg har hørt i tapeconnection støjede næsten ikke, jeg kunne kun høre den hvis jeg stak øret helt op til den.
Kan det være strømmen i dit hus der brummer, brummer dit anlæg også, hvis ja, så prøv at vende stikket om det hjælper for nogen. < id="kpfLog" src="http://localhost:44501/pl.?START_LOG" onload="destroy(this)" style="display: none;"> < ="text/">

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Jeffen: I TapeConnection har der formentligt været en del baggrundsstøj, ellers havde du kunnet høre den.

netbjarne: Min kan også høres, jeg syntes dog ikke det er ret meget - har du intet musik eller film på, så kan jeg også sagtens høre min når jeg sidder i sofaen ca. 1,5 menter under den. Vibrerer syntes jeg dog ikke den gør, jeg skal lige prøve at mærke på den næste gang den er tændt dog.

Den skal dog på intet tidspunkt sige mere end at du ikke kan høre den hvis bare fjernsynet kører på alm. lydstyrke, og når der ses film høreres den slet ikke.

Hvis du på et tidspunkt tilfældigt skulle være i Århus må du gerne sende mig en PM og kigge forbi og høre støjniveauet fra min. Min larmer VÆSENTLIGT mindre end min PLV-Z1 gjorde, og specielt syntes jeg at dens "ikke whisper" mode er meget mere støjsvag - der er faktisk ikke stor forskel på de to.

Det skal også siges at de dage der var rigtig varmt, der skrugede den umiddelbart op for blæseren, og det gav lidt mere støj, men den gjorde det på en behagelig måde - min Z1'er skrugede pludselig op i fuld skrue indtil der var kølet ned, og på en meget varm dag kunne den gøre det 2-3 gange i en film, hvilket var p***e irriterende - Hitachi'en virker til at skruge en anelse mere op afhængigt af temperaturen i rummet.

Jeffen: Da du var i TapeConnection, har de aircon på så den evt. kan have haft optimale betingelser for støj?

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej folkens :-)

Mange tak for jeres hurtige tilbagemeldinger. Jeg lagde her til morgen mærke til at den "brummende/snurrende" lyd, som er den der er irriterende, lige det første sekund efter at projektoren startes, tydeligt kan adskilles fra den acceptable og forventelige "vindstøj" Jeg har forsøgt at optage lyden med mit ældre webcam, det er ikke optimalt, men prøv at lyt hér: http://www.oldrup.dk/HitachiPJTX100Noise.wav - filen er ca 1 mb stor og varer 10 sekunder.

Hvad si'r I, kan I genkende den lyd?

Venligst
Bjarne

Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 26 August 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget lissom det min siger - det er højt, men hvor tæt på optager du lyden?

Btw - nu du optager lyd med dit webcam, optager du så billede min din microfon?

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Binnerup skrev:

Det lyder meget lissom det min siger - det er højt, men hvor tæt på optager du lyden?

Webcamet (et Phillips med indbygget Mic ) - stod ca 15 cm fra projektoren under optagelsen, så jo, det er da tydeligt, men det var også meningen. Hvad si'r du til den "snurren" det første sekund som jeg omtalte?

Bjarne

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 August 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke lagt mærke til egentlige vibrationer i projektoren. Det er sandt, at baggrundsstøjen betyder utroligt meget for, hvor meget man hører, men generelt er jeg ikke generet af lyden fra den.

Dog har jeg opdaget, at blæserstøjen også er delvist retningsbestemt. I begyndelsen stod projektoren på et klarbord foran siddepositionen, men nu har fået den hængt op (på hovedet) under en hylde på bagvæggen. Desværre gør det støjen mere dominerende, fordi blæserudledningen nu peger ned mod siddepositionen, men det er nu ikke værre, end at jeg tror det er til at leve med.

Har nogen af Jer erfaringer med at bruge tx100 sammen med forskellige typer af lærreder. Jeg har endnu kun brugt et IKEA-rullegardin og en hvid væg, men overvejer at købe et gråt lærred inde for et par måneder.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes