Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 11:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ortofon nåle: f150 MK II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 August 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen. At dømme ud fra de andre tråde her på forummet er der ikke den ting I ikke kan svare på. Derfor vil jeg også lige prøve en gang:

Jeg har for nylig fået en pladespiller af mærket dansk hifi. Den er sådan set ganske god, men jeg overvejer om det kan betale sig at skifte pickup. Umiddelbart lyder det ikke dårligt, men det er jo ikke altid ensbetydende med at det ikke kan blive bedre .

Pladespilleren er vist ca. 30 år gammel og min far, som jeg fik den af, mener helt bestemt at han har skiftet pickup på et tidspunkt, men kan selvfølgelig ikke huske hvornår.

Pickuppen hedder ortofon f150 MK II.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om denne pickup, men håber at der er en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe mig?

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Kreidel,

Du skriver den hedder F150 mkII. Er du helt sikker på det med 150 i typebetegnelsen? I starten af 70'erne hed denne type typisk F15 (sfærisk nål) eller F15E (elliptisk nål). Senere omkring 76-77 kom så f.eks. F15 Super, og endelig i 78 kom så F15E mk II. Hvis det er en af disse typer vil du ganske givet vinde en hel del ved en opgradering til en mere tidssvarende type. 

Ikke det bedste svar til dig, men måske er der en rigtig Ortofon ekspert i blandt os?

Ellers kunne du sende en høflig forespørgsel direkte til Ortofon.

kreidel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 August 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Ved nærmere eftersyn er der godt nok et mellemrum efter 15, men om det så er o eller 0, der kommer kan jeg ikke sige. Men hvis det skal følge dit bud lidt så må det vel nærmest være et o.

Hvordan er det med udformningen af pickups? Der sidder godt nok 4 stik bag på den jeg har nu, men jeg syntes ikke resten af dens udformning ligner de moderne ret meget.

Jeg må jo desværre indrømme at jeg er af den generation, der er vokset op med CD og jeg havde aldrig regnet med at jeg skulle have en pladespiller, men jeg må indrømme at der er en vis charme ved alle klassikerne. Blandt andet er jeg begyndt at høre en del doors, der er let tilgængeligt på plader endnu .

Foreløbigt tak for hjælpen pink

Til top Vis kreidel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kreidel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes