Inspireret af tråden Fedeste rockband, og de pæne pæne og velafrettede unge mennesker der omtales der

, gav jeg mig til at skrive endnu et forslag.
Efter et stykke tid gik det op for mig at jeg ikke havde nævnt bandnavnet endnu. Og fremfor at inficere den tråd med en gættekonkorrence, kommer den her.
Der findes orkestre som vi alle overser, hver gang en "verdens badste band" tråd dukker op.
Orkestre som har været der i årevis og ingen er tvivl at de også består en god del ind i næste århundrede. Som formodentlig ikke kan andet end at spille, men til gengæld er rigtig gode til det.
Jeg er helt klar over at mit bud på et altid-glemt "verdens bedst orkester" næppe nogensinde bliver alles yndlingsorkester.
De larmer, de drikker bajere, de har groupies. Men hører man lidt efter er det ikke altid øl, fi**e og hornmusik der kommer fra dem.
Teksteren er ikke nødvendigvis "boy meet girl - girl meet boy"- agtige.
De har humor - og uden for deres musik. God, tør britsk humor. De har egen mening, og kan finde ud af at formidle den.Og så kan de spille. Jeg tvivler på at noget nogensinde kommmer bag på dem efterhånden. De har formodentlig spillet mindst 200 jobs om året i mange af de omkring 30 år de har eksisteret. Det kan høres.
I dag er det en trio. Sidst der var udskiftning var for omkring 15 år siden, da en svensker overtog trommerne.
Tidligere har der været en del guitarister ind over. Mindst en af dem har også spillet i Thin Lizzy. Samme person dannede bandet Wild Horses.
Hvilket band?
/vilmann