Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: holfi 2.5.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2004
Status: Offline
Sendt: 29 August 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

hej med jer!

jeg ville lige høre nogle kloge hifihoveder hva de synes om denne forstærker...

og er den kraftig nok til disse:

jeg har overvejet nogle b&w eller audivektor højttalere... dem jeg har set på er :

B&W nautilus 803

Audiovektor mi-3 signature

Til top Vis peter-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter-nielsen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

jeg tvivler stærk på den er kraftig nok til de højttalere...

den kan måske drive dem, men næppe meget over 60db, og du vil opleve en halvslap bas, især ved 803'eren...

men med et par ekstra effektblokke tror jeg ikke det er noget problem.

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Velkommen til.

Da Hifiklubben sælger både Holfi og B&W synes jeg at du skal tage derned og høre for dig selv om lyden er noget for dig. Jeg vil umiddelbart tro at Holfien vil være lige i underkanten, men prøv dig frem.

Brian

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

tak for svarene....

har os kigget på 804'erne nu når i siger at bassen måske kan blive lidt slap ville 804'erne måske være lettere at trække, eller er det samme historie....

Til top Vis peter-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter-nielsen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 August 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Husk på, at HFK ikke længere kan lide Holfi.... I dag er det Thule der er bedst.... Men måske hvis du starter med at spørge om Holfi, kan de vil dreje det over mod at Holfi alligevel er bedst.

Ellers så start med at spørge hvad de vil anbefale... Thule eller Holfi... Det kunne være sjovt!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hurtig:

hvorfor kan de ikke det??? Hvad ville du anbefale??? kan det hænge sammen med at de pludselig har fået eneforhandling på thule!!!!

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 August 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

hurtig skal du overhovedet ikke regne en skid med lav en søgning på ham så ser

du at over halvdelen af hans inlæg er angreb mod hifiklubben.

til hurtig det kan du ikke være bekendt når manden spørger har han krav på et

svar ikke anti hfk materialenår det er sagt mener jeg også at holfi'en er i underkanten(jeg kan nu ikke lide holfi men måske du kan)du må simpelthen

ned og lytte selv forstærkeren behøver jo heller ikke være fra "klubben"

rotel kunne være et godt bud også.jeg mener ikke at der er den helt store

forskel mht hvad 804/803 kræver af forstærkeren.jeg har selv 804N på

classe' (100watt)og det går tæske godt

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

TAK MUSIK 4 ALL:

hvordan synes du ellers dine 804 er, er de pengene værd??? hvad koster sådan en classe???

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

ja jeg syntes bestemt mine 804'ere har været pengene værd men om de er

pengene værd for dig er et åbent spørgsmål.omkring de 25k finder du efter min

mening ikke mange der matcher den men spørger du feks en audiovektor ejer

vil han jo typisk sige at netop HANS ht'er er den bedste,hver fabrikant har jo

deres ejen lydfilosofi,sådan er det også med dig og mig derfor er det så vigtigt

at du selv lytter til så mange som du overhovedet overkommer for at finde

det rigtige til netop DIG hifiklubben er jo heller ikke den eneste forretning i dk

mht til classe hvis du er til brugt er der en cap150 til10-11k i den blå hvis den

være ny må du noget højere op end hvad holfi'en koster(20k+)kender ikke

classe' priser pt da der er kommet helt nyt på den frontmen prøv og gå

ud og lyt der er mange kompetente ht'ere omkring de 25k

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hfk katalog på cybertainment har priser...

hvad er det for nogle modeller du tænker på? så poster jeg lige priserne..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

den der hedder cap-2100 koster 44000... integreret, 2x100 watt.

ellers 32k for billigste forforstærker, det samme med billigste effekt.

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

OKEY så tror jeg lige vi stopper!!!!

har sq ikk over 50 kg til brug på anlæg, bilen mangler os nogle fælge!!!

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hvad med at købe holfi 3.5.1 også en 8-2 til fronterne, er der mere kraft i den?? ville den være tilstrækelig!!!

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 30 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hvad angår B&W N804 og N803, så er min holdning at N803 klart er merprisen værd. Jeg hørte i sin tid begge højttalere og N803 var en kæmpe forskel i forhold til N804.

Det er naturligvis noget man må afgøre med sig selv, om man føler merprisen er det værd - min mening er dog at den er det. En mening jeg ved at jeg ikke er alene om - men der er sikkert også nogle som er uenige ;)
Either way - tag et lyt til begge og se om N803 kan forsvare sin merpris.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 August 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

peter-nielsen skrev:
Hvad med at købe holfi 3.5.1 også en 8-2 til fronterne, er der mere kraft i den?? ville den være tilstrækelig!!!

Den kan POWER NB250

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

ja du kan jo altid købe en seperat effekt til fronterne,det er seføli helt ude af

propertioner at gi 50k for en amp til et par 803/804.om 8-2 er nok ?ved det ikke

kender den ikke men tag ned og hør den

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jeps, en ekstra effekt burde kunne gøre tricket, så behøver du heller ikke undvære holfi lyd

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 August 2004 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et par N804 som jeg bruger som baghøjtalere normalt, dog har jeg også gennem en periode på 6 måneder brugt dem som front før jeg fik N802.

Vedrørende forskel på N804 og N803, så er det udelukkende i dybden man får lidt mere ved 803'erne. Dette kommer fra det lidt større kabinet og to 7" basser i stadet for to 6,5". Hvis man ønsker denne dybere bas, så skal man overveje 803'erne. Der er mange som fra vælger 803'erne pga at kabinettet ikke ser helt så harmonisk ud som 804 eller 802, men det er jo en smagssag. Dog gør dette punkt at der ikke blivr solgt så mange 803'ere som 804'ere og det kan så have betydning for brugtprisen den dag du skal af med dem igen.

Det er her vigtigt at sige at for at opnå forskellen i bassen, skal der altså en god effektblok på som kan give nogt strøm også ved 3 ohm som alle nautilusser går ned til i impedans i bas området. Dvs at hvis du vølger 803'erne pga af forskellen i Bas, ja så bliver du højst sandsynlig også nød til at have en lidt kraftigere effektblok end du ville have kunnet nøjes med til 804'erne.

Vedrørende effektblok, så har jeg spillet på mine 804 med følgende tre typer. Thule PA250, Classe CAM-350 og Nakamichi PA5EII.

Mit indtryk af thulen var at den ikke kunne levere varen i forhold til de to andre. Den kunne ikke holde ordentligt styr på bassen  i forhold til det jeg forventer. Egentlig burde den kunne, da den på papirret har effekt nok og hogså har en god nok strømfosyning til at give den effekt som de opgiver. Det kom bare ikke rigtig ud i praksis, så derfor vil jeg ikke anbefale den til N804 eller nautilus generelt. Thulen kostede vist 18K som ny, men kan altid findes i brugt for omkring 5 til 6K. Thule falder ret kraftig i brugtsalg. Kender ikke grunden til hvorfor menalt thule kan købes billigt brugt.

Nakamishien er en ældre sag. Jeg mener den udgik i midt 90'erne og koster vist den gang omkring de 15K. Den kan erhverves til 3 til 4K brugt. Du skal dog købe EII versionen og ikke den ældre som kun hedder PA5E, da den har simpelthen for mange år på bagen nu. Vedrørende lyd, så overrasker Nakamichien mig meget. Synes faktisk den har godt styr på 804'eren. Til den pris man kan får den til nu, så vil jeg sige den er bestemt et lyt værd. Pris/ydelses mæssigt er denne effektblok det bedste køb.

Classe CAM350 som jeg bruger på N802 fronterne nu, men som jeg også har brugt på N804'erne er den absolut bedste effektblok af de tre jeg her sammenligner, men desværre også den dyreste. CAM-350 er en monoblok og kom på markedet i slutningen af 2000. Den yder 350W i 8Ohn, 700 i 4Ohm og 1200W i 2Ohm, så den er utrolig strømstærk. Dette er nok baggrunden for at den holder N802 og også N802 i et jerngreb. Den har fuldstændig kontrol over bassen på begge højtalere uanset lydtryk. Udover dette er den også meget musikalsk, men lige nu koncentrerer jeg mig om bas håndtereing da det ofte bliver diskuteret i forhodl til nautilusserne. Ulempen ved CAM-350 er helt klart prisen for de koster 86000 vejledende for et sæt. De er lige udgået da Classe er kommet me derees helt nye Delta serie. Afløseren hedder CAM-400, men er desværre ikke blevet billigere, tværtimod.

Vedrørende Holfi, så har jeg ikke selv hørt det, men det kan du jo let gøre da klubben har det. Jeg tror dog ikke på at holfi integrerede magter N804.

Tilsidst så vil jeg egentlig anbefale dig at købe en god effektblok brugt, da man kan få utroligt meget god effekt til en rigtig fornuftig penge brugt. Og ved en effektblok er det ingen hindring at den har en 5 til 8 år på bagen.

Prøv at eksperimenter med lidt brugte effektblokke. Køb en til den rigtig pris, lyt og hvis du ikke er tilfreds så kan du sælge den videre. Køber man de mærker som er meget udbredt og til den rigtig pris, så er det let at komme af med igen uden sønderligt tab.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville klart gå efter Holfi. Det er vel egentlig den eneste løsning, hvis du vil have lækker surround og super stereo samtidig... Glemalt om de store/dyre modeller fra Denon, Pioneer, Marantz osv.... Det kan bare ikke hamle op med Holfi.

Holfi er hamrende musikalsk. Det har godt nok ikke alle mulige indstillinger man alligevel aldrig bruger. Det kan til gengæld spille!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

peter-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

tak classe for det lange svar... tjaa.. brugt markedet er måske slet ikk en så dårlig ide... der kigger jeg...

hurtig, har du selv haft holfi siden du synes det er så godt??? hva ligger til grund for din "kærlighed" til holfi...

ellers må jeg suse ned i hfk et sted i det mørke jylland og høre noget holfi...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes