Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er Dali godt? leder efter nye højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
darknon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Status: Offline
Sendt: 30 August 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

hej med jer

Jeg har lige tilmeldt mig det her forum, for jeg har ski brug for jeres hjælp.

Jeg har selv jamo surround højtalere, nogle små nogle og en subwoofer, og en sony surround reciever (ikke digital). og jeg syntes ikke at lyden er speciel fed, sub'en lyder dårligt når der bliver skruget for meget op, og der mangler den der faste basslyd som "normale" højtalere har.

Jeg har besluttet mig for at købe 2 gode gammeldags gulvhøjtalere, og bruge som fronthøjtalere. Jeg kan godt lide den type højtalere aflange, med 3 enheder, 1 diskant, og 2 mellem/bass enheder. faktisk ligesom dem i dali blue serien... problemet er, at jeg aldrig har hørt om dali højtalere før. Så jeg har ingen anelse om hvordan de spiller.

Kan i ikke komme med lidt vejledning? jeg bor et sted, så jeg ikke "bare" kan gå ned i en butik og lytte til højtalere. Jeg har søgt på nettet, og i reklamer efter gode højtalere. Men man kan efterhånden kun købe hele surround sets, og ikke almindelige gulvhøjtalere....

need your helt guys...

-Darknon

Til top Vis darknon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darknon

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Dali sælges af Hifiklubben, der vist efterhånden har butiiker i alle større butikker. det står sikkert på www.hifiklubben.dk.

ang dali laver de ganske glimrende ht'ere i næsten alle prisklasser.

Der er vist en masse tråde om dali og hvordan de spiller. dem finder du ved hjælp af søgefunktionen.

Hvordan spiller de så: Ja det bedste du kunne gøre er nok at finde den nærmeste hifiklubben og tage ned og høre ad. du skal dog være opmærksom på at der findes et hav af andre glimrende ht. Eks. har hifiklubben B&W, som du kan høre på når du alligevel er der. Ellers synes jeg du skulle sætte en del tid af og komme ud og lytte en masse musik. Der er mange butikker derude og uanset hvor du bor ilandet er der sikkert en fona eller electriccity, som forhandler kef.

ellers er der de mange specialforretning med større eller mindre udvalg.

For a komme det nærmere med konkrete forslag til hvilke du sakl vælge bør du komme med en prisramme, om de skal bruges til musik eller film. hvilken musik osv. i de mange dalitråde er der vist et hav af alternativer du kan nbruge til inspiration...

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 August 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Det afhænger selvfølgelig af hvor meget du vil ofre, men Dali Blue vil nok være et godt bud. Jeg har selv to Dali Blue setups, og er meget tilfreds (se evt. signatur).

Men som sagt... Ud og lyt

snake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 August 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Darkon.

Igen, hvad vil du ofre på et par højtalere,men min søn har købt et par suite 2.8 og de spiller utroligt godt, selv er jeg blevet temmelig overrasket over den gode lyd der er i dem, selv med et meget kritisk øre,ellers er Evidence serien et godt bud de koster så noget mere, men saml nogle af dine kendte cd`er tag dem med (du ved hvordan de skal lyde) og tag ud i butikken OG LYT det er sådan man finder sine højtalere.

Venlig hilsen Snake

Til top Vis snake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snake

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej Darknon

Jeg købte selv, den store Dali Suite serien bla. Suite 2.8 for et lille års tids siden. Jeg kan fortælle, at de spiller bare. Men prøv tag en tur i HI-FI-klubben og lyt til nogle forskellige Dali-højttalere. Husk at tag nogle af dine egne CD'er med.

Du kan se billeder af Suite-serien, ved at gå ind på denne link:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=1

Mvh. Thomas

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

ThueKristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv dali. Præsic Dali 6006 fra Blue Series. De spiller suverænt både til musik og film. De har selvfølgelig ikke detaljegrad som high-end ht. Til prisen er de suveræne.
Til top Vis ThueKristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThueKristensen

HIFI-Geek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Sendt: 16 November 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Synes ikke at DALI er bedre end Jamo. Har hørt Suite vs. Jamo E-Serien og var bestemt ikke imponeret. Designet kan man dog altid diskutere da det jo er smag og behag.

ralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Sendt: 16 November 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har også selv, dali blue, og jeg må sige at det er de bedste højttaler man kan få til prisen, der er meget lyd i dem, både til musik og sidst men ikke mindst film.

Rasmus

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 16 November 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

jeg har selv dali blue 6006 jeg syntes det er de beste ht til prsien...men hvis du er i hifiklubben skal du osse høre B&W dm309 de er lidt bedre til musik (mener jeg) men hvis de mest skal bruge til film så er der ikke noget der kan slå dali blue!!
Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Sendt: 16 November 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

jeg har concept 6... jeg ved godt det ikke er toppen af toppen, men til prisen findes der ikke noget bedre, den er pengene værd

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

aner ikke hva dali'en koster, men kig på audio vector, det holder :)

/jan

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 November 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

SJovt at (næsten) alle i der skriver i denne tråd er fuldstænig, 112 %, overbeviste om, at Dali er det bedste af det bedste... personligt tvivler jeg lidt på, om I har hørt ALLE alternativer i prisklassen, og om I dermed kan dokumentere dette... det kunne jo være at i blev overrasket en dag..  man skal aldrig sige aldrig... 

mht. til Blink's comment!!:: Ja! audiovector holder! jeg er så subjektiv som det overhovedet er muligt i dette udsagn; jeg elsker dette mærke og dets lyd!

De skulle forresten sende en ny højttaler på markedet i en nær fremtid, som skulle ligge i din prisklasse. Den hedder K-serien (...mener jeg....) og erstatter den gamle C2/C1

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

har både haft B&W og Dali og i mine øre synes jeg de gør det godt til prisen, havde selv fornøjelsen af 606 (modellen før 6006) i 4 år hvor de kvittede med vellyd og buldren , de "røg" til fordel for et par 450 som jeg varmt kan anbefalde, de spiller bare godt. Men der er masser af alternativer, dog går man ikke helt galt i byen med Dali.

men brug en hel dag på at tage rundt til forskellige butikker og hør på alle de højtalere der er inde for de budget (også under) for måske finder du lige den speaker dig tiltaler dig bedst

(har fx hørt flere sige at 5005erne skulle lyde bedre end 6006)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 November 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

HIFI-Geek skrev:

Synes ikke at DALI er bedre end Jamo. Har hørt Suite vs. Jamo E-Serien og var bestemt ikke imponeret. Designet kan man dog altid diskutere da det jo er smag og behag.

Det er lyden vel også.

Jeg tror godt vi kan glemme at hjælpe ham. Tråden er flere måneder gammel og han har ikke svaret på indlæggene

MVH WRONG

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 November 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Han endte garanteret med et komplet eltax system, da kæresten fandt ud af, hvad han var ude på he he

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Sendt: 17 November 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

ja det tror jeg sgu også han gjorde.....

Lidt ærgeligt at komme med så mange indlæg for at hjælpe manden og så svarer han ikke

JohnSweet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2004
Sendt: 19 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

jaja, MEN ANDRE KAN FÅ NOGET UD AF DEN , SÅ SOM MIG

Til top Vis JohnSweet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JohnSweet

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 19 November 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Rizzo skrev:

SJovt at (næsten) alle i der skriver i denne tråd er fuldstænig, 112 %, overbeviste om, at Dali er det bedste af det bedste... personligt tvivler jeg lidt på, om I har hørt ALLE alternativer i prisklassen, og om I dermed kan dokumentere dette... det kunne jo være at i blev overrasket en dag..  man skal aldrig sige aldrig... 

Ja ! der er så mange alternativer, at udråbe dali 6006 til den bedste i prisklassen er mig en gåde, og hvis der så bliver foreslået et alternativ, ja så er det os dali eller B&W der selvfølgelig skal spille på en denon receiver..

ærgeligt  hvis denne side ik bla er til for at give folk et større kendskab end hvad kædebutikkerne har, ja så er der da noget galt..

en lille opfordring: alle der har Dali 6006 eller concept 8 som reference, prøv at give Audio Pro Black Diamond V.2 et lyt, den er sikkert ikke den bedste i prisklassen, men den kan høres mange steder, og er klasser bedre end dali 6006 !

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes