Forfatter |
|
step Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 02 September 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Står og skal bruge 8 spadestik til et eksperiment med hjemmelavet HT kabel. Hos hifiklubben og des lige, kan man købe spader for ca 70 kr. for 2, hvilket løber pænt op når man skal bruge 8. Nogle der kender til nogle billigere i OK kvalitet ??
/Step
|
Til top |
|
|
Decap_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at høre folks inputs omkring hvor man kan få nogle gode men ikke mindst billige spadestik...
Nogen inputs?
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
step skrev:
Hej,
Står og skal bruge 8 spadestik til et eksperiment med hjemmelavet HT kabel. Hos hifiklubben og des lige, kan man købe spader for ca 70 kr. for 2, hvilket løber pænt op når man skal bruge 8. Nogle der kender til nogle billigere i OK kvalitet ??
/Step
|
|
|
Hej der !
De er da ikke dyre 70*4=280 er da en fær pris, de ser da fornuftig ud

|
Til top |
|
|
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
step skrev:
Hej,
/Step
|
|
|
Hej der !

|
|
|
Tjaeh, 280,- for 8 stykker metal synes jeg måske er lidt pebret. De koster vel en rund 10'er for 8 når de skal produceres, medmindre det er ægte guld de er belagt med. I så fald koster de måske 30-40,- for 8.
Det må da være muligt at finde billigere alternativer, det er trods alt bare et stykke metal som gør det lid lettere at forbinde højttaleren.
L.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
step skrev:
Hej,
/Step
|
|
|
Hej der !

|
|
|
Tjaeh, 280,- for 8 stykker metal synes jeg måske er lidt pebret. De koster vel en rund 10'er for 8 når de skal produceres, medmindre det er ægte guld de er belagt med. I så fald koster de måske 30-40,- for 8.
Det må da være muligt at finde billigere alternativer, det er trods alt bare et stykke metal som gør det lid lettere at forbinde højttaleren.
L.
|
|
|
Hej igen !
Et kik her http://www.thansen.dk/products.asp?c=575708318&n=1200267 212#xy
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Step
Jeg ville klart vælge spaderne fra HiFi klubben - dem fra T. Hansen er af tvivlsom oprindelse og materiale. Prisen på spaderne i HiFi klubben er også ganske rimelig og som sagt udmærket kvalitet. Husk nu - når man laver den slags, så skal de loddes på ikke noget med klemmetang eller lignenede - og ordentligt loddetin med sølv.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Step
Jeg ville klart vælge spaderne fra HiFi klubben - dem fra T. Hansen er af tvivlsom oprindelse og materiale. Prisen på spaderne i HiFi klubben er også ganske rimelig og som sagt udmærket kvalitet. Husk nu - når man laver den slags, så skal de loddes på ikke noget med klemmetang eller lignenede - og ordentligt loddetin med sølv. Lige mine ord 
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
|
Til top |
|
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal bruge noget hvor prisen betyder mere end kvaliteten, kan jeg da godt skaffe en håndfuld ganske almindelige spadestik til en fair pris?
Men de er ikke guldbelagte eller oxygenfrie eller noget. Det er ganske almindelige spadestik beregnet til alm. el-arbejde. De fås fra 0,5 til 240 mm2! 
Har det interesse? __________________ -Hold nu den kontaktor inde for helvede!!!
- Jamen, det ryger!
- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
|
Til top |
|
|
Jesper001 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Step
Jeg ville klart vælge spaderne fra HiFi klubben - dem fra T. Hansen er af tvivlsom oprindelse og materiale. Prisen på spaderne i HiFi klubben er også ganske rimelig og som sagt udmærket kvalitet. Husk nu - når man laver den slags, så skal de loddes på ikke noget med klemmetang eller lignenede - og ordentligt loddetin med sølv. Lige mine ord 
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
|
|
|
Nu er det jo de færreste spadestik der er beregnet til at lodde på. Og desuden holder det fint, faktisk nok bedre, at klemme dem på frem for at lodde dem... __________________ -Hold nu den kontaktor inde for helvede!!!
- Jamen, det ryger!
- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper001 skrev:
Toftdahl skrev:
Step
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
|
|
|
Nu er det jo de færreste spadestik der er beregnet til at lodde på. Og desuden holder det fint, faktisk nok bedre, at klemme dem på frem for at lodde dem...
|
|
|
Jo men det handler ikke om hvor godt det holder, man skal jo ikke deltage i den lokale festuges tovtræknings konkurrence med sine kabler. En lodning forsegler det afisolerede kabel fuldstændigt og skaber 100 % kontakt. En Crimpning (fastklemning) tillader små luft lommer der med tiden kan få både stik og kabel til at oxidere. Selvom spaderne ikke er beregnet til at lodde på men til at skrue eller klemme, kan man med fordel give dem en klat kvalitets loddetin.
Mvh Holmbye
|
Til top |
|
|
Decap_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper001
Nej, du har ikke ret - kig bl.a. hvad Holmbye skriver. Der er også en årsag til at producenterne lodder deres kabler. Ordentlige kabler og kabler der er lavet ordentligt er loddet. Alle spader kan loddes.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
step skrev:
Hej,
/Step
|
|
|
Hej der !

|
|
|
L.
|
|
|
Jeg har købt nøjagtig de samme hos Hifi Klubben, men der var 4 stk pr. pakke til 70,-.
Hvis man volder dem lidt, kan de sagtens klare 50mm2  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
step skrev:
Hej,
/Step
|
|
|
Dem fra supra kan fint benyttes til lodning, der er dog ingen hul i stikket til kablet, da det er beregnet til et kabel skruehus (combicon), men vi bruger dem selv når vi terminerer højttaler kabler. Bruges naturligvis sammen med krympeflex.
http://av-connection.com/?ProductNo=01-102 __________________ Mvh. Ronni Søby
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|