| Sendt: 05 September 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også på jagt efter et fladskærms TV - men har desværre konstateret, at det er temmelig svært at finde noget, der ikke har alt for mange ulemper.
Den eneste LCD skærm jeg har set med et tilfredsstillende billede er Sharp 30HV4E som HIFI klubben sælger. Den er helt fri for den pixellering, der ellers ses på mange andre (check f.eks. rædselsfulde Sony KLV-L32M1). Desværre larmer den indbyggede blæser i Sharp'en alt for meget.
Derfor gik jeg på jagt efter plasma. Mit første valg var Panasonic TH37PA30, indtil jeg så den med et almindeligt tv-signal. Billedet er betydeligt ringere end ved DVD og ved fodboldudsendelser er det helt håbløst.
Næste på listen er JVC PD35D30KES, der er en flot men ældre model. Den er mere blød i billedet end 37PA og har derfor et betydeligt bedre billede ved alm. tv-kigning.
Hvis du primært skal bruge den til DVD, er det meget svært at komme uden om Pana 37PA. Den får gode anmeldelser og står til 28000 hos El-giganten. Hele 12000 billigere end Expert og andre.
Skal den primært bruges til tv-kigning er det straks meget svære. Hvis du finder en plasma (eller LCD) med gode tv-egenskaber, må du endelig poste det her. Min farvorit er JVC PD35 (der står til 25K) hos El-giganten, men det er sgu mange penge for sidste års model.
Nightwalker
|