Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt udstyr, hva´skal man satse på? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg skal bruge noget nyt udstyr. Hva´skal man satse på? Stort billedrørs tv, plasma, LCD, eller projektor?

Kravene er at det kan bruges uden total mørklægning, min. 30" og gerne mere, og billedet skal være brugbart også set fra siden.

Jeg ved intet om det her, har forstand på lyd, men ikke billed. Så nu kan I få lov til at øse ud af jeres viden

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 September 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

jeg mener at du skal se bort fra lcd, kvaliteten er simpelthen for ringe...

billedrør vil være mest optimalt, ang kravet om at se fra siden, men har du plads, ja så vil jeg foretrække en projektor.

hvis det kniber lidt med pladsen er plasma at foretrække, et godt billede, men det koster også.

altså, hvis du har pladsen, så en god projektor.

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 05 September 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Har faktisk en projektor som jeg har brugt på arbejde. Men har ikke brugt den hjemme, jeg synes det er lidt besværligt med lærred. Det pynter jo ikke ligefrem i stuen...

Hvis jeg skal ud og kigge lidt efter plasma, hvad er det så jeg skal gå efter? Hvilke tekniske specifikationer skal som minimum være opfyldt?

Til top Vis Hans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Besøg Hans's Websted

Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 05 September 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på jagt efter et fladskærms TV - men har desværre konstateret, at det er temmelig svært at finde noget, der ikke har alt for mange ulemper.

Den eneste LCD skærm jeg har set med et tilfredsstillende billede er Sharp 30HV4E som HIFI klubben sælger. Den er helt fri for den pixellering, der ellers ses på mange andre (check f.eks. rædselsfulde Sony KLV-L32M1). Desværre larmer den indbyggede blæser i Sharp'en alt for meget.

Derfor gik jeg på jagt efter plasma. Mit første valg var Panasonic TH37PA30, indtil jeg så den med et almindeligt tv-signal. Billedet er betydeligt ringere end ved DVD og ved fodboldudsendelser er det helt håbløst.

Næste på listen er JVC PD35D30KES, der er en flot men ældre model. Den er mere blød i billedet end 37PA og har derfor et betydeligt bedre billede ved alm. tv-kigning.

Hvis du primært skal bruge den til DVD, er det meget svært at komme uden om Pana 37PA. Den får gode anmeldelser og står til 28000 hos El-giganten. Hele 12000 billigere end Expert og andre.

Skal den primært bruges til tv-kigning er det straks meget svære. Hvis du finder en plasma (eller LCD) med gode tv-egenskaber, må du endelig poste det her. Min farvorit er JVC PD35 (der står til 25K) hos El-giganten, men det er sgu mange penge for sidste års model.

Nightwalker

Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

Hans
Branchemedlem
Branchemedlem
ArtSound

Sendt: 05 September 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

ja jeg skal bruge det til både TV og DVD.

Det må da kan lade sig gøre at finde noget som kan bruges til begge dele... og som er lidt smart samtigtig med. Jeg vil have det skidt med at købe et "klodset" billedrørs tv..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 September 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

samsung og phillips laver nogle rigtigt gode plasma, det ville jeg kigge på, alt efter pengepung.

ellers kunne en løsning være lcd fra nad, det er faktisk overraskende god kvalitet.

Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 05 September 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at Philips er specielt imponerende. Slet ikke hvis man ikke lige har en stue med plads til en 42" skærm. Samsung har jeg aldrig set.

NAD LCD er vildt lækker design - men billedekvaliteten er altså ikke meget bedre end den omtalte Sharp. Desuden er 25K temmelig voldsomt for 26". Deres 32" vil koste imellem 30 og 35K, og vil tidligst kunne leveres i oktober.

Er der nogen som har set Panasonics LCD TX-32LX1 i virkeligheden?
Det høster gode anmeldelser men er desværre næsten umuligt at opdrive i DK.

Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes