Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DVD- eller CD-afspiller til musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 September 2004 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skal høre musik i stereo, ved jeg godt at en CD-afspiller er bedre end en DVD-afspiller... hvis vi ser i samme prisklasse.

Men hvis jeg har en Denon DVD-A11, er en Denon DCD 1450 så bedre hvis jeg kun skal spille musik med CD i stereo? Eller er det det samme? Eller er DVDen måske enda bedre?

Hvilken anden Denon CD-afspiller skal jeg ellers have hvis jeg skal have en bedre stereo lyd? (skal heller ikke være en afspiller til 10 k)

Morellen

Til top Vis morellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morellen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

En DCD1450 er vidst den bedste CD-afspiller de har. Jeg vil påstå at en A11 er mindst ligeså god som 1450, dog har jeg ikke hørt den, men en DVD2900 lyder stort set ligeså godt som en DCD1450.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

DVD-A11 er bedre end DCD-1450 til cd-gengivelse. Den er mere nuanceret i toppen og har betydeligt bedre greb i bunden. DCD-1450 ligger mere sådan midt imellem.......godt eller skidt!

DCD-1450 er desværre det sidste alternativ Hifi Klubben har valgt at føre herhjemme til to-kanals folket, på trods af flere fine maskiner i hjemlandet. Man kan kun håbe at de måtte besinde sig, og indse at to-kanal er stærkt på vej tilbage igen, og dermed hive et par af de større maskiner hjem.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 06 September 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

De store SACD og CD afspiller findes mig bekendt kun i østen, ikke? De har dem da ikke på programmet i hverken EU eller USA.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
De store SACD og CD afspiller findes mig bekendt kun i østen, ikke? De har dem da ikke på programmet i hverken EU eller USA.

Der findes nogle såkaldte "Specialized Denon Shop"´s derovre i guds eget land, som gør i de store modeller fra Denon - de kan ikke købes i en hvilken som helst shop, som alle de billigere ting kan. Hvis ikke de er godkendte må de ganske enkelt ikke sælge S-serien for at tage et eksempel.

Men ud over det er det korrekt at de ikke findes i EU - desværre. Der er dog et par brugere herinde som har hevet noget spændende med hjem fra Japan-land - trist man ikke lige står og skal afsted!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes