Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Pioneer højtt kvalitet?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mette
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Status: Offline
Sendt: 06 September 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hey

Er pioneer højtt noget værd - fx sammenlignet med jamo, SA, b&w, dali

så lige dette udvalg:

http://www.pioneer.dk/no/product_overview.jsp?category_id=16 1&__QSUB=3&taxonomy_id=428-443

Jeg har desværre ikke nogen SA forhandlere i nærheden. Er det noget der kan give en beskrivelse af bassen i deres højtt i deres højtt til under 3000kr stk?

Har forelsket mig lidt i deres slanke design

Godaften...

Mette.

Til top Vis Mette's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mette

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt selv undre mig lidt over hvorfor man aldrig rigtig hører noget om pioneer højtalere, jeg tror man betaler for mere end man får, de ligger vel "for meget" arbejde i dvd'erne og receiverne. Det er ikke noget jeg vil anbefale, men derfor kan de godt være gode.

min erfaring med SA er at de ikke ligger så meget vægt i dyb bas, men at den er hurtig og rytmisk. I højtalere til under 3000 tror jeg ikke en subwoofer ville skade.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Beskrivelsen af bassen.... Det er sjovt... ingen spørger om hvordan diskanten er. Hvordan kan det være??? Det er et typisk spørgsmål. Hvordan er bassen?

Og når man spørger hvordan bassen er, hvad mener man så?? Er du interesseret i hvor lækker bassen er, hvor nuanceret og præcis den er, om man tydeligt kan høre hvad bassisten laver? Eller er du interesseret i hvor højt bassen spiller (det er de fleste, og så skal man bare købe CV). Hvorfor går folk efter kvantitet fremfor kvalitet.

Det er ikke noget problem at lave en højtaler med masser af bas. Og de fleste der hører det, vil straks sige "wow bassen er god". Men nej... hvad var det lige bassen var?? Den var kraftig.... ikke god. Det er en udbredt misforståelse, at højt er det samme som godt. Lidt som at sige, at en bil med høj topfart kører godt (men hvem gad tage en tur på en snoet vej i en dragster??).

Om SA kan jeg sige, at bassen ikke er voldsom. Den er som den skal være. Hverken for lidt eller for meget. Til gengæld er den ikke mudret og brummer ikke. Man kan rent faktiskhøre hvadder sker... Og sådan skal det være! Den siger BANG når den skal sige BANG, og ikke Bbbhhaaaaannngggrrrr...

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

bla, bla, bla... Det er utroligt så meget du kan ævle løs om noget der ikke er der.... SA spiller ikke en døjt dybbas....

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Det er så fordi du ikke rigtig har fattet hvad dybbas er! Du hører sikkert til dem der mener, at god dybbas er når man kan mærke at gulvet ryster, når bassen overdøver alt andet og det i det hele taget ikke er behageligt at lytte til. Du tager fejl.... du går ind for kvantitet fremfor kvalitet!

Kan du ikke lige nævne nogle højtalere hvor du mener at dybbassen er i orden?? Og husk nu: Jeg spurgte ikke efter en højtaler hvor bassen overdøver det andet eller som kan spille tordnene højt. Jeg spørger efter en højtaler hvor bassen er er nuanceret, så man kan høre hvad bassisten laver. Ikke bare bulder!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

dr. jeep skrev:

bla, bla, bla... Det er utroligt så meget du kan ævle løs om noget der ikke er der.... SA spiller ikke en døjt dybbas....

Det er så DIN mening - overlad det til andre at have deres, og hold dig til trådens emne!!!

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej Mette!

Jeg kører selv med SA1280 i mit setup og har tidligere haft et sæt SA1250. Mit indtryk af SA er at de spiller som de ser ud: Slankt og elegant!

Når der tales om SA omhandler de fleste indlæg om hvor meget eller hvor lidt bas der er i SA's højtalere. Det er lidt tåbeligt, da det primært er ens musiksmag der dikterer hvor meget vægt man lægger på de dybeste oktaver. Er du til musik hvor de tunge rytmer ikke er i højtsædet, så er det lige højtaleren for dig! -Super detaljering, klar og åben lyd, og ikke mindst rigtigt meget højtaler for pengene! Jeg er selv primært til jazz, lidt soul, en smule pop; Primært musik hvor det enkelte instrument eller sangstemme får lov at træde frem. Til dette formål spiller de nævnte modeller perfekt til prisen!

Det smarteste for dig ville nok være på en eller anden måde at få arrangeret en prøvelytning et eller andet sted. Indtrykket fra dette forum er ihvertfald at enten elsker, eller også hader man dem...

MVH Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Personligt giver jeg ikke meget for japanske højttalere. Et par SA eller AV (Audiovector) er seriøse bud på en god højttaler, hvor der er kælet BÅDE for lyden og for udseendet. (Danmark er faktisk verdensberømt for at lave gode højttalere - så hvorfor dog fragte japanske misfostre herop?)

Jeg kan ikke lade være med at citere flg. fra Pioners brochure (fra Mette's link ovenfor):

130 W of pure, accurate power, packaged in an elegant wooden design, this innovative 4-way speaker pair features a wide frequency range of up to 100 kHz for perfect high frequency treble reproduction from a DVD-Audio or SACD source

Jeg er sikker på at min hund vil elske at kunne høre alle fejlene fra min 24 bit's D/A converter   .Det er simpelthen en gang nonsens og er i fuld tråd med tidligere tiders japanske flirt med tekniske specifikationer.

Mette
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Tak for de blandede svar. Det skal der vist lige tygges på. Jeg hører primært rock så det er højtt dertil jeg søger.

Jeg leder ikke efter en bulderbass med en stram præcis bass der kan mærkes når den skal være der. Vil ikke have for meget "klinke klanke" fra diskant/mlmtone.

Men som tidligere nævnt er jeg langt fra ekspert, så det er dejligt med delte meninger.

Fortsat god mandag.

Mette

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Er du til rock, så prøv at lytte til Dali blue 6006. 5 k/sæt.

Eller søg brugtmarkedet efter dali evidence 470.

mvh.

aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Og så glemte jeg lige...

Du vil nok opleve springet fra CW til SA, som værende vel stort .

mvh.

aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg hører med stor fornøjelse Pink Floyd på mine Audiovector! -

Men hvis man kan lide CW så er man nok heller ikke til Audiovector. Jeg vil nok synes at AV er bedre til bas en SA - forstået som styrke OG præcision.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Til decideret rock vil jeg heller ikke lige kalde SA for førstevalget...

Walin anbefalede dog at lytte på noget Audiovector, hvilket jeg klart kan tilslutte mig. -Langt mere kontant bas, en lidt hårdere diskant, og knapt så detaljeret en mellemtone. Hvis du absolut VIL have helt nye højtalere, så gå efter Audiovector C2 mkII. Hvis du kan nøjes med brugt, så er Audiovector M3 klasser bedre.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Mette
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver nok nødt til at gå efter nye højtt da jeg hurtigt kan blive snydt på brugtmarkedet (newbie...)  og AV er lidt for pricy.

Havde godt nok forelsket mig i SA men er ved at få kolde fødder. De spiller lige så rent og "skolepigeagtigt" som de ser ud :-). Jeg vil have det lidt ruff ...

Anyway, tak for hjælpen. Jeg har virkeligt lært noget. Lige for god ordens skyld vil jeg nævne at jeg ikke er CW "fan" og glæder mig til at prøve nogle nye højtt.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 September 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Mette skrev:

så lige dette udvalg:

http://www.pioneer.dk/no/product_overview.jsp?category_id=16 1&__QSUB=3&taxonomy_id=428-443

Det undrer mig at der ikke er nogen der har gjort Mette opmærksom på testen af en Pioneer-højttaler her på Hifi4all:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 313&zoneid=3

Jeg er selv ret pjattet med deres design, og har besluttet mig for at jeg skal lytte til dem, inde jeg bestiller mine SA-højttalere..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 September 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

jeg vil nok snarere anbefale noget b&w 600 serie eller dynaudio til rock.... eller, concept/blå serie fra dali.

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Mette skrev:

Hey

så lige dette udvalg:

Jeg har desværre ikke nogen SA forhandlere i nærheden. Er det noget der kan give en beskrivelse af bassen i deres højtt i deres højtt til under 3000kr stk?

Har forelsket mig lidt i deres slanke design

Godaften...

Mette.

Hejsa Mette

I Mine øjne laver pioneer nogle udmærkede højtalere.
Jeg har selv et set S-V510, du kan se min brugeranmeldelse her:

http://www.hifi4all.dk/brugeranmeldelser/anmeldelse.asp?iKat =1&iAn=14501&titel=Pioneer%20S-V510

I mine øjne spiller de sku godt. Det eneste jeg engang imellem mangler er en lidt kraftigere bass, så jeg har supleret med en sub. Dette kan så være et resultat af at min reciever ikke leverer for god bass har jeg fået og vide...

Men du skal være velkommen til at komme og høre dem hvis du har lyst - Bor i Skive

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

Mette
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hey

Er der nogen der har lyttet til Pioneer S-H810V? Er der lyd for 12000 kr?

Kan ikke finde en butik der har dem stående og vil gerne lytte til dem.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 September 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du har 12000 til at købe højttalere for, ville jeg smide dem på brugtmarkedet hvis jeg var dig - der kan du komme rigtigt langt med nogle lækre højttalere!

snake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej Mette.

Du er til rock,så er der kun en vej, JBL (og jo jeg er forudindtaget m.h.t. JBL.) men kt radio i kbh har en del og vælge imellem, ring derind, aftal tid, og tag derind og lyt.

En del sf de store stjerner bruger JBL på deres tour Erik Clapton feks, Pink Floyd , gjorde det, og i ca. 70-80% af alle store koncertsale og bio verden over sidder der JBL. Derfor.

Venlig hilsen Snake.

Til top Vis snake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snake

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum