Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Plasma fra udlandet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Status: Offline
Sendt: 07 September 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har udset mig en plasmaskærm, der koster ca. 30.000 kr. i Danmark og 20.000 kr. i Tyskland. Forskellen er så stor, at jeg overvejer at tage chancen med postordre fra Tyskland.

Men hvordan er det nu lige med plasmaskærme og transport. Er det forsvarligt at får den slags tilsendt, eller skal man hellere købe det lokalt?

Hvorfor er prisforskellen i øvrigt så stor - scorer butikkerne kassen eller er det Panasonic DK?

Til top Vis Nightwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightwalker

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Butikkerne skal naturligvis tjene noget, men der er også en højere moms at kigge på.

Det du skal overveje er, om det er det værd hvis den går i stykker. Det er nemlig ikke sikkert at Panasonic Danmark vil kendes ved den, og forsendelse til Tyskland er ret bekosteligt - den skal du selv betale. Samtidig skal du undervære produktet i væsentligt længere tid end hvis det blev afleveret hos den lokale.

Så ned og prut med den lokale om prisen, kan du komme tættere på den tyske pris er det jo bare skønt!

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke noget til plasma-skærme, men min Linn Classik er købt i England for markant mindre end prisen i .dk. Faktisk ser jeg Classiker solgt brugt til mere end hvad jeg gav for min som ny.

Linns garanti gælder for hele Europa og i fem år hvis man registrerer produktet. Jeg ved ikke om Panasonic har noget lignende, men det er da værd at undersøge.

Momsdifferencen mellem Danmark og Tyskland er ret beskeden. Den kan slet ikke forklare en prisforskel af den størrelse. Jeg har butikker og distributører kraftigt mistænkt for helt konsekvent at køre med prisaftaler i Danmark. Det er i hvert fald tilfældet med Linn.

Ronin har helt ret i at du skal undvære produktet længere tid hvis det skal sendes til reparation i det land du har købt det. Men hvis Panasonics garanti dækker hele Europa vil de nok foretrække at reparere skærmen i Danmark. Desuden må du jo afveje med dig selv om det er risikoen værd; altså - hvor tit går sådan nogen skærme i stykker og er den risiko 10.000 værd?

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg ved, så skal plasmaer tranporteres lodretstående og er derfor mere udsat for transportskader. Jeg spurgte engang en tysk forhandler om dette, og de var villige til at sende det op, hvis jeg ville betale det ekstra for en fragtmand. Det ville blive billigere, hvis han skulle køre flere til DK, men hvis hvis det kun var en skærm, ville han overvejende ikke.

Desuden er der spørgsmålet om garanti/reklamationsret. Uden at kende til alle vil nogle gerne reparere i DK på garantien i det første år på et autoriseret værksted, men det efterfølgende år er jo reklamationsretten, som gælder, hvor det skal være forhandleren, der skal tage håndtere varen.

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes