| Forfatter |
|
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
På trods af afskillige forsøg fra Hifi4all's flinke medlemmer har jeg endnu ikke opnået en bas eller varme, der helt passer mig.  Jeg har SA1270 + Copland CSA-8, NAD C521BEE mm. Lyst grej
At forstærker, højt., cd osv. begrænser de teoretiske muligheder for bas er givet, men man må da kunne hente lidt ved at skifte HT-kabler... Og ja, jeg burde jo låne/købe alle sammen og derefter beslutte mig - men hvorfor ikke få lidt råd inden??
Skulle der være andre forslag til nye kabler i nogenlunder samme prisklasse, modtages de gerne.
Mit anlæg (eneste ændring er DVD'en men hvad gør det :-)
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 September 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Marvel!
Tjekkede lige dit setup! Lækkert, lækkert -Copland og SA lyder som en RIGTIG god kombination.. 
Kender både SA 1070-T og 1280.2 og har primært hørt dem bi-wirede med 4TC på top og 4VS (mener jeg, men det er den grå/sorte farvekombination) på bas... Det lyder rigtig godt i mine ører! De var henholdsvis tilsluttet Rotel og Primare udstyr, hvoraf sidstnævnte kombination nok ligger tættest op ad din Copland og 1270 (selvom det jo næsten er samme højttalere).
MVH
PS: Glemte jeg at sige, at jeg har kørt med 8TC i 4-5 år og ikke haft trangen til at opgradere!?  __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får nu mere og bedst bas med en 8tc . Men ud af dem du nævner, klart 4 tc, kanon kabel til prisen .__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Clausedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Du får nu mere og bedst bas med en 8tc . Men ud af dem du nævner, klart 4 tc, kanon kabel til prisen . |
|
|
Nu er 4TC og 8TC jo det samme kabel, bare med det dobbelte antal ledere -Mener du bedre bas pga. bi-wiring?
Er dog fuldstændig enig med dig!? Kører selv med Supra-Ply 3/4 lige nu (dog uden stelforbindelse...) og mener at Kimber TC rykker KLART fra det klangmæssigt. __________________ Functionless art is simply tolerated vandalism
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 September 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clausedrengen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Du får nu mere og bedst bas med en 8tc . Men ud af dem du nævner, klart 4 tc, kanon kabel til prisen . |
|
|
Nu er 4TC og 8TC jo det samme kabel, bare med det dobbelte antal ledere -Mener du bedre bas pga. bi-wiring?
Er dog fuldstændig enig med dig!? Kører selv med Supra-Ply 3/4 lige nu (dog uden stelforbindelse...) og mener at Kimber TC rykker KLART fra det klangmæssigt.
|
|
|
Det er jo helt rigtigt, 4 tc og 8tc er helt ens, der er kun antal ledere til forskel, men nu har jeg haft begge kabler og 8 tc brugt som singelwire har klart en dybere bas og bedre diskant end 4tc, der er også lidt mere albuerum mellem musikerne, men det er nu først og fremmest bas og diskant du høre en forskel, så de flere antal ledere i en 8 tc har en virkning.
Hvis du bruger 8 tc som biwire vil der selvfølgelg ikke være forskel på en 4 tc og en 8 tc, men prøv du at køre med 2 sæt 8 tc, et sæt til diskant og et sæt til bassen, det er knagme noget der rykker skulle jeg hilse og sige.  __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
men prøv du at køre med 2 sæt 8 tc, et sæt til diskant og et sæt til bassen, det er knagme noget der rykker skulle jeg hilse og sige. 
Kan kun giver dig helt ret.!
Var lidt måløs, da jeg uden at vide om der var så meget mere at hente i det. Fik et sæt mere. Hele lyd billedet blev ligesom hævet. Alt lyd pludselig flottere...
Så nu køre jeg med 4x3meter. 2 Sæt til hver. Et af de bedste på hit. Og lyd opdateringer jeg har gjordt. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er tilbud i kt-radio på supra'erne, 100 kr meteren.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 25 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bid dog hovedet af al skam og køb et sæt MIT kabler. Så får du bas...
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
| Bid dog hovedet af al skam og køb et sæt MIT kabler. Så får du bas... |
|
|
MIT Nu er bas ikke alt. Hvis de skulle være bedre end andre. Og er det deres største force. ( Bas ) Så er det ikke særlig heldig.
Syntes der er en hvis hokus pokus over de kabler. Der er svær at forholde sig til. Som for nogen fristes til at tro, de ved det skulle være så meget bedre.  __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
Mikke skrev:
| Bid dog hovedet af al skam og køb et sæt MIT kabler. Så får du bas... |
|
|
MIT Nu er bas ikke alt. Hvis de skulle være bedre end andre. Og er det deres største force. ( Bas ) Så er det ikke særlig heldig.
Syntes der er en hvis hokus pokus over de kabler. Der er svær at forholde sig til. Som for nogen fristes til at tro, de ved det skulle være så meget bedre. 
|
|
|
MIT kan da meget mere end at spille bas, det er altså kabler der har fået topkarakter verden over i forskelige test. Det skal man selvfølgelig ikke altid tage for gode vare, men det mindste man kan gøre selv, er da i det mindste at lytte til dem før man kommer med evt.ris eller ros til dem.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig. Har ikke haft denne mulighed. Har heller ikke opsøgt den må jeg så indrømme.
__________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg nysgerrig mht. det Kimbler kabel - hvor kan de købes? Hvis jeg søger på Google finder jeg kun butikker i Norge... __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bl.a. KT i Odense har Kimber.....  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt, at et bi-wire sæt bestående af 8TC til bunden og 4TC til toppen skulle være forrygende  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Bl.a. KT i Odense har Kimber..... |
|
|
Fint nok, men er der ikke en dansk forhandler hvor man kan SE PRODUKTERNE OG PRISERNE? Ligesom man kan på fx Hifi-Klubbens. Hader det der hø hvor de bare henviser til producentens hjemmeside.
Ovenstående er som sådan ikke skrevet til dig, Acer, men til branchemedlemmerne det vedkommer (som skal have et los i røven og få lavet en ordentlig side!)  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg havde fat i KT kostede 4TC 220 kr./m. og 8TC 440 kr./m., men send dem en mail  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kt har haft en onlineshop side i stil med hifi klubbens, men den blev vist lidt for tidskrævende, så de nedlagde den...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Sidst jeg havde fat i KT kostede 4TC 220 kr./m. og 8TC 440 kr./m., men send dem en mail  |
|
|
Hmm, ok... Ville være fedest at have noget pretermineret Skal kun bruge 2 x 2 meter... __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Acer skrev:
Sidst jeg havde fat i KT kostede 4TC 220 kr./m. og 8TC 440 kr./m., men send dem en mail  |
|
|
Hmm, ok... Ville være fedest at have noget pretermineret Skal kun bruge 2 x 2 meter...
|
|
|
netop Kimber skulle være nemt at terminere selv.....  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Acer skrev:
Bl.a. KT i Odense har Kimber..... |
|
|
Fint nok, men er der ikke en dansk forhandler hvor man kan SE PRODUKTERNE OG PRISERNE? Ligesom man kan på fx Hifi-Klubbens. Hader det der hø hvor de bare henviser til producentens hjemmeside.
Ovenstående er som sådan ikke skrevet til dig, Acer, men til branchemedlemmerne det vedkommer (som skal have et los i røven og få lavet en ordentlig side!) 
|
|
|
Her er danske priser:
http://www.mcintoshnordic.com/mac/kimber.html
Så op med humøret. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |