Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vinyl: Silkeborg Raid (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg kom forbi silkeborg forleden og havde et par timer til vinyljagt. Her er lidt om hvad 2 timer pløjen igennem mange tusind lp'er kan bringe. Min sædvanlige komputer er i stykker så disse billeder er hentet fra nettet.

20 kr. for Pop/Rock, 10 kr. for de klassiske

Først nogle lp'er jeg ikke lige kunne finde billeder af:

-Tiderne Skifter. Sebastian. Skal høres, kender den ikke.

-Four Impromptus, Schubert, Schnabel. HMV BLP 1030
Gammel støvet HMV ting. Altid spændende med disse. Lyden kan være god eller forfærdelig dårlig. Selv om de ser pæne ud. Det kan man ikke regne med. Zakas rense tip skal nok bruges her.

-Clarinet Conserto, Mozart, Benny Goodman, Munch, BSO. Camden Classics (Victrola). Bemærk Goodman spiller her. Den glæder jeg mig til.

-Sleeping Beauty, Tchaikovsky, Weldon. HMV Concert Series XLP 30012
Tornerose. Skøn balletmusik. Jeg var så heldig at opleve en genopsætning at John Neumeiers stykke i Hamburg sidste vinter. Ufatteligt smukt.

-Brandenburg, Bach, Münchinger. Decca LXT 5513
Tja, en mere til samlingen med denne vidunderlige musik.

-Peer Gynt music. Grieg. Fjeldstad. LSO. Decca Ace of Diamonds SDD 111.
Faktisk den første pæne Ace of Diamonds det er lykkedes mig at finde. Spændt på om the Decca sound folder sig ud fra denne lp.

Desuden

Recital of Arias, Kathleen Ferrier, Sargent, LSO. Decca LW 5072.

Ross Traut. Ross Traut. Analog Master Audiophile pressing. Aner ikke hvad det er. Men ser spændende ud. Vistnok jazz.

Leonard Cohen. I'm Your Man. Rigtig flot kopi af denne klassiker. Haps.  (den med 'First we take ...' )

Fleetwood Mac Rumours. Denne var jeg så heldig at score i den amerikanske såvel som den tyske midprice udgave. Spændt på at sammenligne lyd. Lyden på originalen siges at kunne findes i gode versioner afhængig af hvilken presning man får fat i. Dem jeg har hørt (dengang) har lydt af bæ. Spændt på disse.

Gentle Giant. Interview. Denne engelske gruppe opdagede jeg først for ca. en måned siden da en stor-samler og audiofil på nettet beskrev en af deres lp'er (kan ikke huske hvilken) som blandt de 2-3 bedste plader han havde hørt. Dette er dog en af deres dårligste lp'er. Men stadig ok. Den skulle bare med. Spændende sager. Et rigtigt kultband. Stilen er deres egen men hører til den progressive genre. 70'er Guf Guf.
Læs mere om dem her:
http://www.progweed.net/reviews/gentlegiant/gentlegiant-band .html

Rudi Bohn. Percussive Oompah. Decca Phase 4. Kunne da ikke stå for dette cover. Oompah Oompah. Når man folder den ud er der en 2-sider lang forklaring på hvad Phase 4 går ud på. Med tekniske tegninger og hele molivitten. Min første folde-ud Phase 4. Sjov ting. Min er Decca versionen, ikke på London som er vist på billedet.

Mezzoforte. Catching Up With Mezzoforte. Steinar Records. Side 1 + 2 + 12" bonus lp.

Manhattan Transfer. Brasil. Kender ikke denne. Men da de laver gode ting plejer de at komme med hjem. Også denne. Aner ikke om det er noget. Har ikke slået den op endnu.

Joan Armatrading. Show Some Emotion. Som regel synes jeg hendes 70'er lyd er god. Havde den ikke i forvejen.

Nåh jo, også denne Bowie. Perfekt kopi. Let's Dance. Havde den dengang. China Girl skal spilles.

Fielfraz. Electric Eel. Skøn stand. Ser uspillet ud. Det er knageme et flot cover. Skulle næsten være større. Original Stereo Studio prismærkat sidder stadig på. kr. 129,75.

10 cm mere til reolen og forhåbentligt nogle gode lyttetimer. Ihvertfald en blandet landhandel.

Ps. Gentle Giant - check nu lige dem ...

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Så er man jo nysgerrig.. skulle vel aldrig være Lars du har været ude ved ? eller måske læsehesten ?

fine plader Btw

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Du er en brutal raider micjac. Jeg var på Bellahøj Kræmmermarked i søndags, der var bare ikke een eneste LP jeg gad eje derude.. Sløje tider for en bybo..

Mvh. Jens/Modifix.

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeps, Læsehesten. Klart det bedste sted.

Iøvrigt, der var masser af pæne ting tilbage da jeg gik. Bl.a. en del Springborg plader. Jeg mener Springsteen. Mindst to Mac plader. Også en del heavy. Desuden to kasser med fine gamle jazzting. I den dyre ende. Brugte 100-300 pr. styk.

Som noget helt specielt var der en del gamle danske plader jeg ikke havde set før. Bl.a. en med Holger Juul Hansen. Også nogle Carl Nielsen-sange plader jeg ikke tidligere havde set.

mvh

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Micjac.. vi har en samler lidt udenfor silkeborg (10 km) med en kæmpe kælder fyldt med vinyl.. rigtig mange fede i alle genrer. langt flere end i læsehesten.. fra 10 kr og op til næsten det uendelige.. helt sikkert et besøg værd.. hvis du er interesseret kan du få hans mail eller tlf gennem en pb..

jeg brugte 4 timer derude på at gå dem løst igennem, men blev en dyr tur

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet. Vil jeg huske på.

Ps. Skulle nogen være interesseret står der en brugt Gentle Giant LP 'In a glass house'  til 230,- i Pladekisten i Århus.

mvh

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Du er en brutal raider micjac. Jeg var på Bellahøj Kræmmermarked i søndags, der var bare ikke een eneste LP jeg gad eje derude.. Sløje tider for en bybo..

Mvh. Jens/Modifix.

Hej Modi.
Ja, den var ret god denne gang. Desværre er det også mere og mere ved at være sket nu her i området. Man bliver jo også kræsen med tiden. Engelsk guf klassisk er det åbenbart helt slut med. Tænk sig, jeg så en emi mono Furtvängler der så ud som om der var danset polka med træsko på den. Godt man har nettet så. Men det er jo lidt sjovt at finde noget derude. Nå, måske der kommer gang i den i efteråret. De melder i øvrigt det samme i usa. De gode steder er ved at være døde.

mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes