| Sendt: 10 September 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, har i set hvor god allmusic efterhånden er som klassisk opslagsværk. Ifm. afprøvningen af zakas lp rense ide, kom jeg på at prøve at rense mit eneste eksemplar af Carl Nielsen blæser kvintet på lp. Der er virkelig støj på så det bliver sjovt at prøve. Inden jeg kommer så langt ville jeg lige checke hvad der egentlig er ude på cd af denne. Normalt bruger jeg andre kilder men kom i tanke om at allmusic har gjort et stort arbejde med deres klassiske afdeling på det seneste. Nu er deres database blevet opdateret og lagt ind under Allmusic efter i noget tid at have levet en hensygnende tilværelse på Allclassical. Nå, se her hvor flot den kommer op: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=42:51958~T3 0C Som i kan se kan man trykke på Overblik, Beskrivelse, Sats og Opførelse. Holder man markøren hen over en af opførelserne får man et billede af cd'en. Trykker man kommer der detaljer om opførelsen og f.eks. hvem der spillede. Prøv også at tryk på Carl Nielsen ovre i venstre side. Så kommer man til Biografi og værkoversigt og meget mere. Alt i alt ret smart ik' Mvh
|