Nu kender jeg ikke præcis lige disse, dog har Mission, lavet flere højttaler som stiller ret store krav til forstærkeren , denne skulle gerne være kraftig i spec. Strømforsyning, men HK. Visse Denon. F.eks. POA 2200-2400-2800- 4400A samt 6600A Nad, f.eks 319- 2700 samt 218 ”THX”. Sony TAN 80 ES samt de store slutforstærker fra Yamaha dvs. MX-2 og MX-1. har ikke nogen problemer, de to sidste, kan stort set klare ”alt”
Det jeg ville gøre, er kort og godt tag min egen forstærker med, få den tilsluttet, hør hvordan det lyder, hvis noget lyder skinner eller meget skabt, i diskanten eller bassen lyder meget upræcis samt tynd, og hvis lydbilledet virker flad, altså uden at komme fri af højttaljerende, samt sidst men ikke mindst, hvis forstærkeren bliver uhyggelig varm, indenfor få minutter, ja, så er tydelig Tejn på mistilpasning mellem forstærker på den ene side og højttaler på den anden.
Alle systemer skal se pæne ud, der må naturligvis ikke komme nogen form for mislyde, knas eller krasse lyde, disse kan i så fald, være defekt svingspole eller ophæng…!
Har nogle af højttalerne, skumgummi ophæng, gem det, lad dem blive hvor de er, den type ophæng, forsvinder efter 10-12 år (!!!!!)
Det gør jo heller ikke noget at tale lidt om prisen, mange gange, kan den komme lidt ned ”gammel købmandskab” skader jo ikke…!
Mvh.
”Lytteren”