| Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop et sæt af disse på prøve. Hvilken højttaler !!!Spiller fantastisk. God tør og fast bas, silkeblød og detaljeret diskant og med et fantastisk rumligt perspektiv. Har den ingen svagheder ? måske men til 14000 kr/sæt bliver den meget svær at slå. Konklusion: Jeg skal have sådan et par !!. Men inden jeg griber til lommen hvad siger debatforumets medlemmer ? Jeg har lyttet til meget. System Audio, Audiovector, Dali men alle dyrere højttalere. Expert i Varde sælger Avance med så stor succes at De købte et stort parti til 8000,00 kr/sæt under normal prisen og videregav det til Deres kunder. Det kan man da kalde service. Godt gået Expert i Varde
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et sæt brugte Vienna Acoustics Beethoven.
De skulle være ret gode, ellers køb og vær glad. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
De skulle være ret gode, ellers køb og vær glad.
|
|
|
Nemlig ! 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
De skulle være ret gode, ellers køb og vær glad.
|
|
|
Måske er det bare godt nok at få fremhævet at der findes andre gode højttalere end Vienna Acoustics på markedet! Men sandt er det, at Beethoven kan findes til en god pris.....
Netop Magnum-serien er en af dem der mangler lidt input på, så det er godt at der endelig er nogle der har fået lyttet til dem. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
At Avance'rne er super gode ved jeg godt, men manden ville have alternativer. Folk har skiftet så meget VA ud at brugtprisen er urimeligt lav.
Derfor buddet med beethoven.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hej,
At Avance'rne er super gode ved jeg godt, men manden ville have alternativer. Folk har skiftet så meget VA ud at brugtprisen er urimeligt lav.
Derfor buddet med beethoven.
|
|
|
Du har ganske ret - brugtpriserne er urimeligt lave, så det er selvfølgelig et seriøst alternativ, og højttalerne er skam også glimrende! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kreidel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hørt Avances super magnum'er spille for cirka et halvt år siden og jeg var også meget imponeret. Jeg var da også helt vild da jeg så at de var så billige, men desværre har jeg lige købt pioneer ax5 og 668 og så mange store investeringer på et år er det vist kun witzel, der kan klare på en SU.
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lyhne,
Jeg tror at King har et sæt. Men det er ikke sikkert du kan få ham i tale, for jeg kan se i en anden tråd, at han er svær at få fat på.....
Men han roste dem til skyerne.
Ang. servicen hos Expert i Varde, så gør de det samme hos KT Radio i Kbh, så det er ikke noget enestående eksempel.
Det ændrer dog ikke på, at jeg tror det er en rigtig godt højttaler, som du ikke går galt i byen på. Men hvad er resten af dit setup? __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
|
Hej Lyhne,
Jeg tror at King har et sæt. Men det er ikke sikkert du kan få ham i tale, for jeg kan se i en anden tråd, at han er svær at få fat på.....
Men han roste dem til skyerne.
Ang. servicen hos Expert i Varde, så gør de det samme hos KT Radio i Kbh, så det er ikke noget enestående eksempel.
Det ændrer dog ikke på, at jeg tror det er en rigtig godt højttaler, som du ikke går galt i byen på. Men hvad er resten af dit setup?
|
|
|
Hej Becker
Jeg har eksperimenteret i lidt surround og fandt et brugt mønster eksemplar af Thule ia250 m/sølv knapper ( en næsten Mark Levinson) Pris. 8000,00 kr. Til prisen gør den det aldeles udmærket også i stereo. Men nogen highend forstærker bliver den aldrig. Men pyt til prisen ok. Sidste år investerede jeg i Electrocompagniets cd afspiller EC1 UP - 24 bit. Fed maskine m/toploadet mekanisme og super byggekvalitet i løbeværket. Lyder ! synes jeg selv aldeles fremragende. Kører desuden 100 % balanceret m/Thulen. Til Dvd har jeg en Denon dvd1600 m/5.1 udgang som er nødvendigt m/Thule. En DAB tuner og en ældre topmodel MD afspiller fra Sony kan der også klemmes ind i Racket. Til baghøjttalere købte jeg sidste år hos Expert i Varde Avance signature 3 MK2, Et vanvittigt tilbud til små 4000 kr/sæt. En kanon standerhøjttaler. Centeren er en System Audio sa210. Thulen klæder faktisk med sin lidt friske spillestil super magnumen fortrinligt og disker op med et detaljeret og ørevenligt lydbillede selv ved høje frekvenser. Men selvfølgelig kan det blive bedre !!!
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha......jeg gad sgu også godt have mine små fedtede fingre i sådan et sæt.... 
Har desværre ikke hørt dem ordentligt endnu, men udseendet tiltaler mig meget....
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Puha......jeg gad sgu også godt have mine små fedtede fingre i sådan et sæt.... 
Har desværre ikke hørt dem ordentligt endnu, men udseendet tiltaler mig meget....
|
|
|
Brian
Jeg kan kun opfordre dig til at låne et sæt med hjem. En skam er det dog at de ikke fås til special pris længere. Jeg var så heldig at få det sidste sæt.
Den Accuphase må da styre en magnum for vildt !! Har du forforstærker i Accuphase også eller ?. Lækkert design og superlyd er en ting der er helt sikkert
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kreidel skrev:
|
Jeg har også hørt Avances super magnum'er spille for cirka et halvt år siden og jeg var også meget imponeret. Jeg var da også helt vild da jeg så at de var så billige, men desværre har jeg lige købt pioneer ax5 og 668 og så mange store investeringer på et år er det vist kun witzel, der kan klare på en SU.
|
|
|
tak for den, Kristian! .. du skal bare spare lidt på computerinvesteringerne, og så eller købe de Super Magnum..
Det er en fed højttaler, vi (kreidel og jeg) hørte dem på to forstærkere, den ene en Cayin DP12EX, og på en Audio Analogue Maestro. En fed højttaler, med et stort 'punch'. dyb og slagkraftig bas. og samtidig en god mellemtone og diskant.
En højttaler jeg selv, gerne vil høre mere til. dog kan jeg ikke lige komme i tanke om alternativer i prisklassen..
|
| Til top |
|
| |
kreidel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes da ellers ikke det er så vildt for tiden med computerinvesteringer 
Men nu kan det jo være lige meget hvis de har sat prisen op på super magnum - for 22k for et sæt er helt uden for rækkevidde.
...men det kan jo være, der er en eller anden kegle, der sætter dem billigt til salg om et par måneder 
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sige at Avance laver nogle rigtig gode højtaler. Jeg har selv et par Signature 8MKII, det er godt nok en noget dyre model, men kvaliteten i Avance skal man tage fejl af. Kan kun sige, KØB DEM
__________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
kt radio i kbh. har tilbud på bla avance magnum 18 til 9900 kr
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 15 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aften 
Jeg har et sæt Magnum 18. Det er klart den bedste højt jeg til dato har haft. Rigtig godt "punch" i bassen, uden det bliver for voldsomt. Hvis bare Super´en kan byde på lidt mere af det hele ville jeg ikke et øjeblik tøve med at købe sådan et sæt, hvis ellers man har det udstyr og rum som jeg kunne forstille mig at Super´en kræver. Jeg har dog ikke hørt dem så kan ikke udtale mig om hvordan de spiller. Jeg synes også de oser langt væk af luksus... Min mening  __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 16 September 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lyhne,
Jeg turde slet ikke låne sådan et sæt med hjem, for sætter jeg bare mig selv i endnu mere gæld.... 
Men fedt at du lige nåede at få det sidste sæt......kan godt forstå du er glad for dem.....de ser Super (Magnum!) lækre ud..... 
Og nej, har ingen Accuphase forforstærker til denne her, kun effekt-trinnet. Og mon ikke det skulle kunne få sådan et sæt til at spille lidt.....
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyhne skrev:
|
Har netop et sæt af disse på prøve. Hvilken højttaler !!!Spiller fantastisk. God tør og fast bas, silkeblød og detaljeret diskant og med et fantastisk rumligt perspektiv. Har den ingen svagheder ? måske men til 14000 kr/sæt bliver den meget svær at slå. Konklusion: Jeg skal have sådan et par !!. Men inden jeg griber til lommen hvad siger debatforumets medlemmer ? Jeg har lyttet til meget. System Audio, Audiovector, Dali men alle dyrere højttalere. Expert i Varde sælger Avance med så stor succes at De købte et stort parti til 8000,00 kr/sæt under normal prisen og videregav det til Deres kunder. Det kan man da kalde service. Godt gået Expert i Varde
|
|
|
Så er magnumen betalt og det er jo ligesom god rødvin. De bliver bedre og bedre. Selv konen synes at de er flotte. Hvor er vakse king ? Han var da ellers helt vild med dem ! og jeg kan da kun give ham ret. Super Magnum er en fed højttaler
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem.
Håber ikke "flasken" bliver tom de første par år  __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 September 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
King ? Han har vist travlt med at snyde og bedrage lader det til.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |