Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Forum-Moderator (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 September 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ville egentlig have svaret på tråden om Ronni, der i en privat besked svinede en bruger til (kan ikke huske hvem). Men det lader til, at dette emne er for sprængfarligt, og at vi ikke må have lov at se hvordan en forum-moderator opfører sig. Det ser i hvertfald ud til, at emnet er blevet lukket og slettet. Nå, men nu bringer jeg mit budskab her!

Sikke da et sprog at skrive i Ronni! Hvis vi andre skriver med sådan en negativ ladet attitude, resulterer det straks i en advarsel. Tænk at omtale andre som idioter og snakke om spasser osv....

Og husk på, at du som moderator skal være et forbillede for os andre. Forestil dig hvis du blev stoppet for at køre for stærkt, og politibetjenten efter at have givet dig snakken om færdselsreglerne osv, sætter afsted med albuen ud af vinduet og 50 meter hjulspin... Nej vel... den går ikke. Når man skal håndhæve en autoritet, skal man ALTID selv være et godt eksempel.

Den attitude du udviser, er et mønstereksempel på hvordan man IKKE skal opføre sig som autoritet. Du virker magtliderlig og arrogant, i stil med en nyuddannet sergent der råber og skriger, fordi han er for dum til at se, at det kun gør ham mere ynkelig.

Netop for at undgå sådanne typer, bruger man mange resurcer på at skille sådanne folk fra, når man udvælger nye politielever og professionelle soldater (og andre stillinger der tillader ultimativ magtanvendelse). Mit bud er at du ikke har været igennem sådan en udvælgelse, inden du blev tildelt rollen som moderator.

Så måske du selv skulle overveje at behærske dit sprog. Hvis ikke du kan klare lidt kritik, så er du i mine øjne ikke opgaven voksen. Og med al respekt for det stykke arbejde du sikkert lægger i din stilling, ville brugerne på hifi4all måske være bedre tjent med, at det var dig der pakkede sydfrugterne. Også selvom du så "konstruktivt" skriver, at "vi SKAL være her, du MÅ være her - længere er den ikke!"

Generelt mener jeg desuden, at de forskellige moderatorer, admin osv. på hifi4all, skal være en del mere upartiske. Til tider lukkes tråde selv ved lettere ophidset sprog, mens andre gange tolereres meget grov snak. Man får fornemmelsen af, at I udnytter jeres position til at hurtigere at lukke tråde, som ikke lige interesserer jer.

Jeg ved at det dette indlæg går jer hifi4all "medarbejdere" lidt på klingen, og at nogle af jer ikke er alt for gode til at takle kritik. Derfor er jeg klar over, at jeg muligvis står til en advarsel. Men tænkt lige over det.... Jeg snakker i et sobert sprog, snakker ikke om idioter og spasser. Tværtimod forsøger jeg at hjælpe, med at gøre hifi4all bedre end den i forvejen er. Og at jeg så måske mener at nogle medarbejdere til tider gør mere skade end gavn... tjaaee... det er min mening. Og i stedet for at gvie mig en advarsel og trusler om udelukkelse, burde I måske hellere bruge energien på at vurdere, om der kunne være noget om snakken.

Brug det som konstruktiv kritik, fremfor at benægte det!

Og husk... Moral er godt, og dobbeltmoral er dobbelt så godt!!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 September 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

vi har været der før, men.....

1. hvad dit eget sprog angår,så husk lige på de indlæg du lavede til forsk. brugere der havde trafo problemer fordi de havde købt det et sted der ikke rådgav folk ordentligt... men ellers er det et pænt sprog, omend din tone kan være noget hård (men vi kan tage det..)

2. du får næppe en advarsel for sober og kontruktiv kritik, hvis det er det du ligger for dagen.

3. det er vel bedre at folk får en offentlig røffel i stedet for en advarsel?

4. de gange eks. Ronin har hidset sig op har der altså også været grund til det. nogle mennesker går bare langt over stregen. og sådan er det.

5. jeg vil da gerne se nogle situationer hvor de ikke har været upartiske (bare navnet på tråden), og hav i mente at det som regel er trådens tone, og ikke kritikken af bestemte produkter der har fået dem lukket...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 September 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

skal vi lave en blindtest

I mine øjne var ronni´s svar til dfms præcis som det skulle være, ingen tvivl om det var lidt hårdt i tonen, men så kan det være han kan forstå det..

en lang opsang som den du kommer med i et sobert sprog tror jeg ærlig talt ik ville have nogen påvirkning på ham !!

nu kan jeg ik huske de præcise ordsprog, men at kalde (de fem der står for siden) for nogle pms ramte tøsedrenge der er købt og betalt af branchen, hører ingen steder hjemme, længere er den vel ikke ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

1. hvad dit eget sprog angår,så husk lige på de indlæg du lavede til forsk. brugere der havde trafo problemer fordi de havde købt det et sted der ikke rådgav folk ordentligt... men ellers er det et pænt sprog, omend din tone kan være noget hård (men vi kan tage det..)

Kan ikke huske om det var dig, der stillede spørgsmålet om trafoerne. Men mit svar var absolut ikke tilsvinende. Til gengæld forklarede jeg, at hvis man har behov for at spørge hvordan en trafo virker og tilsluttes, så bør man nok holde sig fra projektet.

Jeg kan tilføje, at det ikke er tilladt for folk uden kendskab, at eksperimentere med 230 volt fra lysnettet. Og det er ikke for sjov. Får man tilslutte en trafo forkert, og kommer til at røre ved den eller andetsteds i konstruktionen.... så dør man! Ikke altid, men risikoen er i høj grad til stede!

Som prof. elektronikkonstruktør vil jeg meget gerne deltage på hifi4all, ved at komme med råd og vejledning i forbindelse med DIY projekter. Men jeg vil ALDRIG være med til at rådgive ukyndige folk, der begiver sig ud i potentielt livsfarlige situationer. I sådanne tilfælde ser jeg det som min pligt at skride ind, og fraråde folk den forestående akt.

230 volt er IKKE legetøj!

Anser du dette for at være helt ved siden af, eller hvad Kim Olsen?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det i øvrigt at indlægget hvor det fremgår, at moderator (det gode eksempel) Ronni sviner til og skaber sig i et stærkt upassende sprog, absolut skal slettes. Hvorfor er det lige, at vi ikke må se det?? Man kunne jo fristes til at kalde det censur.

Hvorfor må det ikke komme frem i lyset???

Som jeg plejer at sige...: Hvis noget ikke tåler at komme frem i dagslyset, så er det ikke lyset der er noget galt med!

Måske redaktionen på hifi4all er lidt pinlige over situationen.... I mine øjne burde der helt sikkert sidde en moderator med MEGET røde ører!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 September 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Private beskeder er .... sjovt nok.... PRIVATE.

De kan sammenlignes med en mail.

Men HURTIG, du har ret i, at alle indgreb fra moderatorernes side ikke "vægtes" 100 % lige og millimeterdemokratisk. Det er undertiden skidt - undertiden godt alt efter situationen, men det er nu sådan, det een gang er.

Vi er - trods alt - kun almindelige mennesker. Hvis du kigger efter, er emotionelle udbrud og indgreb fra moderatorerne altid et resultat af en foregående handling. Som redaktion vil vi allerhelst bruge alle kræfterne på alt andet end forummet, så hver gang en moderator skrider ind, er der en årsag. Nogle gange stor - nogle gange lille - nogle gange reagerer moderatoren meget - andre gange mindre. ret menneskeligt - også selv om eventuelle millimeterdemokratikere synes, der er for galt.

Jeg kan kun sige - vi gør det bedste vi kan - også selv om det ikke altid er godt nok.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ved du hvad, hr Redaktør.... Det er for ringe. Du accepterer jo nærmest, at en moderator reagerer voldsomt og i et groft sprog, når det skyldes en foregående handling. Du kalder det endda menneskeligt. Vi er - trods alt - kun almindelige mennesker (HIFI Klubben siger: Vi er - trods alt - kun almindelige entusiaster)

Personligt har jeg modtaget en henstilling for at gøre præcis det samme da en eller anden lavede tråd med mit navn og med en meget fjendtlig attitude overfor mig. Jeg forsvarede et direkte personligt angreb, og i et nogenlunde sobert sprog, men alligevel kom henstillingen.

Er moralen, at man som bruger skal tale pænt, men at redaktionelle medlemmer gerne må kalde brugerne for svin, idiot og spasser, og bede folk op at pakke sydfrugterne??

Lad dog det hele kome frem i dagslysets klare skær! I har vel ikke noget at skjule......

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig, når vi ikke forstår en venlig henstilling, ja så er der tre valg

enten skal vi have lov til at opfører os som vi vil (og så er der ingen grund til moderatorne er her)

Eller: vi skal smides ud med det samme

eller det bliver fortalt på en måde så vi forstår det..

take your pick

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 17 September 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hurtig, gør dig selv en tjeneste og læs Redaktørens indlæg. Efter du har læst det så tag en dyb indånding, pust ud, og prøv så at læse dig eget indlæg igen.

Det er muligt at du i bund og grund har en god sag og at Ronin har følt det nødvendigt at benytte et sprogbrug, der ikke har været helt sobert, men én ting kan du være 100 % sikker på. Når eksempelvis Ronin, admin eller en anden fra redaktionen råber op og protesterer mod rigide brugere og hovedløse indlæg, ja, så har de en grund! Nu har brugerne råbt og skreget på at der bliver gjort noget ved useriøse og usaglige indlæg, og når en admin så endelig gør noget ved det, ja så er det heller ikke godt nok. Det er sandeligt ikke noget nemt job at være forum-moderator!

Prøv også at kigge på dig selv, og det du skriver om Hifiklubben. Det er ofte ensidig og ukonstruktiv kritik. Ligesom Ronin (måske) har lavet en fejl laver du også fejl, det gør vi alle jo! Jeg kunne også godt oprette et indlæg hvor jeg råber højt om din endeløse kritik mod Hifiklubben og kræver at inkvisitionen skal skride ind og uddele advarsler.

Men det har jeg ikke tænkt mig at gøre, for jeg gider ikke spilde min tid på at fokusere på det negative, jeg gider ikke være endnu et surt opstød for redaktionen, men vil i stedet bruge min energi på at bidrage til en seriøs debat om hifi. Prøv nu at se det gode ved dette fremragende og 100 % GRATIS site i stedet for at se sammensværgelsesteorier i alt.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Ved du hvad, hr Redaktør.... Det er for ringe. Du accepterer jo nærmest, at en moderator reagerer voldsomt og i et groft sprog, når det skyldes en foregående handling. Du kalder det endda menneskeligt. Vi er - trods alt - kun almindelige mennesker (HIFI Klubben siger: Vi er - trods alt - kun almindelige entusiaster)

Personligt har jeg modtaget en henstilling for at gøre præcis det samme da en eller anden lavede tråd med mit navn og med en meget fjendtlig attitude overfor mig. Jeg forsvarede et direkte personligt angreb, og i et nogenlunde sobert sprog, men alligevel kom henstillingen.

Er moralen, at man som bruger skal tale pænt, men at redaktionelle medlemmer gerne må kalde brugerne for svin, idiot og spasser, og bede folk op at pakke sydfrugterne??

Lad dog det hele kome frem i dagslysets klare skær! I har vel ikke noget at skjule......

Læs dog hvad der bliver skrevet i Redaktørens indlæg. Han erkender jo at Ronin muligvis er gået over stregen og forsvarer ham ved at sige, at vi alle blot er mennesker. Hvis vi først begynder at ignorere sådanne argumenter, hvor er vi så henne? Hvordan kan du argumentere imod, at vi alle er mennesker??

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Fournais: Vi er - trods alt - kun almindelige mennesker (HIFI Klubben siger: Vi er - trods alt - kun almindelige entusiaster)

Måske en hentydning til at hifi4all er købt af klubben

Hurtig, du er sku et friskt (nogen gange) pust herinde og du har os en pænt stor viden, og om nogen finder jeg konspirations teorier sjove..

men hvad er det man siger, man skal vælge sine slag med omhu, og ik kæmpe de samme slag om og om igen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg argmenterer IKKE imod at vi alle er mennesker. Men.... hvis vi andre bliver truet med bortvisning for mildere sprog, så må noget lign da gælde for en moderator.... Han egner sig da under ingen omstændigher som et godt eksempel, og det er vel egentlig hele ideen i at være moderator.. Er det ikke??

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg argmenterer IKKE imod at vi alle er mennesker. Men.... hvis vi andre bliver truet med bortvisning for mildere sprog, så må noget lign da gælde for en moderator.... Han egner sig da under ingen omstændigher som et godt eksempel, og det er vel egentlig hele ideen i at være moderator.. Er det ikke??

Prøv en uge i Ronins sko. Vil du kunne garantere at du aldrig ville hidse dig op og gå over stregen?

For øvrig synes jeg Ronin er et glimrende eksempel på en god forum-moderator.

William H. Shakespeare.

Mit stereo

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

En god moderator har ikke behov for at true folk med bortvisning.... Han burde kunne styre tropperne ved at se tingene fra oven, og dermed komme med korte og kontante henstillinger. Han skal ALDRIG tale til folk i et sprog, som han ikke selv vil tillade disse folk at tale i! Gør man det, er man et mønstereksempel på en magtliderlig person, der ikke er voksen til at bestyre den magt man er blevet pålagt. Men vi kender det jo allesammen.... der er dårlige chefer og ledere overalt!

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Prøv nu at forstå hvad jeg skriver Hurtig. Der er forskel på hvordan en moderators adfærd ideelt set bør være og hvordan den rent faktisk er.

At drive den her diskussion længere ud er sq at gå i for små sko Hurtig - bare min mening!

William H. Shakespeare.

Mit stereo

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 17 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Private beskeder er .... sjovt nok.... PRIVATE.

De kan sammenlignes med en mail.

De mails jeg kan jeg da viderbringe til hvem jeg vil, det samme gælder private beskeder. Det giver ikke jer ret til at slette emner, er dette ikke et debat forum, eller må man kun stille tekniske spørgsmål!

I laver et kæmpe godt stykke arbejde på hifi4all , men pas på I ikke for storhedsvanvid.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 September 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

radaktøren skrev"vi kan kun gøre det bedste vi kan-også selvom det ikke altid er godtnok" nemlig ja kan man forvente mere?

jeg syntes også ronni's tone var hård men der er nogle herinde som er her for...

ja jeg ved ikke hvad de er her for men det her er altså ikke brok4all me hifi4all

et forum hvor folk frit kan udveksle meninger og erfaringer uden at en anden

begynder at ødelægge tråden af med ævlen og kævlen og det er ikke udmøntet

på dfms absolut ikke men bare generelt se bare på linolie og netkabler trådene

hvor folk straks skal gøre sig bemærket med negative toner overfor tweaket

de skulle tage og prøve det istedet og så kommentere bagefter

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hurtig: Jeg tror godt Ronin er klar over at det ikke var den mest heldige situation, det behøver vi vist ikke at udpensle mere! Prøv nu at sætte bare lidt mere pris på det arbejde Ronin har lagt i at holde dette forum kørende!

Jeg synes ikke at det er rimeligt at du på den måde bebrejder ham og "råber vagt i gevær", selvom han har begået en fejl, for hvad vil du opnå? (at få ret, så vi andre kan få fred?). Alene en udtalelse, som at kalde Ronin for et mønstereksempel på en magtliderlig person, ville være nok til at udelukke dig fra mit forum (hvis jeg havde et!). Magliderlig eller ej! En ting er at overreagere i et raserianfald som Ronin gjorde, men at oprette en hel tråd for at komme med den slags kritik og postulater er efter min mening under al kritik.

PS. Det er vel menneskeligt at fejle, lige som det er at tilgive -ikke???

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 September 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Burde og plejer går udenfor vinduerne, som man siger, Hurtig.

Synes du er enormt ømfindig, men du langer samtidigt nogle ørefigner ud.

Hvis Ronin ikke må være menneskelig, emotionel, føle sig frem til hvor stregen er mellem godt og skidt, hvorfor må du så? Du ved jo tydeligvis hvornår du selv føler dig trådt over tæerne? Eller du reagerer "på vehne af de (stakkels) andre som givetvis må være forulempede. I kommunikationsverden kalder vi den slags hjælpeaktioner for Røvrendingsteknikker.

Synes du selv tager dig en del friheder rent sprogligt. Helt faktuelt bedømmer og vurderer du Forum Moderator som "helt forkert", du sammenligner ham med analoge billeder af sergenter der råber og skriger, en grov og flabet færdselsbetjent, o.s.v.

Det kan du da slet ikke tillade dig. Dels fordi du selv ikke er et klap bedre, du virker noget vred og indebrændt, og dels fordi jeg mistænker dig for at være misundelig på den relative magtposition en Moderator har - og som du ikke har.

Min mistanke underbygger jeg med dine valg af paralelle historier; den med sergenten og betjenten er helt klare. Vi har begge steder to legale magtrepræsentationer for statsmagten, de kan indenfor visse rammer gøre hvad de vil og hvordan de vil. Alle andre end de skal følge deres anvisninger. Hvis det ikke var sådan, var der jo slet ikke tale om et magtforhold!

Nu skal du få et spørgsmål i din egen stil: Dumpede du til optagelsesprøverne til politiskolen?

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

www.Hifisamling.dk har lidt det samme emne

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne