HER ER SÅ MINE GREJER.
Min oprindelige tanke var at anskaffe mig et godt souround anlæg til både film og musikafspilning. Jeg ikke ville gå på kompromis med lydkvaliteten,da jeg altid har haft noget rimeligt stereo. Men efter at jeg havde købt min AVC-A1 hos en privat mand, som led af snurhirundtfidelitis ( det er en meget smitsom sygdom ) og havde grej i verdensklasse, begyndte der efter kort tid at vise sig svage symptomer hos mig. Jeg har ikke kunnet finde en kur mod sygdommen som nu er i fuldt udbrud. Så det efterfølgende er derfor et skræk eksembel på hvor galt det kan gå bare fordi man kan lide lidt god lyd.
SURROUNDFORSTÆRKER - AVC A1-SR/OPGRADERET
20-11-02 surroundforstærkeren er fra marts 2001 købt brugt, en kanon forstærker med masser af power til film og den gør såmen også et flot stykke arbejde i stereo.
(Den lille sorte dims til højre er min lydmåler.)
I juni/juli 2003 fik jeg den opgraderet til en SR model "det tog 7uger"
DVD - DVDA1
04-01-05 Så kom der endelig en rigtig dvdspille i huset igen, den første blev jo "bøffet" men HFK i lyngby havde gudskelov en demo til 20k så den nuppede jeg
Tuner TU-245
15-01-05 har lige reseveret sådan en fætter i klubben, den lever godtnok ikke op til den S10 der "blev væk" men til radioavisen/baggrundsstøj er den sgu oki og designet passer også bedre "siger kæresten"
21-01-05 Hov der sneg sig lige sådan en fætter med i posen
SHARP DV-NC100 video/DVD-afspiller
FRONTHØJTTALERE - NAUTILUS 802
11-01-03 fronterne er fra august 2002 og købt brugt, De afløste et par B&W 802
I my speakers
CENTERHØJTTALER - NAUTILUS HTM1.
16-10-03 Denne Center er lige kommet ind af døren idag Det er en ordentlig moppedreng på 21kg. Den er købt i tyskland helt ny, så den skal jo lige spilles til før den kan vuderes rigtigt.
SUBWOFFER - ASW 800
27-07-05 lige ankommet er 2 stk asw 800 har ikke fået installeret dem endnu da mit tv gik totalt amok da det 'så' dem mangler også lidt kabler
jeg elsker tvillinger
BAGHØJTTALERE - NAUTILUS 805 4stks
16-02-03 Baghøjttalerne er fra maj 2000 og december 2001 de er købt brugt, jeg var så heldig at finde 2 sæt samtidig så jeg kunne hente dem samme dag og næsten samme sted
FJERNSYN - SCENIUM 36" 16/9
03-07-02 TV'et er købt fra nyt i hifiklubben, det var faktisk det der startede det hele. Min interesse for hifi havde på det tidspungt ligget på et meget lille sted i ca 10år, da jeg ikke har haft den fornødne tid til rådighed. Men besøget i klubben vakte samtidig min gamle interesse for god lyd til live og det der snurrerundtlyd det var sgu da noget spændende noget.
Det var så biografen nu er turen kommet til stereolyden
CDSPILLE - CDP-10
24-10-03 Så er der en lille ny mere, men det er stadig for tidligt at sige noget om den da den lige er kommet idag, den er iskold så den bliver først sat til i morgen.
FORFORSTÆRKER - CP-65
27-05-05 Så kom den endelig idag og som effekten også denne gang fra tyskland.
EFFEKTFORSTÆRKER - CAM-350
07-04-05 Har DD udskiftet min elskede ca-300 men et par nye blokke.
PLADESPILLER - TD321
Pladespilleren er fra 1986 (Den er faktisk købt i kvickly) men det bliver den nu ikke ringere af
PICKUP ARM - 3009
lige så er pickup armen
PICKUP - MC20SUPER
og pu'en den var lidt af en revolusion da den kom frem (til prisen)
STEP UP TRAFO - T20
en sød lille fyr til min MC pick-up
NAD PP2 RIAA
Vidste ikke rigtigt hvad det skulle være, ville helst have haft en Grado men syntes det var for meget at smide efter en så gammel plov
KABLER
Kabler kan man købe sig fattig i så jeg er kommet frem til følgende som i mine øre er ganske fornuftige, der kan helt sikkert hentes forbedringer/forandringer på dette område.
B&W CDC 16 T Højttalerkabel 2x8 masive kobberledere pr side til fronterne, til centeren og bagkanalerne 2,5¤ fra jem&fix
Argento Silver XLR-XLR balanceret mellem CD-PRE-EFFEKT
Argento Silver RCA-RCA mellem TRAFO-RIAA-PRE
Taralabs prism 500S 2x4 meter fra PRE-SUB
Taralabs prism 500D mellem dvd-Surround
Reolen er hjemmebyg og stammer fra mit tidligere setup, den skal skiftes til nogle rigtige hifimøbler på et senere tidspungt
Når jeg engang bliver færdig med at renovere/udvide mit lytte rum ( hmm hvornår mon det bliver ) skal jeg nok se om jeg kan låne et rigtigt digikamera og tage nogle bedre billeder.
hilsen Finn
PS. Det kan være farligt at gøre det selv