Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor, kan den bruges til det her? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SyZyGy^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2004
Status: Offline
Sendt: 23 September 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet tilbudt en projektor, den her helt præcis

Men jeg vil selvfølgelig bruge den istedet for min computerskærm.

Men da mit værelse ikke er for stort ville jeg høre om jeg ikke også kan køre TV over den, og samtidig også slutte min xbox til? da jeg spiller meget på den.

Lidt af nogle noob spørgsmål, men hey.. hvad er et forum lavet til? :)

Håber i kan svare. mvh Tommy.

p.s hvis det kan lade sig gøre som jeg skrive ovenfor, og projektoren ikke er god, så må i gerne anbefale nogle andre.
Til top Vis SyZyGy^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SyZyGy^

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Tommy,

Du kan for så vidt godt bruge denne projektor på dit værelse, men der er et par ting du bør være opmærksom på.

Det er en dataprojektor, primært beregnet til erhvervsbrug med powerpoint præsentationer osv. Den er i 4:3 format med en opløsning på 800x600 pixels, hvilket ikke er specielt imponerende efter dagens standard, hverken erhverv eller privat.

Den støjer ganske meget, ca. 40 dB. På et lille værelse vil det formentlig lyde som om du har en støvsuger hængende under loftet.

Endelig har den ikke TV-tuner indbygget, men det har så godt som ingen projektorer. Vil du se tv på den skal du enten købe en ekstern tv-tuner, bruge din VHS video hvis du stadig har en og skifte kanal på denne, eller alternativt købe et tv-tunerkort til din pc hvis du alligevel har denne permanent tilsluttet projektoreren. Men dette er altså det samme uanset hvilken projektor du vælger (med ganske få undtagelser).

Jeg ved ikke hvad du er blevet tilbudt den til, men umiddelbart vil jeg ikke mene du bør betale meget mere end 3-4000 kr. for den, da der over denne pris burde være bedre alternativer. Ting du bør se efter er som nævnt støjniveauet (til hjemmebrug bør det ikke være over 30 dB) og opløsningen (du skulle overveje en 16:9 projektor hvis du ser mange film på DVD. Skal det være en 4:3 projektor se da efter modeller med opløsning på 1024x768)

Et par modeller du skulle prøve at se efter på brugtmarkedet er f.eks. Panasonic PT-AE300 eller Sanyo Z1, begge i 16:9.

Kig evt. på www.projectorcentral.com under "search" hvis du falder over en bestemt model og vil chekke specifikationer.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

..og så er 800 Lumens ikke alverden - dagens standard er 2-3 gange så høj lysstyrke. Den kan være for svag hvis ikke der mørklægges delvist.

Iøvrigt er det en rigtig god ide at undersøge hvad en ny pære koster. Der er i mange tilfælde tale om flere tusinde kroner!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

walin skrev:

..og så er 800 Lumens ikke alverden - dagens standard er 2-3 gange så høj lysstyrke.

Ikke på hjemmebif-projektorer.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 September 2004 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
walin skrev:

..og så er 800 Lumens ikke alverden - dagens standard er 2-3 gange så høj lysstyrke.

Ikke på hjemmebif-projektorer.

Når nu han vil bruge den istedet for computerskærm, så regnede jeg ikke med at vil sidde i halvmørke med en pose popcorn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes